• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • elon
    Karinaldin skrev 2020-06-05 11:30:28 följande:

Grattis till er alla! vi är en familj i Uppsala som väntar andra barnet nu, beräknat 10 februari. Sedan tidigare har vi en tjej som fyller 2 nu till midsommar! Jag vill hemskt gärna vara med i facebookgruppen om någon vill lägga till mig, heter som mitt användarnamn

Då har vi samma bf :)
  • vegaveravegavera

hej! är i vecka 5+5. har inga symptom förutom kissar hela tiden och gråter hela tiden. ingen svullen mage och inget illamående. mår jättedåligt psykiskt, någon mer som gjorde det med första barnet? är rädd att jag inte är glad. funderar faktiskt på att ta bort det... men har bokat ett mvc möte nu till början av nästa vecka i alla fall. hoppas att det kommer kännas bättre efter det!

är jätterädd för corona+graviditet och förlossning. att inte få den hjälp jag behöver. har hört att barnmorskorna har full skyddsutrustning på sig så man knappt ser deras ansikten och att inte ens pappan får följa med in på förlossningen. och att planerat kejsarsnitt är helt uteslutet! jag är RÄDDRÄDDRÄDD och hade behövt verkligen all hjälp jag kan få, med allt! psykolog, stödgrupper, förlossningsskräckterapi, doula, allt! åtminstone min kille! klarar det inte annars! 

någon mer som tänker i samma banor som jag? tror ni viruset kommer va överblommat i februari? 

• mea08

Hej, jag hoppar också in här.

Grattis till er alla!

Jag är 27 år, och jag och sambon slutade med preventinmedel i Juli 2019. Vi har inte använt ägglossningstester och min mens är otroligt oregelbunden (25-36 dagar) så vi har bara njutit av varandra som i vanliga fall och nu tog det sig äntligen! Fick ett plus på stickan imorse och tänkte ta en digitalt test imorgon bitti för att vara säker. Absolut första gången i mitt liv jag har blivit gravid så det är en otrolig känsla!

Enligt appen är BF första veckan i februari!

Vad gör ni alla som plussat redan nu för att förbereda er? Jag har börjat med folsyra, d vitamin och omega 3 tillskott. Ska börja planera ekonomin och planera om lite här hemma osv. Dock i åtanke att missfall fortfarande är möjligt då jag är i v. 5...

• Karinaldin
    vegaveravegavera skrev 2020-06-05 19:39:43 följande:

hej! är i vecka 5+5. har inga symptom förutom kissar hela tiden och gråter hela tiden. ingen svullen mage och inget illamående. mår jättedåligt psykiskt, någon mer som gjorde det med första barnet? är rädd att jag inte är glad. funderar faktiskt på att ta bort det... men har bokat ett mvc möte nu till början av nästa vecka i alla fall. hoppas att det kommer kännas bättre efter det!

är jätterädd för corona+graviditet och förlossning. att inte få den hjälp jag behöver. har hört att barnmorskorna har full skyddsutrustning på sig så man knappt ser deras ansikten och att inte ens pappan får följa med in på förlossningen. och att planerat kejsarsnitt är helt uteslutet! jag är RÄDDRÄDDRÄDD och hade behövt verkligen all hjälp jag kan få, med allt! psykolog, stödgrupper, förlossningsskräckterapi, doula, allt! åtminstone min kille! klarar det inte annars! 

någon mer som tänker i samma banor som jag? tror ni viruset kommer va överblommat i februari? 

1 vecka innan jag plussade med min dotter sa jag till min man att jag ville pausa hela den här "göra-barn-grejen" då allt var så rörigt med nytt jobb, flytt, husbygge etc. Sen plussade jag. Blev helt knäckt, men min man blev superglad. Det värsta var att jag var typ 50/50 glad och ledsen. Så varken att behålla eller ta bort barnet kändes som ett alternativ, för jag kände liksom ingenting. Jag hoppades så hårt på ett missfall så att problemet skulle lösa sig själv. I vecka 10 låg jag i fosterställning på golvet en hel dag helt apatisk. Då bestämde jag mig för att det går inte, på måndag bokar jag tid och tar bort barnet. Dagen efter vände det och jag började må bättre. Jag slog väl i botten helt enkelt. Det blev aldrig riktigt bra, jag var nedstämd hela graviditeten, men kanske bara 10%. Framförallt berodde det på ångest, var helt säkert på att jag inte skulle kunna föda barnet eller ta hand om det. Det var också superjobbigt att inte veta exakt hela tiden hur bebisen mådde. Jag försökte verkligen fokusera på det som gjorde mig glad och jag pratade mycket med min man, en kompis och såklart barnmorskan. Nedstämdheten blev väldigt mycket bättre så fort Saga föddes, men helt fri från ångesten dröjde tills hon var runt ett år. Då först började njuta av att vara mamma till 100%! Nu känner jag mig ju redo för ett till barn, så för mig har det varit värt allting, trots allt!

Jag tycker det är viktigt att du får prata med någon så att du slipper vara själv med dina tankar! Boka det där mötet, förhoppningsvis lättar tankarna när du fått prata av dig, och du kan göra ett bra beslut oavsett vad det blir ditt mående är superviktigt! Men du ska veta att det är vanligt med graviditetsdepression och att du verkligen inte är ensam ??
  • ProppenA

Grattis till alla plus ??

Jag hade äl 18/5 och plussade 1/6 ???? Är vårt fjärde barn. Våra stora är 9, 7 o 5år.

Enligt familjeliv så är bf 7 februari.

• Laloppan

Hoppar in här! Har beräknad bf 29/1, och är i vecka 6+1 eller 6+0 (apparna räknar olika, vet inte vilken som räknar rätt enligt sjukvården haha). Vilken app följer ni? Förra barnet föddes i nov 15 så appar osv är säkerligen uppdaterade sen dess.

Gick över 16 dagar förra gången så räknar helt och hållet med att gå över igen och få en februari-bebis. Därför hänger jag hellre här haha!

• mea08

Jag blödde lite klar rött idag, någon annan som varit med om det? Det var inte jätte lite men inte heller mycket. Slutade sedan, någon annan som varit med om samma?

När planerar ni andra att berätta för era närstående? :) 

• mea08
    Laloppan skrev 2020-06-06 08:22:11 följande:

Hoppar in här! Har beräknad bf 29/1, och är i vecka 6+1 eller 6+0 (apparna räknar olika, vet inte vilken som räknar rätt enligt sjukvården haha). Vilken app följer ni? Förra barnet föddes i nov 15 så appar osv är säkerligen uppdaterade sen dess.

Gick över 16 dagar förra gången så räknar helt och hållet med att gå över igen och få en februari-bebis. Därför hänger jag hellre här haha!

Jag följer Natural Cycles, som jag använde för att bli gravid, och Pregglife. NC säger att jag är 4+6 medan Preglife säger 5+3 haha... Har samma datum för första dagen på den senaste mensen så förstår inte riktigt skillnaden. NC kanske tar med ägglossning i beräkningen, men jag har inte använt tempen så ägglossningen borde inte kunna vara bekräftad egentligen.

Vilka använder du?
  • elon

Nån som blivit inbjuden i Facebookgruppen? Kan ni skriva meddelande till mig så ni kan bjuda in mig? :)

• elon
    mea08 skrev 2020-06-06 18:10:14 följande:

Jag blödde lite klar rött idag, någon annan som varit med om det? Det var inte jätte lite men inte heller mycket. Slutade sedan, någon annan som varit med om samma?

När planerar ni andra att berätta för era närstående? :) 

Jag blödde rätt ofta första 10 veckorna ungefär med dottern, var otäckt men tydligen vanligt då man har sköra slemhinnor :)

Vi berättade idag för mina föräldrar faktiskt, tänker att dom kommer ju få veta i vilket fall om jag skulle få missfall. Är i v 4+2 Idag så är ju verkligen tidigt, men vi berättade typ lika tidigt förra gången med! :D
Svar på tråden BF Februari 2021