Mimosa86 skrev 2020-04-21 17:52:23 följande:
Det här uttalandet om metoo tycker jag är så vedervärdigt att det saknar motstycke. Miljoner berättelser om sexuellt förtryck och våld har outats under hashtaggen runt om i världen. I Sverige har flera hundra tusen berättelser kommit upp till ytan som vittnar om en fruktansvärd tillvaro för kvinnor. Bransch efter bransch har släppt statistik och kräver efter metoo drägliga arbetsklimat för kvinnor där kvinnor ska få jobba fredade. Och du kallar detta häxjakt och demokratiskt haveri för att 5 mediamän blivit uthängda i sociala medier?? Du måste skoja?? Varför inte istället fokusera på halva befolkningen som är utsatta än de 0,0001% som hängs ut i sociala medier?
Nej jag drar inte alla män över en kam. Hade jag gjort det så hade jag inte skrivit och bett alla bra män hjälpa till och agera förebilder. Hade jag dragit alla över en kam hade jag förkastat män och yrkar på en samhällsövervakning av denna grupp.
Jag har inte sagt att män inte gör en samhällsinsats via sitt jobb. Men fler kvinnor än män jobbar ideellt och inom offentlig sektor med jobb direkt kopplade till människors hälsa, psyke och sociala problematiksområden. Här behövs fler män!
Du får gärna tycka det är vedervärdigt, jag respekterar din ståndpunkt, jag ändrar mig inte ett uns på den punkten då jag anser att vi inte ska ha häxjakter och dylikt via internet oavsett om det är sant eller inte. Där har vårt rättsväsende varit lika tydliga också.
Du ljuger så du är blå, jag tror inte för fem öre på att halva befolkningen är utsatta, men men visst, överdriv gärna. De allra flesta är hyggliga och normala människor, annars skulle vi i stort ha fler inlåsta än ute efter dina insinuationer. Du bidrar till att förvränga synen på män/kvinnor pga ett fåtal. De allra flesta män/kvinnor är inte elaka eller onda.
Ja det kan nog stämma till viss del att kvinnor är duktigare på att engagera sig ideellt och att arbeta inom offentlig sektor, vet inte varför det är så. Jag kan bara gå till mig själv och jag känner och har alltid känt noll intresse för det.
Däremot är det enormt mycket män (långt fler än kvinnor) som är idrottsledare i alla former och gör ett underbart jobb med våra ungdomar varje dag och varje helg, det ska inte glömmas bort.