BF Januari 2021
Läs denna.
Läs denna.
Hittar bara riktlinjer från 2017?
Hittar bara riktlinjer från 2017?
Det är så trist att den andra föräldern blir lämnad utanför i denna process - för som du säger så är det bådas barn och inte nog med det, nu kanske jag talar för mig själv men, som gravid känns det bra med en till person med i rummet som också kan ta in info och stötta.
Jag har haft mycket besök på sjukhuset då vi gjort ivf och tyvärr fick inte min man följa med på varken ägguttag eller insättning. Han fick lämna sin sperma i ett rum och sen åka hem och vänta. Jättetråkigt då det också var en del av vår resa att få till det här barnet. Vi sökte sen filmer på youtube så han skulle få en bild av hur det gick till då jag inte riktigt kunde förklara mer än från min POV...
Hursomhelst så verkar restriktionerna variera. Jag pratade t.ex. med en barnmorska som sa att dom nya reglerna var att partner fick följa med medan när vi kom till MVC sa hon att partnern inte fick följa med på UL. Mycket oklart. Tänker därför fråga inför varje besök och se om det kan gå bra någon gång.
Är nu i v. 6+1 enligt beräkningarna. Har precis varit på första ultraljudet för att konstatera att graviditeten ser korrekt ut innan vi justerar in dosen av Fragmin. Jag hade förväntat mig att se lite hjärtslag där inne men till min besvikelse syntes "bara" hinnesäcken. Ultraljudet gjordes via magen och inte VUL trots tidig graviditet då läkaren tyckte att det räckte med ultraljud via magen för att konstatera graviditet i livmodern, även om bilden troligen inte var lika tydligt som om det gjorts VUL.
Såklart blev jag jätteglad över att se tecken på ett litet liv där inne och att graviditeten är på rätt ställe. Men jag kommer inte våga tro på att det "lever" som det ska förrän jag ser hjärtslag där inne.
Betyder detta ultraljud att jag inte är i vecka v. 6+1 utan snarare v. 5? I så fall fick jag tydliga graviditetstest redan i v.3 (är det ens möjligt?)
Eller utvecklas det inte som det ska?! Känner mig väldigt orolig nu... ???? Vad ska jag göra?
Jag instämmer också! Hade gärna sett att min sambo följer med nästa vecka ifall det visar sig att det är missfall. Kommer vara tungt att få ett sånt besked på egen hand.
Och om nu allt ser bra ut så vill jag ju att sambon ska få se beviset på livet som finns där inne. Jag känner ju ändå av graviditeten, sambons enda möjlighet än så länge är ju att se på ultraljud.
Vi har varit på tidigt ultraljud i dag (eller jag var där och sambon var med via videosamtal). Det syntes ett tydligt pickande hjärta! Och fostret motsvarade ungefär v. 7+1 på någon dag.
Är så glad och lättad för att det verkar gå bra än så länge.
Grattis :)
Hur fick Möjlighet till ett sånt tidigt VUL? Jag oroar mig för att något är fel då det kommer lite blod då och då. Skulle gärna se om det utvecklas som det ska i magen.
Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!
Åh vad skönt att höra! Grattis till dig/er :D
Jag är sjukt nervös och orolig inför mitt UL/VUL imorgon. Har haft blödningar till och från sedan i söndags. Inga stora blödningar, det har aldrig blödit tillräckligt för att fångas av binda, men är ändå orolig att det ska vara missfall. Vi får se imorgon!