Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

BF Januari 2021

Millathereseb skrev 2020-05-19 10:34:43 följande:

Ja, jag har inte haft missfall förut inte ens varit gravid nån gång... Så rent statistiskt borde jag ju kanske få missfall... Min sambo säger att jag får skärpa mig med mina destruktiva tankar och han har ju rätt såklart. Kan inte göra mer än att ta hand om mig och låta tiden gå.

Vad är hcg-blodprov?

De flesta graviditeter går bra får du tänka!

Det är blodprov man tar för att se att hcg ökar som det ska = frisk graviditet. Jag går privat för det och de ville göra det innan de förlänger mina recept på Lutinus och Trombyl som jag tar pga de tidigare missfallen...för att stötta en graviditet. Ska även lämna prov för min sköldkörtel idag då jag har Hypotyreos och om värdena ligger högt ökar missfallsrisken, så blir en del kontroller för mig i tidig graviditet. Hade även ett utomkvedshavandeskap i november (trots spiral, var i v9 och min äggledare sprack), så jag får vul när jag är i v 7+5 för extra koll att det sitter rätt.

Är chockad att min gamla sargade kropp med bara en äggledare lyckades bli gravid på första försöket ! Går det dåligt så vet jag iaf att jag fortfarande KAN bli gravid vilket oroat mig efter den operationen...så det är isf positivt. Men hoppas såklart vår lilla kotte mår bra <3
  • Nykär15
    Utvandraren2 skrev 2020-05-19 12:05:33 följande:

Ojdå, jag fick hypotyreos av min förra graviditet. Var hos doktorn för två veckor sen och testade då jag självmant slutat med levaxin sen två månader. Han sa att värdena var bra och att jag inte behövde medicinen mer, men att värdena ska övervakas. Nu blev jag lite orolig!

Ja de ska ligga under 2, gärna lägre vid graviditet, så kolla med han vad de var på? Tror referens uppåt är på 3,9 som bra enligt dem...

Jag äter 100 mg/dag Levaxin och låg nog på 150 Sist som gravid...varierade lite, men kollade var 6:e vecka.
  • Nykär15
    kristina27 skrev 2020-05-19 21:36:55 följande:

Hur många lutinus om dagen tar du? Har själv fått lutinus utskrivet och fick morgon och kväll till mig men när man läser verkar det vara rätt vanligt med 3 ggr/dag också.. :)

Jag ska ej ta 3 ggr/dag men tar bara morgon + kväll pga kladdet...tror garanterat det räcker, gjorde så sist med.
  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-20 13:31:38 följande:

Hej,

jag hade en blödning imorse, inte mycket och det har avtagit nu men ändå orolig. Pratade med bm och hon sa att det är alldeles för tidigt för att säga om det är början på mf eller en helt vanlig normal blödning i början av grav. Jag kan boka in ett tidigt vul på gyn så jag tänkte vänta någon vecka och se vad som händer, för tidigt för att se några hjärtljud nu. v 4+1 idag.

Välkomna alla nya och grattis till plus.

Hade med en blödning på 4+0, sen har det vart lite rosa ett par ggr efter...vet inte hur det kommer gå än och det oroar såklart. Lämnade hcg i måndags och idag och får svar på fredag om det ökar som det ska, så det är såklart nervöst och jag vågar inte ta graviditeten till mig riktigt förrän jag vet...har vul när jag är v 7+5 om vi kommer så långt.

Första veckorna är värst både psykiskt och hur man mår tycker jag...och självklart alltid de man går göra om ifall det går dåligt med :/ det är det jobbiga tycker jag.

Jag är äldre med och därmed ökad missfallsrisk, och vet ju heller inte om man lyckas igen om det går dåligt. Sist tog det två år...så länge tror jag inte min kropp är fertil till? Så ja, jag hoppas innerligt att vår kotte mår bra och får stanna <3
  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-20 22:17:27 följande:

Tack Tildurrr. Jag har inte blött något mer. Kan vara en sk genombrottsblödning läste jag på 1177. Man får vänta och se helt enkelt.

Nykär15 håller tummarna att det går bra och att bebisen stannar.

Håller tummarna för dig med <3

Ja när vi skulle göra ivf sa de att det var vanligt med genombrottsblödning de veckor man skulle haft mens, så 4, 8 och 12, sen brukar kroppen fatta.

Inte hänt mig innan men hoppas att det var det för oss båda, stämde ju i tiden. Jag är 4+5 idag och inte kommit på några dagar nu.
  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-20 22:17:27 följande:

Tack Tildurrr. Jag har inte blött något mer. Kan vara en sk genombrottsblödning läste jag på 1177. Man får vänta och se helt enkelt.

Nykär15 håller tummarna att det går bra och att bebisen stannar.

Hcg låg i måndags på 421 och i onsdags 922, så det var bra sa läkaren, skönt se så långt iaf. Vecka 5+0 idag och nästa delmål är vul 10/6.
  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-22 17:17:21 följande:

Grattis nykär15! Härligt.

Här går det inte bra, jag blöder igen och nu är det mer. Har ont också så det är ingen bra känsla tyvärr. Plussade i tisdags på 4+0 så idag 4+3. Kanske får vara glad att jag inte gått längre. Jag återkommer.

Åh nej! Hoppas det avtar och var ofarligt <3
  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-25 20:04:13 följande:

Jag har fått missfall, blöder för mycket för att detta ska ha gått bra. Tyvärr. Hoppas på bebis senare 2021. Lycka till ni andra. Plockade bort mig från listan.

Åh nej, beklagar verkligen :( varma kramar <3
  • Nykär15
    AmandaVictoria skrev 2020-05-27 10:39:41 följande:

Vi har också BF 6 januari 2021! Så går på torsdag in vecka 9. Är så lycklig och förväntansfull.

Jag bor i Dalarna och har precis varit på inskrivningssamtal där dem meddelade att Kub testen inte göra nu under covid-19. Hur ser det ut för er? Får ni göra det i era landsting?

Försöker hitta ett sjukhus i närheten som genomför som jag kan åka till <3

Skönt det rullar på! Längtar till jag kommer lite längre fram och allt förhoppningsvis ser bra ut på första vul (bokat 10/6) är bara vecka 5+5 här idag.

Vet inte om de gör kub här just nu, vi ska göra NIPT privat istället då jag inte tycker kub ger mig riktigt svar...

Annars kanske du kan göra privat, de gör ju fortfarande iaf men då kostar det ju lite.

Jag kommer ringa bm för inskrivning först efter vårt vul om det ser ok ut.
  • Nykär15
    CH90 skrev 2020-05-28 09:37:00 följande:

Är bara tvungen att skriva av mig!

Varit på UL idag (8+6) och fick för första gången se någon aktivitet inne i magen! Tidigare gånger har det varit tomt i v 12.. Men idag fick jag se ett pyre med hjärtaktivitet!

Lyckan ät total! 

(Väldigt tråkigt att maken inte fick följa med in utan vänta ute på parkeringen.. #coronatider.. )

Vilken lycka!! Stort grattis till er!!
Svar på tråden BF Januari 2021