BF Januari 2021
Hej på er ! Här gick de verkligen undan på måndagen!
Vid kl 17 fick jag som en första värk som gjorde riktigt ont, det höll på så ett tag så efter vi ätit så hoppade jag i badet mellan 6-7 för lite smärtlindring, kom regelbundna värkar med ca 3 minuter mellan men längden på dom varierade fortfarande. Steg upp ur badet och vid halv åtta så va de fortfarande så, då hade de ju ändå hållit på 2,5 timme med regelbundna värkar , så ringde förlossningen och de tyckte vi kunde komma in trots allt då vi har 12 mil dit. Vid nio halv nio kom sambon hem å då låg värkarna på ca 2 minuter mellan och alla va runt 60 de sekunder, fortfarande va jag ganska lugn å tyckte att de nog inte va någon brådska men att vi ändå skulle åka, haha man ville ju inte åka in i onödan då det oftast tar så lång tid för förstföderska. Bilresan var fruktansvärd , värkarna gjorde riktigt ont och jag upplevde att jag inte fick någon vila mellan dom, först då börja jag ana att de nog va ganska så långt gånget, 22:14 så hade vi 2 mil kvar till förlossningen och fick krystvärkar i bilen, sa till sambon att ringa förlossningen och förbereda dom för jag kommer aldrig kunna gå in, de stod redo med båren när vi kom fram.
Väl inne i rummet och undersökning så va jag helt öppen och de va bara att krysta på sa dom ! Helt sjukt ! Två timmar med krystarbete och lustgas så kom hon 00:48 , världens finaste tjej med massor av brunt hår, 3455 gram och 52 lång! Vi hade ju inte kunna åka in en minut senare i princip haha.
Allt såg bra ut med både mig och bebisen, mitt blodtryck va normalt redan när vi kom in och höll sig så under resten av mätningarna så vi fick åka hem 9 timmar senare. Så skönt nu kämpar vi på med att försöka få till amningen så blir det återbesök imorgon :)