Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

BF Januari 2021

Utvandraren2 skrev 2020-06-14 21:35:33 följande:

Jag gör Nipt utan Kub först, ska göra det imorgon! Vad jag har förstått så erbjuder de flesta, men inte alla mottagningar ultraljud först. Jag hörde ju hjärtat slå i onsdags, men ska bli spännande att se, även om det inte syns så mkt än. Hoppas att allt är bra, sista veckan har jag börjat glädja mig åt graviditeten mer än jag borde, kan inte ropa hej än.

Hur gick nipt?
  • Nykär15
    Utvandraren2 skrev 2020-06-16 20:20:05 följande:

Testresultat dröjer 5-12 arb.dagar men i övrigt såg allt fint ut. 2 armar och två ben. Den hade krupit ihop rejält så doktorn tryckte lite med ultraljudet och då sprattlade bebisen till och sträckte ut sig så doktorn fick ta en ordentligt mått. Måttet sa 10+1, kalendern sa 10+0 så verkar ju stämma bra. Jag stannar i Sverige till provsvar kommer ifall det måste tas om. Lever i ngn slags limbo och försöker att tänka på andra saker. Om svaret är bra så kommer jag nog berätta det till fler vänner, nu vet bara de som jag vill ska veta det ifall det inte går bra.

Jo det vet jag, så seg väntan. Gjorde ju nipt med förra barnet med. Har tid 2/7 för mitt. Ska vara 10+1 då och hoppas det stämmer, annars får man komma tillbaka och göra efter några dagar.

Ska ni se kön?
  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-06-17 09:41:29 följande:

Jahapp då har man varit på vul och fått se ett hjärta som slår,men givetvis känner man sig fortsatt oroligt :( så jobbigt! Men givetvis glad å lycklig över de fina man fick se, men jag har fortsatt inget som helst illamående eller avsmak för kaffe som jag ALLTID tidigare haft, så därav min oro samt ett MA tidigare i vår.. nåväl jag hade räknat ut att jag var i 8+1 men enligt vul är jag i vecja 7+6, alltså bara två dagar bak och enligt barnmorskan helt normalt, men då blir jag även orolig där, om de inte växer på som det ska? Åh så frustrerande, aldrig varit så här överanalyserande och orolig, känner ju att nu måste jag försöka släppa oron och vara glad men alltid är de något man oroar sig för, jag fick iaf ett till vul att göra om tre veckor för att jag ville få se att de växer som de ska så de kändes väldigt tacksamt

Ni som vart på vul har det diffat med någon dag hit eller dit?

För mig diffade det en hel vecka :( så det oroar mig mycket, att nåt är fel... har nästa vul/ul om 2 veckor, så får se då om allt är ok, väldigt nervös. Men då är iaf sambon med mig om nåt är galet...

Brösten är väldigt ömma, mår illa och fryser kvällstid och äter ofta. Hoppas så vår lilla kotte mår bra <3
  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-06-17 12:02:49 följande:

Okej menar du att du flyttades till senare bf eller?

Ja de är ju så, man borde väl vara glad för det men ja de är typiskt att alltid är de något :) men försöker glädja mig nu å tänka på statistiken gällande när man sett ett packande hjärta osv.. dock såg vi pixkande hjärta i vwcka 12 förra grav som slutade i MA vecka 16 så därav har jag svårt att känna mig lugn nu...

Ja vi har med den erfarenheten i bagaget...hjärtat slutade slå i v 13.

Ja min bm sa med att det är jättesvårt så tidigt. Men sen tror jag att jag räknat lite fel med...enligt sista mens är jag v 8+1 men enligt vad jag tolkade som äl så borde jag vara 8+6, men nu är jag 8+0 efter korrigering, kanske 7+9...tror jag får veta mer exakt på nästa inför NIPT :) då är det lättare mäta, ska vara 10+1 då.
  • Nykär15
    Snobi skrev 2020-06-19 19:21:38 följande:

Glad midsommar!

Jag har haft lite bruna flytningar idag. Har aldrig haft det eller någon blödning i tidigare graviditeter så det känns jättedeppigt. Någon som haft det utan att det har betytt missfall? Är i v 12 nu.

Min första graviditet hade jag lite blod i v 16 utan att det var nåt, men var färskt. Brunt betyder ju att det inte är nytt och det ska nog inte vara någon fara <3

Vet hur det känns, blött några ggr i denna graviditet och det är jättejobbigt :( är v 8+2 idag och hoppas ul ser bra ut om 2 veckor.
  • Nykär15
    Snobi skrev 2020-06-19 20:36:25 följande:

Hoppas det går bra för oss båda! <3 Jag har kub nästa vecka så om det inte blir värre före dess är det väl bara att vänta.

Jag var på vul för 1,5 vecka sen och då var allt bra, hoppas så att det fortsatt utvecklas väl <3
  • Nykär15
    mikro skrev 2020-06-20 20:24:14 följande:

Hej. 30 år och Väntar mitt fjärde barn 1/1 ????

Välkommen! Väntar med mitt fjärde <3
  • Nykär15
    mikro skrev 2020-06-21 08:46:26 följande:

Tack :)

Okej du också, hur mår du då? När har du bf? Och vilken ålder har du på dina innan? :)

Jag har bf 26/1 så bara v 8+4 idag, mår upp och ner, ibland bra och oftast sämre em/kväll. Fryser och brösten ömmar. De är 2, 9 och 12 år :) hur gamla är dina? Hur mår du?

Har du vart på nåt vul?
  • Nykär15
    Novis1991 skrev 2020-06-21 11:57:58 följande:

Vad skönt att du fått se livet där inne!! :)

Jag är i vecka 12 (11+4) och det är kanske som du säger endast spökveckor. Mår liksom mycket bättre nu och det är ju konstigt men av någon anledning känns det negativt. Men som apparna säger så är det ju även vanligt efter v.12. Nu längtar jag bara efter ultraljudet!

Men är det någon som vet om det finns symtom för avstannad graviditet? Eller är det endast ett UL som kan avgöra det?

Tyvärr inte så mycket symtom att gå på. Vi väntade en liten 2016, hjärtat slutade slå 12+3 utan förklaring :/ allt var i rätt storlek och utan synliga fel. Fick föda fram på sjukhuset :(

Så oron är stor innan jag kommer längre efter en sådan upplevelse. Hade kvar mitt illamående osv men liten dog ju bara 5 dagar innan vi upptäckte det på ul.
  • Nykär15
    FiaW skrev 2020-06-21 13:11:25 följande:

Har ni några erfarenheter av spökveckor? Jag är i vecka 9 nu och tycker jag har mått lite bättre de tre senaste dagarna. Har lite illamående som dyker upp en stund varje dag, men inte alls så mycket som innan. Magen är lite mindre svullen och jag känner mig lite mer normal. Det känns obehagligt när symptom försvinner, men jag vet ju att det kan va så i spökveckor. Jag minns inte hur det var när jag väntade sonen. Men visst kan spökvecka dyka upp redan i vecka 9?

För mig har de nog dykt upp senare, är ju just när moderkakan tar över produktionen som man börjar må bättre, vid v 11-13 nånting tror jag för mig iaf. Är med i vecka 9, mår lite olika från dag till dag men överlag har jag mått bättre denna gången vilket man nojar över såklart haha inte lätt analysera allt. Kan fortfarande äta det mesta, har inte funkat innan.
Svar på tråden BF Januari 2021