Inlägg från: Anonym (Kvinna 39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 39)

Låta anhöriga träffa nyfödd nu i Covid-19 tider?

Absolut inte i coronatider!!

• Anonym (Kvinna 39)
    HildaK skrev 2020-05-26 09:27:00 följande:
    Hur tänker du? Coronatiderna kan ju hålla på ett år till?
    Ja då får det vara så. Får man viruset nu eller om ett halvår eller om ett år så kommer det inte vara mindre farligt för det.

Vill man att folk ska slippa en potentiellt dödlig sjukdom så låter man bli att träffas. Det gäller även om man själv vill hålla sig frisk.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Lili) skrev 2020-05-26 10:26:41 följande:
    Det kan mycket väl vara mindre farligt (och särskilt farligt är det inte nu heller om man ser till data) att få corona senare i förloppet. Viruset försvagas med tiden. Det lär utvecklas till helt vanligt coronavirus, dvs en vanlig förkylning.

Allt är potentiellt dödligt. Allt. Ändå fortsätter du att leva. En ung person löper högre risk att träffas av blixten än att dö av covid-19. Och vi ska inte ens börja tala om vanliga prylar som influensa och bilolyckor..
    Du kan inte jämföra äpplen och bananer.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Lili) skrev 2020-05-26 14:44:29 följande:
    Jag får inte sätta saker i perspektiv, menar du...
    Corona har inget som helst med bilåkning att göra! Risken för ena saken säger inget om riskan för den andra.
  • Anonym (Kvinna 39)
    nernu skrev 2020-05-26 18:34:07 följande:
    Nej men det blir ju väldigt märkligt om man glatt utsätter sig för något väldigt farligt varje dag men vägrar utsätta sig för något som är i princip helt ofarligt lite då och då.
    Du vet inget om vad jag utsätter mig för riskmässigt så sluta anta.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Lili) skrev 2020-05-27 09:28:20 följande:
    Vi talar om risker för liv och lem. Orsaken bakom borde inte spela någon roll. Det är det som är det löjliga med den här debatten, vissa risker ser läskigare ut och därför tappas huvuden på vägen..
    Nej, vi pratar om corona. Håll dig till ämnet.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Lili) skrev 2020-05-27 10:04:21 följande:
    Det handlar inte om att "trycka ner"(se dig för övrigt i spegeln på den punkten ). Inte heller har jag någonting emot annorlunda åsikter. Det välkomnar jag snarare, särskilt i tider som dessa då friheter och demokrati är starkt hotade. Det jag vänder mig emot är din oförmåga att kunna ta in och bemöta argument sakligt. Vi talar om risker, bemöt det med argument(rena avfärdanden är inte argument).

Jag debatterar mer än gärna ämnet, som är risker kopplade till ett visst ämne. Detta ämne är fock ingen ö, allt måste sättas i ett sammanhang. De flesta klarar av att göra det.

Om det inte är ångest(vilket är en naturlig reaktion på denna masspsykos), vad är det då som gör att det enbart är riskerna(som sagt är de små) kring corona som.betyder något för dig? Varför är det bara dessa du vill skydda dig emot?
    Så att kasta skällsord åt mig är alltså inte att trycka ner? Ta och lägg ner, har du inget bättre för dig än att sitta och vara elak??
Svar på tråden Låta anhöriga träffa nyfödd nu i Covid-19 tider?