Inlägg från: Anonym (stupido) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stupido)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Det är med honom som med Alex Schulman. Han har byggt sin karriär på att skada andra människor.

Han blev berömd genom att slå ned folk på gatan, där på 80-talet. Han tog på sig smeknamnet "Kungen av Kungsan" även om det var en annan kille som egentligen var "Kungen".

Det var så hans resa in i finrummet började och jag har alltid tyckt att det är vidrigt att en sådan som honom hyllats och erbjudits allt det han fått.

Nu är han dessutom dum i huvudet nog att köpa sex i Sverige, där det är olagligt, då får han fan skylla sig själv.

Nä, jag tycker inte ett dugg synd om honom.

Dessutom kan han alltid flytta till Italien och fortsätta med affärerna där och den här sexköpsgrejen kommer inte att vara en belastning där nere.

• Anonym (stupido)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 19:05:12 följande:
    Kallas kåthet. 
    Då åker man till Danmark. Där det är lagligt.

Man är inte så korkad att man köper sex i Sverige där det är olagligt, polisen lägger resurser på det och det är så socialt stigmatiserat som det är. Och är man så korkad får man fan skylla sig själv.

Än så länge ser lagarna ut som de gör. Det får man anpassa sig efter.
  • Anonym (stupido)

Inte att förglömma.

Paolo kandiderade till riksdagen för socialdemokraterna och var en omtyckt kollega hos Mona Sahlin när de reste runt på gemensamma turnéer i landet.

• Anonym (stupido)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-30 13:54:07 följande:
    Håller med. Han är en skitstövel och jag ser ned på honom.

Det är intressant som du skriver att Paolo kunde sälja pasta trots att han var en välkänd våldsverkare. Förmodligen bad-boy-utstrålningen i kombo med att det är kvinnorna som sköter mycket av matinköpen. Funkade utmärkt. Men när han åkte dit för sexköp blev han plötsligt kvinnornas fiende nr1 och absolut ingen vill veta av hans pasta längre. Det är intressant hur det fungerar.
    Fast det är ju inte särskilt bevisat alls. Det är butikerna som inte vill sälja hans pasta. Inte kunderna som sagt att de inte vill köpa.

Det i sin tur har ju med den offentliga hysterin(?) att göra. Det pågår ett rejs för att snabbast möjligt ta så mycket avstånd från Paolo som möjligt. För annars blir man och ens varumärke "shameat" av röststarka grupper. Det handlar bara om politisk korrekthet och positionering och inget om vad Paolo faktiskt gjort.

Referens: beteendet under "MeToo" där folk frystes ut till höger och vänster och minst hälften av dem senare blivit helt friade från alla misstankar, typ: Martin Timell, Lasse Kronér osv

Men det går över med tiden. Kronér är tillbaka i TV-rutan.

Även Paolo kommer att vara tillbaka om några år.
  • Anonym (stupido)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 11:35:46 följande:
    Aha. Jaa hon med sina Toblerone är ju lika illa som en sexköpare. Vad är din poäng egentligen??
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-16 11:43:51 följande:
    Är det kanske Monas fel att det blev som det blev? When in doubt: blame Mona och Sossarna!
    Det visar på Paolos väg in i värmen och kändisskapet, trots hans kriminella bakgrund.

Det visar på dåligt omdöme från sossarna som försökte använda honom som någon slags dörröppnare in  "ortens" kretsar och från Paolo som sålde sig till vem som helst bara han fick driva frågan om proffsboxning i Sverige.
    Anonym (Noll) skrev 2020-05-16 11:55:05 följande:
    Den jämförelsen var nog den sämsta jag någonsin råkat på.
    Det är alltså inte ens en jämförelse mellan Monas kriminalitet och Paolos kriminalitet.

• Anonym (stupido)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 07:51:11 följande:
    Vadå "på väg"?? Han har väl varit en etablerad del av kändisskapet i flera decennier nu, och en stor del av den tiden ansetts rumsren dessutom.

Hur kan du påstå att det är dåligt omdöme att S hade samröre med honom långt innan det här sexköpet ens hände?? Tänkte du att de skulle sitta med en spåkula och inse vad han skulle vara kapabel till, många år senare? Du resonerar inte logiskt direkt.
    Hur mycket känner du till om Paolo egentligen?

Spåkula ... pfft

När Mona och sossarna på 90-talet plockade upp honom som sin poster-boy att flasha på möten i Rinkeby och Tensta så var han redan "berömd" för sin vålds-kriminalitet. Och han var en boxare. Att sparka folk i huvudet på Stockholms gator - det var det som gjorde honom känd till att börja med.

Men Mona ville ha street-credd och han ville legalisera proffsboxning.

Så det kanske inte är jag som "inte resonerar logiskt" utan du som har kunskapsluckor i ämnet?
  • Anonym (stupido)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 08:22:24 följande:
    Mer än dig tydligen.
    Ja, du har större kunskapsluckor om detta än vad jag har. Ja.
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 08:22:24 följande:
    Att vara boxare är inte värre än att vara friidrottare, oavsett om man själv kanske är motståndare till våld så var han en erkänd sportprofil. Du menar att hans bakgrund (även våld utanför ringen) på något sätt skulle signalera att han skulle köpa sex flera decennier senare, så det borde S ha fattat...? Fram med spåkulan igen, den behöver putsas.

Förklara för mig som tydligen inte fattar, exakt vad har PR:s boxning, våldsamma förflutna och S-politiken med hans sexköp att göra??

Dåligt omdöme (för att vara mild) lät honom sparka sönder folk på Stockholms gator och torg. Dåligt omdöme tog honom till en lägenhetsbordell på Östermalm.

Folk har undrat varför han ens tillåts vara känd. Hur kunde en kriminell ligist bli mys-kändis i TV4-soffan? Sossarna och Mona personligen är en stor del av legitimering av honom som kändis och profil. Dåligt omdöme igen.

Frågor på ett mer allmänt plan som ställts i tråden.

Men så länge du tror att det handlar om spåkulor så kommer du att behöva fråga vidare om saken.
  • Anonym (stupido)
    pyssel skrev 2020-06-18 17:47:41 följande:
    Både trist och provocerande att se att exet Elin köper den patetiska ursäkten "självskadebeteende" och vill "hjälpa". Säkert inte ex så länge till heller.
    www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Op4wqb/elin-...
    "Jag har läst psykologi och hade själv ett självskadebeteende efter min brutna nacke." Suck, dessa kvinnor som vill förstå och hjälpa de som skadat både dem själva och andra. Som om inte dubbla bedrag vore nog. Självbedrag också.
    "Självbedrag"?

Hon säger det själv i podden.

Hon vet att hon kommer att provocera just för att hon inte följer den mall som andra människor kräver att hon ska följa. 

Hon talar om hatet och det negativa som skrivs om henne i sociala medier också.

Podden här:
    https://poddtoppen.se/podcast/1517794170/assefa-schlingmann/2-hur-finner-man-ljuset-i-morkret

Svårt att hitta en starkare och mer inspirerande förebild - man som kvinna.
  • Anonym (stupido)
    pyssel skrev 2020-06-20 08:40:28 följande:
    Ursäkta min brytning. "Självbedrägeri" är det förstås på svenska. För särskilt insiktsfull om son pojkvän är hon ju inte med korten på bordet heller. Eller ett kort, för resten av leken blundar hon för. Hon bedrar sig själv och försöker upprätthålla både självbilden och bilden av förhållandet, genom att intala sig hans lögner om ett självskadebeteende. Det är inte provocerande att inte "följa mallen". Det är provocerande med personer som låter sig luras av avslöjade idioter genom att kopiera idioters ursäkter och göra en omskrivning att de "inte följer mallen" när de är ihop med idioter som skadar andra. Att använda sitt eget självskadebeteende som förståelse för torskande är en spottloska mot traffickingoffer eller de som dragits in i prostitution genom självskadebeteende. Vid närmare eftertanke passar de väl rätt så bra ihop då i denna "magi" [av självskador], eller vad hon kallar det.

Ja, hon kommer förstås fortsätta att bli utbytt. Antingen bakom ryggen, som hittills, eller i fullt dagsljus.
    Det var inte ditt stavfel jag avsåg utan det faktum att du nedvärderade, och fortsätter, att nedvärdera en kvinna baserat på att hon gör ett annat val och har ett annat synsätt än vad du har.

"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.
    Ignoramus skrev 2020-06-20 11:31:48 följande:
    Jag har en bekant som blev lämnad av sin pojkvän för en annan kvinna. Ett halvår senare var han tillbaka och ville börja om från början. Efter några månader tog hon honom på bar gärning när han var otrogen med samma kvinna igen. Och nu har han slutat höra av sig men kommer han - mot förmodan - tillbaka en tredje gång så kommer hon att välkomna det.

Det måste ju nästan vara en ännu starkare och mer inspirerande förebild, eller? Hon går ju verkligen också emot den mall vi andra tycker att hon borde följa.

Eller?
    Jag har inte träffat din bekant, antar jag, så hur ska jag kunna veta om hon är en förebild och inspiration?
  • Anonym (stupido)

Paolo kommer inte tillbaka till TV på länge, länge än men alla kan förlåtas

Han försöker idag tjäna en slant på att fungera som PT företrädesvis utomlands och sälja matvaruprodukter, men utan sitt namn på, via internet. Han förlorade ju alla kontrakt han hade så nu söker han återförsäljare i Sverige.

https://robertos.shop/

• Anonym (stupido)

Betalar man tre-fyra gånger mer för pastan så antar jag att det finns en kvalitetsskillnad mot Kungsörnens produkter. Folk jag känner som köpte hans produkter innan de försvann från affären sa att det var mycket bättre.  Kändisnamn på påsen eller inte.

• Anonym (stupido)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-18 15:38:13 följande:
    Det är ett vanligt misstag att tro att högre pris betyder högre kvalite.
    Högre pris och högre kvalitet hänger ofta ihop, är min erfarenhet. Sedan behöver det inte alltid vara så. Men ofta.

Jag har inte provat Paolos pasta, eller något annat han säljer, så jag kan inte säga något om kvaliteten på hans produkter.

Jag får helt enkelt ta och beställa hem en påse pasta eller två från honom så får jag avgöra själv.
  • Anonym (stupido)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-18 16:47:59 följande:
    Jag skulle säga att det är ytterst sällsynt att högre pris innebär tydlig kvalitetsskillnad.

Men du är ju uppenbart lurad eftersom du tror att det är Paolos produkter. Så är inte fallet, han har bara sålt sitt namn till företag med dåliga produkter. Sålt sig som en h-a helt enkelt.

Pasta är pasta, varken mer eller mindre. Den godaste pastan är nåt helt annat än den Paolo inte har sitt namn på.
    Att det är "hans" pasta begriper nog alla att det inte är, men den pasta han marknadsför och försöker sälja.

Vi får väl alla göra ett stödköp av honom och testa kvaliteten så vi kan vara säkra. Vet i alla fall att andra var väldigt nöjda med kvaliteten på hans produkter som fanns i affären.

Ytterst sällan? Testat Skoda och Audi? Explorer och Ruskij Standart? 

Men det är förstås upp till dina smaklökar.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp