Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (stupido) skrev 2020-05-16 11:11:30 följande:

Inte att förglömma.

Paolo kandiderade till riksdagen för socialdemokraterna och var en omtyckt kollega hos Mona Sahlin när de reste runt på gemensamma turnéer i landet.

Aha. Jaa hon med sina Toblerone är ju lika illa som en sexköpare. Vad är din poäng egentligen??
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-05-16 11:47:51 följande:
    Ser man till mängden inlägg samt graden av upprördhet så tycker många att sexköp är värre än våldtäkt.
    Sexköp ÄR våldtäkt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Noll) skrev 2020-05-16 11:55:05 följande:
    Den jämförelsen var nog den sämsta jag någonsin råkat på.
    Håller med.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-05-16 12:01:46 följande:
    Sweatshops.
    Vet du ens vad mobbning betyder??? Ledsen att göra dig besviken men jag har aldrig någonsin besökt en sweatshop, än mindre trakasserat de som jobbar där!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-16 13:05:23 följande:
    Shit.

Nej för hade du det hade du inte velat köpa billiga kläder. Så tillvida du inte odlar och färgar din egen bomull/lin så stödjer du trafficking, slavhandel och fruktansvärda förhållanden i tredje världen varje gång du handlar ett plagg.

Googla var din mat kommer ifrån. Vilka som jobbar på slakterierna i Tyskland, har plockat frukten och bären du äter, har odlat, skördat och transporterat kaffet du dricker, chokladen du äter, vilka som gör lösnaglar och lösfransar på billiga skönhetssalonger, vilka som står i köket utan pass på din favoritkrog, vem som har byggt huset du bor i. Vem som städar lokalerna där du jobbar och äter.

Ingen av oss i väst är utan synd när det gäller trafficking, slavliknande arbetsförhållanden och utnyttjande av fattiga från fattiga länder!

Därför gör man ingen god gärning genom att peka på Paolo Roberto som är en i mängden av alla sexköpare, UTBILDA DIG om hur det ser ut i hela världen istället och var allt ditt välstånd kommer ifrån och börja sen beta av bit för bit din del i stödjandet av en fruktansvärd världshandel av människor!
    Så alla klädkedjor, matkedjor, byggfirmor, restauranger, städfirmor och skönhetssalonger håller på med trafficking och slavhandel menar du? Så skönt att du likställer det med sexköp. Känns ju riktigt logiskt...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 13:16:32 följande:
    Varför gick du inte till polisen eller bara gick ut och lämna då? Hur tvingade dom dig att vara kvar? Du är fri som människa och har rättigheter. Hur får dom "kontroll" så över att du var kvar och hade sex pga rädsla för vad exakt?
    Men för helvete sluta skuldbelägg offret!! Har du ingen som helst skam i kroppen?? Inte nog med att du är en vidrig torsk som försvarar dina handlingar med något romantiserande, nu kommer du med pekpinnar till en som varit utsatt för sexuella övergrepp?!

Vad är det för fel på dig?!?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 13:20:21 följande:
    Följde männen med dig till Sverige och skulle döda dig och din familj om du inte hade sex så? Helt sjukt. Har du bilder på nån av dom? Kan du skaffa bilder eller bevis på att dom finns? Kram
    Är det nåt som är sjukt är det dina kommentarer!!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 13:25:00 följande:
    Chilla. Undrar om man kan veta vilka det är och hur dom ser ut, det är allt. Dom kanske fortfarande går där ute och förstör för motsatta könet så. Det är farligt så undrar hur dom ser ut, vart dom bor och annat.
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 13:23:02 följande:
    Jag skuldbelägger ingen. Undrar hur dom "jobbar", för kontroll och om hon kan skaffa fram bilder på dom mest.. Nej, jag pekar ingenting på henne tycker synd om henne. Skulle vilja att dom där "männen" åkte in i fängelse på livstid dock. Inget fel på mig som vill det jag nyss skrev. Vill förstå och undrar om man kan sätta dit dom. Rättvisa så. Det är allt.
    Så som du uttrycker det låter det inte som att du på något sätt försöker hjälpa personen, dessutom måste du väl fatta att hon inte sitter här och skriver ut sådant offentligt?? Och sedan sitter du, en äcklig torsk, och skickar kramar till ett f.d. sexoffer, fattar du inte själv hur vrickat det är? Du är ett av alla andra äckel, precis lika vidrig som de män som gav sig på henne!

• Anonym (Anonym)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 13:52:04 följande:
    Jag är ledsen över om svinga män sårad dig i livet. Jag vill dig inget illa, och jag är ingen torsk. Jag är en snäll kille som hade velat hjälpt henne enbart. Och med hjälp av polisen med då.

Jag hoppas att du kan inse att det finns bra män med som kan följa kåtheten och vilja ha njutning så! Inget fel i det alls om hon också vill det. Men jag beklagar om andra män sårat dig. Hoppas att du läker. Kram. Tjaba
    Du behöver inte blanda in mitt privatliv i det här, jag har aldrig varit prostituerad och det är inte relevant öht.

Du ÄR en torsk. Du har ju själv erkänt att du köpt sex för pengar, att du önskade att du hade gått med på happy endings och allt möjligt skit. DU ÄR EN TORSK. Lika äcklig som de andra.
  • Anonym (Anonym)
    Älskar vintern skrev 2020-05-16 15:25:09 följande:

Tycker synd om hans flickvän dock p.g.a. otroheten. 

Inte om kvinnan han utnyttjade sexuellt?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Källkritik) skrev 2020-05-22 15:53:31 följande:
    Här är tjejen han köpte sex av,hon ser inte ut att va fattig å rädd. Jag är imot sex köp men stör mig på tidningarnas vinkling. Va ärlig skriv som det är. Men nä tidningarna skriver svenska folket som vanligt köper med hull å hår.
    Källa på att det är den tjejen? Med tanke på ditt nick känns det rätt självklart att ta med.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-24 07:38:35 följande:
    Lagstiftningen. Om vi legaliserade prostitution och hade statliga bordeller med kollektivavtal, larm och övervakningskameror i varje rum, anställda vakter, reglerad arbetstid, betald semester osv så skulle kriminella inte ha med saken att göra. Inte heller skulle det längre vara riskfyllt eller otryggt.
    Herregud så naivt. Inbillar du dig verkligen att bara för att något är lagligt så försvinner kriminaliteten omkring??

Hört talas om hembränt förresten? Är du medveten om den enormt stora marknaden för svarta vapen som finns i Usa, där var och varannan människa har rätt att bära vapen lagligt?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-01 07:44:31 följande:
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-16 11:43:51 följande:
    Är det kanske Monas fel att det blev som det blev? When in doubt: blame Mona och Sossarna!
    Det visar på Paolos väg in i värmen och kändisskapet, trots hans kriminella bakgrund.

Det visar på dåligt omdöme från sossarna som försökte använda honom som någon slags dörröppnare in  "ortens" kretsar och från Paolo som sålde sig till vem som helst bara han fick driva frågan om proffsboxning i Sverige.Det är alltså inte ens en jämförelse mellan Monas kriminalitet och Paolos kriminalitet.

Vadå "på väg"?? Han har väl varit en etablerad del av kändisskapet i flera decennier nu, och en stor del av den tiden ansetts rumsren dessutom.

Hur kan du påstå att det är dåligt omdöme att S hade samröre med honom långt innan det här sexköpet ens hände?? Tänkte du att de skulle sitta med en spåkula och inse vad han skulle vara kapabel till, många år senare? Du resonerar inte logiskt direkt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Totte) skrev 2020-06-01 08:04:21 följande:

Jag undrar bara lite... varför säger dom att det är våldtäkt? Tjejen skriver på sin sida att hon säljer sex och Paoulo har köpt sex.

Det är förbjudet att köpa sex men tillåtet att sälja ??

Om hon säljer sex, varför är det då våldtäkt?

Jag får inte ihop det? Ni får gärna berätta sammanhanget.

Tjejen han köpte sex med är ett traffickingoffer, det spelar ingen roll vad som står på en fejkad hemsida, det som inte lär stå är "Hej jag har sex mot min vilja". Dessutom lär du inte kunna länka till en sådan hemsida heller eftersom det hittills inte gåtts ut med i media vem offret var, och lär aldrig komma ut heller.

PR har blivit anmäld för oaktsam våldtäkt, just för att hon är ett traffickingoffer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-01 08:17:21 följande:
    Hur mycket känner du till om Paolo egentligen?

Spåkula ... pfft

När Mona och sossarna på 90-talet plockade upp honom som sin poster-boy att flasha på möten i Rinkeby och Tensta så var han redan "berömd" för sin vålds-kriminalitet. Och han var en boxare. Att sparka folk i huvudet på Stockholms gator - det var det som gjorde honom känd till att börja med.

Men Mona ville ha street-credd och han ville legalisera proffsboxning.

Så det kanske inte är jag som "inte resonerar logiskt" utan du som har kunskapsluckor i ämnet?
    Mer än dig tydligen.

Att vara boxare är inte värre än att vara friidrottare, oavsett om man själv kanske är motståndare till våld så var han en erkänd sportprofil. Du menar att hans bakgrund (även våld utanför ringen) på något sätt skulle signalera att han skulle köpa sex flera decennier senare, så det borde S ha fattat...? Fram med spåkulan igen, den behöver putsas.

Förklara för mig som tydligen inte fattar, exakt vad har PR:s boxning, våldsamma förflutna och S-politiken med hans sexköp att göra??
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Totte) skrev 2020-06-01 09:22:14 följande:
    Vem man med säkerhet att det är så? Har inte följt precis allt.
    Ja man har ju gått ut med den informationen offentligt, inte svårt att hitta med några sekunders sök online.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 21:04:45 följande:
    Det är typ feminister som snackat om att det kan va "oaktsam "våldtäckt".. Vilket jag tycker är bullshit. Nån ny "lag". Våldtäckt är om en tjej säger nej, och nån våldtar. Paolo har INTE våldtagit någon. Det är mest byråkrati och skitsnack detta. Rykten sprids väl sen med om att paolo "våldtagit nån" vilket är skitsnack hela vägen. Det är förmodligen feminazis som börjat med detta. Eller att han satt i en intervju och sa saker om att "hon ville inte vara där" och sånt.. 

Men han har inte våldtagit nån, så det är mer.. Missförstånd och skitsnack mest. 
    Och det är lagligt att sälja , men inet att köpa. Konstigt jag vet.. Jag är för legalisering om dom får bra jobb villkor, men lär inte bli så. Han har i princip vart otrogen. Mest det. Om dom nu va tillsammans och han hade nån han va otrogen emot.. Vet ej.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7qqrL/paolo-roberto-anmald-for-oaktsam-valdtakt--utredningen-flyttad
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 21:04:45 följande:
    Det är typ feminister som snackat om att det kan va "oaktsam "våldtäckt".. Vilket jag tycker är bullshit. Nån ny "lag". Våldtäckt är om en tjej säger nej, och nån våldtar. Paolo har INTE våldtagit någon. Det är mest byråkrati och skitsnack detta. Rykten sprids väl sen med om att paolo "våldtagit nån" vilket är skitsnack hela vägen. Det är förmodligen feminazis som börjat med detta. Eller att han satt i en intervju och sa saker om att "hon ville inte vara där" och sånt.. 

Men han har inte våldtagit nån, så det är mer.. Missförstånd och skitsnack mest. 
    Och det är lagligt att sälja , men inet att köpa. Konstigt jag vet.. Jag är för legalisering om dom får bra jobb villkor, men lär inte bli så. Han har i princip vart otrogen. Mest det. Om dom nu va tillsammans och han hade nån han va otrogen emot.. Vet ej.
    Anledningen till att det kallas oaktsam våldtäkt är för att den han låg med var ett traffickingoffer och därmed tvingad av andra att ha sex med torskar. Hon sa inte nej till PR eller någon annan eftersom hon levde under hot, det brukar vara grundstenen i trafficking. Därför blir det inte våldtäkt utan oaktsam våldtäkt, han kanske inte förstod att hon blev tvingad, men det blev hon alltså, bara inte av PR själv.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-02 19:13:11 följande:
    Nja, jag tror han blev anmäld för oaktsam våldtäkt just för hans uttalande om att hon troligen inte ville. Dvs för att det ska bli oaktsam våldtäkt krävs att mannen som köper sex vet eller starkt kan misstänka att kvinnan inte vill. Jag tror inte det räcker med att kvinnan är ett trafficking-offer. Mannen kan hävda att han inte hade en aaaaaaning....
    Jag kan tänka mig att de flesta män inte vet om horan de går till är traffickingoffer eller inte men jag hittade iaf en bra förklaring till vad "oaktsam" kan innebära: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/vad-ar-en-oaktsam-valdtakt-egentligen-och-kan-en-valdtakt-nagonsin-vara-aktsam
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-03 17:47:35 följande:

Här är ett exempel till, som är ganska likt P.R. s fall:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mjw71/hovratten-faststaller-valdtakt-vid-sexkop

"En av dessa män var 69-åringen, som köpte sex av henne vid två tillfällen. Efter den andra gången recenserade han kvinnan på en eskortsida, där det framgick att han misstänkte att hon var utsatt för människohandel."

Jag tror till o med jag minns det där fallet! Just pga att mannen var så gammal. Iofs erkände han att han misstänkte att den tjejen var ett offer så där är det mer rak bevisning, jag undrar om det blir lika lätt i PR:s fall. Hans lilla kommentar i intervjun tror jag inte räcker för att säga att han misstänkte det, det kan lika gärna ha varit en eftertanke.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp