Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Är det okej för förskolepersonalen att be föräldern att hämta barnet tidigare för att de upplever hen att vara "jobbig"?

Det beror på hur du menar jobbig går runt och retar andra inte gör som man säger, är väldigt förfärlig mot personalen och barn så ja absolut , det är deras skyldigheter , just den dagen kanske är för ofta? Om det är såååå jobbigt enligt pedagogerna.

Ge exempel vad som är jobbigt? 

Om det är småsaker nej, då tycker jag inte att dem har rätt men om det händer att ditt barn skadar andra barn?? hypotetiskt.

• Gameofthrones
    Fosse skrev 2020-05-11 15:11:50 följande:
    Nej, det är verkligen inte deras skyldighet att skicka hem ett barn, hur det än beter sig mot personalen eller andra barn. Tvärtom faktiskt, det är deras skyldighet att hantera barnet ifråga samtidigt som de skyddar de andra barnen.
    Jo, det är det när det går över styr om det skes varje dag så har personalen ngt och gå på.

När det sker nångång, småsaker nej just för den dagen nej, då har dem inte rätt. 
  • Gameofthrones
    Jädesten skrev 2020-05-11 15:24:30 följande:
    Tack för svaret. Mitt kära barn är lite sen i språket. Men han är smart och mycket uppmärksamhet krävande. Vill ha en vuxen med sig hela tiden. Han är glad och busig och retar andra barn för att förtjäna uppmärksamhet. Han kan vara väldigt arg när han är trött eller upplever sig misförståd. Då kan han slå andra barn och frökerna. Men ändå det går över med tydlighet och uppmärksamhet. Han hittar på saker och klättrar mycket. Tror du att det är mycket jobbig?
    Jag skulle inte själv tycka att det är krävande och ha ditt barn på dagis.

det gäller då ha en extra personal så det funkar i barngrupperna? 

Tycker du själv att du får extra samtal ifrån dagis, då tycker jag att det är dagispersonalens skyldighet och ta in extra personal?
  • Gameofthrones
    viseversa skrev 2020-05-11 18:22:34 följande:

snälla läs på innan du snackar en massa skit. Detta blir bara pinsamt och du framstår inte som speciellt smart. 

Det är det enda du säger, du är väldig t negativ i många trådar. Har du inget bättre för dig och säga annat än osmart?

Jag är väldigt smart till skillnad ifrån dig och dina inlägg

Jo Fsk har visst rätt kid upprepande situationer ringa föräldrar.
  • Gameofthrones
    viseversa skrev 2020-05-12 08:17:19 följande:
    Fast det är inte jag som sitter och snackar skit och hittar på det är du haha.
    Haha, det är det visst, jag snackar inte skit, du vet inte vem jag är vad jag gör, du känner mig inte det kan jag säga på en gång. 

Jag är tillräckligt utbildad och  smart. Min familj jobbar och går i skolan med toppelever. Behöver inte mer skit ifrån dig. 
  • Gameofthrones
    viseversa skrev 2020-05-12 08:17:19 följande:
    Fast det är inte jag som sitter och snackar skit och hittar på det är du haha.
    Haha, det är det visst, jag snackar inte skit, du vet inte vem jag är vad jag gör, du känner mig inte det kan jag säga på en gång. 

Jag är tillräckligt utbildad och  smart. Min familj jobbar och går i skolan med toppelever. Behöver inte mer skit ifrån dig. 
Svar på tråden Är det okej för förskolepersonalen att be föräldern att hämta barnet tidigare för att de upplever hen att vara "jobbig"?