Anonym (Anna81) skrev 2020-05-28 13:34:26 följande:
Oj Ni menar alltså att man ska flytta isär så fort det är lite jobbigt? Ok. Och herregud.
Ang. tacksamhet så menar jag bara att det är tråkigt om man fixar och försöker göra något kul, tex åker till Kolmården en hel dag och allt bara är fel, fel, fel. Fel matsäck, fel kläder, fel vagn, fel djur.
Det är väl överlag så barn. Och så är det väl för alla, även för de som lever i kärnfamiljen?
Men jag ska flytta isär och så får barnen och pappan flytta in hos mamman igen så lever de lyckliga i alla sina dagar.
Tack för min tid.
Igen då'rå.... Hur länge hade ni träffats innan ni flyttade ihop?
Att du kände dig ensam och trångbodda är inget skäl för att rycka upp dina ungar från sin invanda hemiljö och flytta till några ni knappt känner. Jag förstår att hans barn inte alls mår bra och tvivlar mycket starkt på att dina gör det heller.
Du tänker extremt egoistiskt, bara på dig själv och vad som är bra för dig. Eller så är du väldigt omogen, kanske väldigt ung?
Ni behöver ju inte bo särbo resten av livet. Bara flytta isär under ett par år, låta alla få lära känna varandra ordentligt så att en ihopflytt går smidigare nästa gång.
Men mamman och pappan kanske vill bo ihop igen så det vore väl jättebra i så fall, eller varför skriver du så?
Hur bodde du innan du och dina barn flyttade till honom och hans familj?