Mycket svår fetma, funderar kring magsäcksoperation. Några med erfarenheter som kan berätta om sin operation?
Jag har stora problem. Jag är lider av alvarlig fetma enligt BMI. Är kvinna 165 cm och väger 110 kg. Det betyder att jag har BMI på 40. Har ont i knän, börjar få ont i fler ställen i kroppen, är väldigt osmidig, svårt med kläder, jobbigt att leka med dottern.
Har provat alla möjliga dieter och träning sedan 2006 i alla fall. Men tyvärr går jag bara upp mer och mer i vikt för varje år och sista åren har det gått stadigt uppåt. Detta sitter till stor del i mitt psyke. Jag blir deprimerad av min vikt, när jag äter ett mål mat så tänker jag redan på nästa mål, när jag inte äter så vill jag äta. Jag tröstäter. Tänker att mitt problem skulle kunna försvinna med magsäcksoperation. Finns ju olika metoder.
Vem ska man kontakta? Vilka kliniker gör detta?
Jag vill verkligen göra nåt innan jag blir sjuk. Än så länge (konstigt nog) har jag bra fettprocent i organ. Kollat det med en speciell våg som scannar kroppen med laser. Mitt fett sitter under huden. Har perfekt blodtryck, blodsocker och är frisk mycket än så länge. Är 30 år och tänker att det kommer ju inte fortsätta såhär bra för alltid med min fetma. Vill ju inte dö i förtid heller.