pyssel skrev 2020-06-20 08:40:28 följande:
Ursäkta min brytning. "Självbedrägeri" är det förstås på svenska. För särskilt insiktsfull om son pojkvän är hon ju inte med korten på bordet heller. Eller ett kort, för resten av leken blundar hon för. Hon bedrar sig själv och försöker upprätthålla både självbilden och bilden av förhållandet, genom att intala sig hans lögner om ett självskadebeteende. Det är inte provocerande att inte "följa mallen". Det är provocerande med personer som låter sig luras av avslöjade idioter genom att kopiera idioters ursäkter och göra en omskrivning att de "inte följer mallen" när de är ihop med idioter som skadar andra. Att använda sitt eget självskadebeteende som förståelse för torskande är en spottloska mot traffickingoffer eller de som dragits in i prostitution genom självskadebeteende. Vid närmare eftertanke passar de väl rätt så bra ihop då i denna "magi" [av självskador], eller vad hon kallar det.
Ja, hon kommer förstås fortsätta att bli utbytt. Antingen bakom ryggen, som hittills, eller i fullt dagsljus.
Det var inte ditt stavfel jag avsåg utan det faktum att du nedvärderade, och fortsätter, att nedvärdera en kvinna baserat på att hon gör ett annat val och har ett annat synsätt än vad du har.
"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i
din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.
Ignoramus skrev 2020-06-20 11:31:48 följande:
Jag har en bekant som blev lämnad av sin pojkvän för en annan kvinna. Ett halvår senare var han tillbaka och ville börja om från början. Efter några månader tog hon honom på bar gärning när han var otrogen med samma kvinna igen. Och nu har han slutat höra av sig men kommer han - mot förmodan - tillbaka en tredje gång så kommer hon att välkomna det.
Det måste ju nästan vara en ännu starkare och mer inspirerande förebild, eller? Hon går ju verkligen också emot den mall vi andra tycker att hon borde följa.
Eller?
Jag har inte träffat din bekant, antar jag, så hur ska jag kunna veta om hon är en förebild och inspiration?