Inlägg från: Anonym (gg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gg)

Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad

Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-09 11:21:00 följande:
    Rätta mig om jag tar dig fel, men det känns som att du säger att det är mina egna val att välja misshandlande partners?

Svårt att glömma om man vill ha honom...
    Ofta är det val man gör pga bakomliggande trauma. Säger inte att det är så för dig, men ofta är det så.

Jag har själv sett detta i lite äldre ålder, eller hur man ska säga. Framförallt har jag tagit mer skit än jag borde ha gjort i alla relationer och lagt all skuld på mig själv.
  • Anonym (gg)

Det bästa är att ta ett djupt andetag och tänka att relationen nu är över, att den ändå inte var bra för dig, och sedan ta känslorna som kommer dag för dag och tänka på det lite som ett missbruk, att idag ska jag i alla fall klara av dagen och att inte höra av mig. Bryt all kontakt, även sociala medier. Sök någon att prata med. Umgås med vänner.

• Anonym (gg)
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-09 11:39:01 följande:
    Tack för svar. Det första steget du tar upp är det största, som jag inte är beredd att göra såhär bara en dag efter. Att tänka att det nu är över men tack för tipset till framöver. Jag lever på förhoppningar fortfarande, skuldkänslor att jag kanske förstört ett förhållande som skulle ha kunnat vart bra :(
    Jag förstår att det inte är lätt precis efter, avslutade en liknande relation i december förra året, det har blivit mycket bättre nu. Jag mår helt okej, nu går jag iof i terapi också, det har hjälpt mig en hel del. 

Nu tycker jag i alla fall att jag gjort rätt val när jag lämnade honom. Han dumpade mig, ångrade sig efter att inte hört av sig på en månad och då bestämde jag mig för att jag inte orkar mer.

Detta har hänt flera gånger tidigare, och under många år. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-09 11:47:02 följande:
    Hur var din relation liknande till min? fanns det också svartsjuka och liknande?

Vad starkt av dig att inte ta tillbaka honom när han kom tillbaka.
    Ja, det fanns svartsjuka, men han var även gränslös och har varit otrogen tidigare. Han la allt det på mig, vilket jag i efterhand förstått att mycket verkligen inte låg hos mig. Med andra partners har jag inte känt den typen av svartsjuka.

Första gångerna tog jag ju tillbaka honom, men vi kundeinte få det att fungera då vi är så olika. Jag tror fortfarande att han tycker om mig, och han har försökt mejla mig osv, men jag har bestämt mig den här gången. Vi har ju försökt i flera omgångar, så jag vet att det blir destruktivt varje gång.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-10 10:21:11 följande:
    Hmm, jag har läst att det iaf är ganska vanligt att man hamnar i flera misshandlande förhållanden för att det är ett mönster man måste bryta...
    Jag har inte blivit fysiskt misshandlad i flera relationer, och inte i min senaste, men psykiskt.

Jag tror mönstret är att ta mer skit än man förtjänar och att för lätt ta på sig skulden själv. En person som inte gör det skulle aldrig i längden acceptera psykisk misshandel då den inte lika lätt skulle se sig själv som orsaken.

Sedan tror jag som sagt det blir lättare att man hamnar där om man inte haft en särskilt bra uppväxt tex. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-10 12:15:42 följande:
    Tack för ditt svar. Det är mest psykiskt för mig också, men några saker som gått över till fysisk också. Jag har varit i tre såna relationer i rad. Min senaste dock är det ju jag som förstört. :( Hade velat han kom tillbaka... :(

Precis. Jag tror du är på rätt väg i vad mönstret skulle kunna vara...
    Min psykolog tog upp det där. Jag trodde tidigare att det var något obegripligt mönster som gjorde att jag attraherades av personer som var dåliga för mig.

Om du vill att han ska komma tillbaka och han fortfarande tycker om dig, så är det bästa sättet att du inte hör av dig alls och försöker leva ditt liv ett tag. Troligtvis kommer han då höra av sig efter ett tag, men fundera på om du tror du kan få relationen att fungera, och om det är bra i längden. För mig verkar det inte alls som det bara är du som gjort fel.
Svar på tråden Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad