FiaW skrev 2020-12-29 23:06:52 följande:
Förra graviditeten hade jag jättelågt blodtryck hela vägen, den här gången hade det ökat i v 35 och håller sig på den nya höga nivån fortfarande. Brukar ligga på ungefär 110/65, men har nu 121/85. Alltså inget högt tryck egentligen men högt för att vara mig. Det har förvånat mig lite, men det känns ju bra att du läst att det är ganska vanligt när det börjar närma sig, Linhan89.
Vad gäller att föda i pandemin så hade jag såklart hellre sett att allt var som vanligt och sambon fick stanna på bb och att vården inte var så ansträngd. Å andra sidan känner jag mig inte speciellt nervös för det ändå. Min förra förlossning var ingen dans på rosor då jag blev lämnad ensam väldigt mycket, så jag tar med mig känslan av att hur det än är så kommer det att bli bra och lösa sig tillslut :)
Ja jag vet att jag hört det förut så jag blev ju såklart tvungen vart googla lite om det när jag kom hem. Fanns hur många trådar som helst här på familjeliv där gravida skrivit om just detta, och där även flera barnmorskor sagt att det brukar vara tecken på att det drar ihop sig, så länge man inte har andra tecken då som kan tyda på havandeskapsförgiftning. De flesta fick barn inom 2-3 veckor från det att blodtrycket gick upp.
Tänker precis som dig jag också vad gäller pandemin. Inte särskilt orolig. Sambon får vara med på förlossningen i mitt landsting .