Inlägg från: EvaLisaP |Visa alla inlägg
  • EvaLisaP

BF Januari 2021

Plusade igår! BF 31 januari, 3e barnet.

Har två flickor sen tidigare, 5 och 6 år, led av graviditetsillamående med båda genom hela graviteterna (gick ner 10kg med 2an och låg på plus/minus 0 med första).

Har redan kräkts och mår illa dagligen sen 1 vecka tillbaka...

• EvaLisaP
    huipph skrev 2020-05-18 10:54:31 följande:

Vilken kämpe du är! Måste vara tufft att gå igenom sådana illamående-graviditeter. Det är ju tur du iallafall får världens finaste skatt i slutändan!

Ja man får tänka positivt, till slut vänjer man sig!

Och jag vet det finns ett slut, det hjälper.

Mest orolig över hur flickorna ska ta det, eftersom de ändå är så gamla nu.
  • EvaLisaP

BF 31/1, så är i v4+1.

Mår illa och kräks. Hög kroppstemperatur (37.9), dödstrött, snurrig/yr, konstant törstig och kissnödig konstant.

Kräkte mig igen både mina förra graviditeter, från v12-v41 samt v4-41. Så ingen nyhet att jag mår illa, men kissnödig var jag aldrig, behövde aldrig gå upp på natten, den är ny likaså tröttheten.

Konstiga är att jag vänta mitt 3e barn men var helt inställd att jag skulle bli 4 barns mamma, kom på mig själv att det inte stämmer ju...eller är det något undermedvetet som försöker säga mig något....

• EvaLisaP

Någon annan där ena bröstet svullnat mer än det andra?

Jag har visserligen stora bröst (75i) och märkt att mitt högra bröst svullnat mer och dessutom mycket mer ömt, inte så att det syns skillnad på brösten men jag märker det.

• EvaLisaP
    NiMi12 skrev 2020-06-10 09:25:28 följande:

Gyn på sjukhuset sa att de inte hade möjlighet att ta emot mig för någon kontroll. Jag får återkomma om två veckor om jag fortfarande blöder. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med hälsosamtalet på måndag. Ska ringa BM när de har telefontid.

Finns det ingen gynakut? Gå dit, klart man måste kolla upp blödning. Kan ju vara utanförhavande och då behöver du hjälp! Överdriv om det behövs att du har kraftig smärta också tex, klart du ska undersökas!
  • EvaLisaP

Ringde och bokade inskrivning till MVC, ska dit nästa vecka.

Barnmorskan trodde jag var längre än vad jag räknat, pga tidigt gravtest. Plus att jag innan dess har haft 20-23 dagar mellan mens. Så troligt kommer jag bli framflyttad så är troligtvis i v8 nu och inte v7 som jag tror ????

• EvaLisaP
    NiMi12 skrev 2020-06-11 12:19:49 följande:

Det blev ingen januaribebis för mig. Missfall bekräftat idag. Lycka till alla ni andra <3

Beklagar! <3
  • EvaLisaP

Jag är bara i v.8 (bm tror v.9) men har redan fått mage (bör vara tarmarna), men magen är större än jag var fullgången med båda mina döttrar (hade typ ingen mage alls med dotter 1, liten med dotter 2).

Haft väldig växtvärk och illamående (led av illamående under hela graviditeten med båda döttrarna) så jag sista veckan inte fått behålla mycket.

Känner mig trött och orkeslös! ????

Svar på tråden BF Januari 2021