Inlägg från: Anonym (Lägg ner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lägg ner)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Pär) skrev 2020-05-23 21:41:14 följande:

Har inte lille Paolo fått fler chanser än han förtjänar?

I min bok kunde Paolo tagit jobb på ett lager typ. Inget ont om lagerarbetare dock.

Verkligen inte. Fattar inte varför just kulturarbetare och personer inom media ska bli utsatta för den här dygd-moralismen från 1800-talet. Jag skiter i om Anders Timell tafsat på någon bakom kulisserna (som för f gav sitt samtycke enligt sin egen historia, aldrig sa ifrån eller på nåt sätt visade att hon inte ville, var bästa vän med honom och hade dagligen tät kontakt), han ska få vara programledare om han är en bra programledare!

Paulo Roberto är en underhållande mediapersonlighet jag vill ha kvar i rampljuset. Vad han gör privat skiter jag i, det är hans jobb som är offentligt.

Så jävla fattigt samhälle ni skapar där varenda kulturarbetare/offentlig person måste ha klarat sig igenom det puritanska pk-nålsögat. Nästan alla bra författare, musiker, politiker, uppfinnare, programledare osv i historien har gjort saker privat som ni hade kunnat dreva om.

Så fattig världen varit utan alla dom om ni fått bestämma genom historien.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-23 16:55:59 följande:

Din kunskap om detta är ytterst begränsad, det är tydligt.

Nej det är kvinnor som manipulerats och lurats in i prostitution. Ibland kanske de var prostituerade redan i hemlandet men ofta blir de lurade att tro att de ska få ett bra jobb i ett annat land. Sen hamnar de i skuld de aldrig kan ta sig ur. Ofta helt vanliga tjejer (vad fan det nu är, prostituerade är också vanliga tjejer) som inte haft en tanke på att bli våldtagna av främmande vider till män dagarna i ända.

DIN kunskap är begränsad, jag har sett dokumentärer, läst intervjuer osv. Vad vet du som inte jag vet? Vad du läst att vita medelklassfeminister skrivit i kommentarsfältet på Gardets instagram eller? Länka dina källor annars.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-23 17:56:19 följande:

Har du tänkt på att hjonpannor som Paolo är de som gör dessa kriminella möjliga.

Lagstiftningen. Om vi legaliserade prostitution och hade statliga bordeller med kollektivavtal, larm och övervakningskameror i varje rum, anställda vakter, reglerad arbetstid, betald semester osv så skulle kriminella inte ha med saken att göra. Inte heller skulle det längre vara riskfyllt eller otryggt.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-24 08:33:04 följande:

Eller så länkar du dina källor...

Gardets? Vad är det?

Du får helt enkelt suga i dig att verkligheten inte är så rosenskimrande för prostituerade som du vill inbilla sig, trots de dokumentärer och intervjuer du säger dig ha sett. Jag litar mer på vad polisen samt diverse stöd- och hjälporganisationer har för erfarenheter i frågan.

Du får ju länka till var jag skrivit att det är rosenskimrande,

För nu ljuger du.

Stödorganisationer är lite som sekter eller politiska partier. Dom har alla bestämt en bild som ska vara sann och tar in det som bekräftar, ignorerar det som motsäger.

Jag har själv pratat med flera prostituerade, dom kan ju vara från alla möjliga bakgrunder.

Det är DU som har en orealistisk bild baserat på vad intresseorganisationer sprider för propaganda. Visst är det så att du skiter i vad sexarbetare själva säger och tycker? Bekräftar dom inte din ensidiga Lilja 4-ever-bild så ignorerar/tystar du dom.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-24 10:44:51 följande:

Har du någon källa på allt du skriver?

Ja Media. Polisen har sagt att kvinnan mår mycket dåligt av razzian och inte vill bli av med sin försörjning (sina kunder). Hon är inte nån som kidnappats i Moldavien och hålls fastkedjad. Hon är absolut inte 13 år heller för då hade Roberto åtalats för våldtäkt mot barn.
  • Anonym (Lägg ner)

Idiotiskt inlägg. Detta var förr. Nej, man ska inte bli behandlad med medeltida häxprocess år 2020 för vad man gjort förr i tiden. Och RÄTTSVÄSENDET ska döma. Isåfall borde alla gängkriminella bli utsatta för pöbel och cancel culture. Dom förnedrar och misshandlar grovt andra barn och filmar det och detta gör dom typ dagligen utan påföljd.

• Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-25 19:35:07 följande:

Faktum är att Bard är rätt onödig.

Varför? För att 100% av alla som får synas i media ska säga exakt samma sak? Helt sjuk åsikt.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-27 17:28:09 följande:

Tycker det är otroligt ointressant.

Frågan är varför media fortsatt hålla Paolos kändisskap levande. Vem är han? Vad kan han?

Man kan jämföra med Johnny Kron. En medioker medeldistanslöpare på 80-talet. Varför gör inte media honom till kändis?

Vad fan kan Kakan Hermansson, Peter Jihde, Gina Darawi, Per Lehnström, Samir Badran, Gry Forsell osv? Dom är personligheter folk tycker om helt enkelt som många får leda program pga sin personlighet. Paulo Roberto har varit en känd person i Sverige sedan 20-30 år, precis som tex Alexandra Pascalidou, det har ett värde eftersom så många vet vem han är, han är en del av Sverige!

Jag vill fan inte att alla som inte genusdoktrinen gillar ska bli utrensade som om vi levde i nåt j-a Sovjetunionen!

Jag har aldrig fattat varför invandrare från forna Sovjet haft sånt hat mot vänstern, inte förrän ganska nyligen, men nu ser jag det glasklart.
  • Anonym (Lägg ner)
    Xenia skrev 2020-05-29 18:42:56 följande:

PR blir "utrensad", dvs förlorar jobb och kontrakt pga att han begått ett brott, inte pga sina (sunkiga) åsikter. Den lilla detaljen förbiser du.

Anledningen till att det  blivit så mycket skriverier är just för att ni försvarar PR så in i helvete. 

Jag har aldrig startat någon tråd om PR.

Så alla borgerliga partier tycker sexköp är helt ok och trafficking också, är det du menar med ditt hat mot "vänstern"?

Cissi Wallin har begått ett brott, grovt förtal och hon fick jobb på Expressen. Sexköp är ett bötesbrott och han är inte dömd än. So what, andra kändisar har kört rattfulla (mycket värre) utan att bokhandlar har rensat bort deras böcker, att tv har rensat bort alla program dom är/har varit med i, att deras produkter rensats bort från ICA eller att mobbare suttit och bedrivit häxjakt på nätet.

Försvarar?! Han blir ju utsatt för vidrig mobbning!

Ja! Jag försvarar alla som blir mobbade!

Mobbning BORDE vara ett grovt brott. Jag har en moralisk kompass, till skillnad från dig.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-24 22:12:43 följande:

Tack så mycket. Oerhört välformulerat.

Det var inte välformulerat, det var Stalinistiskt möter 1800-talets moralism. Helt sjukt. Helt sjukt att ni skapar ett samhälle utan yttrandefrihet och demokrati, där varenda känd människa måste vara en GOD KRISTEN FÖREBILD. Jag kräks. Som att missionskyrkan på 1800-talet har tagit över Sverige/västvärlden.

Genom historien så har inte konstnärer, författare, uppfinnare osv varit världens mest moralistiska förebilder, och tacka F för det då det är deras TALANGER dom är kända för, inte inträdesprovet till Livets Ord!
  • Anonym (Lägg ner)

PR blir "utrensad", dvs förlorar jobb och kontrakt pga att han begått ett brott, inte pga sina (sunkiga) åsikter. Den lilla detaljen förbiser du.

Anledningen till att det  blivit så mycket skriverier är just för att ni försvarar PR så in i helvete. 

Så alla borgerliga partier tycker sexköp är helt ok och trafficking också, är det du menar med ditt hat mot "vänstern"?

Bevisa att PR utnyttjat trafficking. För det finns inga belägg för det! Däremot har säkert DU utnyttjat trafficking, du och 80% av alla tjejer/kvinnor som fixar naglar och fransar på salonger där personalen är människohandlad från Vietnam och Afghanistan och jobbar som slavar.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-29 20:17:35 följande:

Jag vill ha lite mer diversity. Varför ska bara såna som du nämner ständigt visas upp i media. Folk gillar dem bara för att de varit med mycket i tv.

Ja Paolo blev känd som våldsverkare i Kungsan. Jackie Arklöv är en känd polismördare. Är han nästa programledare i tv4 när han släpps ut menar du. Det är ju över 20 år sen morden.

Hahaha, du är ju otrolig. Diversity. Diversity är exakt vad du är emot när du ska rensa ut alla profiler som inte är EXAKT som du och dina vänner. Hur fan kan du kalla det du förespråkar för diversity?!!

Jackie Arklöv är en nazistisk mördare och han är inte känd för något annat. Paulo Roberto är en mediapersonlighet vilket han är känd för. Samt för träning och matlagning.
  • Anonym (Lägg ner)

Tur att inte ni bestämde när Bill Gates åkte fast som 22-åring. www.gp.se/kultur/k%C3%A4ndisarna-som-har-beg%C3%A5tt-brott-1.4134257

Dragomir Mrsic är dömd för BANKRÅN.

Tommy Körberg är dömd två ggr för kokaininnehav och att ha kört rattfull. Att köra rattfull är ju ett av de värsta brotten, tänk hur många andra människors liv han riskerade.

Sanna Bråding har suttit i fängelse för narkotikabrott.

Mikael Persbrandt har blivit dömd för narkotikabrott och att ha hotat en annan man med kniv mot dennes hals. Han har själv erkänt att han stalkade och trakasserade sitt ex.

Cissi Wallin är som sagt dömd för grovt förtal, något hon fortsatt med under och efter domen. Osv.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp