• FragaEnFraga

Förlova sig strax innan kompisens fest

Hej!

Jag vill förlova mig med min sambo. Ringarna är köpta och förfarandet är uttänkt. Det som inte är bestämt är tidpunkten. Jag har av olika skäl behövt skjuta upp det två gånger nu och vill såklart få det gjort så snart som möjligt. Nästa tillfälle som passar är dock strax innan en stor födelsedagsfest hos en nära vän som vi båda är inbjudna till. Jag är lite orolig över att om vi förlovar oss någon dag innan så "stjäl" vi lite av uppmärksamheten. 

Vad tycker ni? Är jag bara lite orolig då jag vill att det ska vara perfekt eller finns det en fördel med att vänta ytterligare ett tag?

Tack!

• Svar på tråden Förlova sig strax innan kompisens fest
  • Anonym (Sara)

Ni behöver väl inte tala om att ni förlova er förrän efter kompisens fest?

Om ingen annan än ni vet om det tar ni ju inte av uppmärksamheten.

• Anonym (Blir väl ingen fest?)

Jag utgår från att den stora festen är uppskjuten pga Corona så ni kan väl förlova er snart?

• Anonym (Sara)
    Anonym (Blir väl ingen fest?) skrev 2020-05-17 13:31:26 följande:

Jag utgår från att den stora festen är uppskjuten pga Corona så ni kan väl förlova er snart?

Det har du också rätt i. Kanske en distansfest?
  • FragaEnFraga

Tack för svar!

@Sara: Nej, det behöver vi inte. Men kommer nog märkas iom ringarna.

Stor fest var klantigt uttryckt. Det är en ganska intim tillställning på runt 10 pers men den är stor som i betydelsefull för den som har festen.

• Fjäril kär

Förlova er på morgonen efter festen då? Förbered med lit god frukost och tänd ljus och ät i sängen och byt ringar.

Krångla inte till det.

• Anonym (Sara)
    FragaEnFraga skrev 2020-05-17 13:40:27 följande:

Tack för svar!

Stor fest var klantigt uttryckt. Det är en ganska intim tillställning på runt 10 pers men den är stor som i betydelsefull för den som har festen.

Säger som fjäril kär då, vänta en dag. Eller låt bli att ha ringarna just på tillställningen om inga andra datum passar i närtid.
  • Anonym (Kvinna 39)

Så länge personen inte fyller jämnt är det ok. Ni kan inte hålla på och skjuta upp ert liv pga andras händelser. Det måste ju inte ske på exakt den dagen bara, det blir bara konstigt. Välj ett datum som passar er och strunta i de andra!

• Anonym
    FragaEnFraga skrev 2020-05-17 13:40:27 följande:

Tack för svar!

Tror inte att folk tänker på att ni har ringar. Jag hade då inte märkt det.
  • Anonym
    Anonym (Sara) skrev 2020-05-17 13:49:41 följande:
    Säger som fjäril kär då, vänta en dag. Eller låt bli att ha ringarna just på tillställningen om inga andra datum passar i närtid.
    Trams, inte ska de behöva ta av sig sina nya förlovningsringar!
  • BuoBä

Det kanske bara är jag, men jag tycker inte förlovning är en såååå stor grej. Ser jag nya ringar så säger jag "åh så kul, grattis!!" och sen är det inte så mycket mer med det. Så länge ni inte gör det PÅ festen, eller medvetet går in för att stjäla uppmärksamheten genom att _bara_ prata om det så kvittar det väl när det sker.

Svar på tråden Förlova sig strax innan kompisens fest