Fråga till storstadsborna - vad ska ni göra i Påsk
Intressant att veta hur folk planerar att spendera Påskhelgen i stora städer.
Intressant att veta hur folk planerar att spendera Påskhelgen i stora städer.
Kan svara för min mamma som bor i Sthlm och skulle ha kommit till mig i annan stad. Hon stannar hemma och vi ska laga mat och äta ihop över videosamtal.
Släktmiddagen ställdes in. Nu blir det familjen plus min mamma(som är i 50-årsåldern, bor 3 km bort och i vilket fall jobbar) som äter middag här. Tyvärr ingen kyrka och inga andra utflykter än ut i naturen. Det suger, men så är det.
Förresten är det någon som vet hur lång tid det skulle ta om vi gick på att få flockimmunitet i Sverige? 60% infekterade minst säger de väl.
De antar att det behövs 60% av befolkningen. Största problemet är att ingen vet hur länge man är immun (dvs coronavirus som vilket förkylningsvirus som helst kan mutera (kanske gör redan nu), dvs det kan vara t o m så att man kan aldrig uppnå flockimmunitet. Hur löser vi det?
De antar att det behövs 60% av befolkningen. Största problemet är att ingen vet hur länge man är immun (dvs coronavirus som vilket förkylningsvirus som helst kan mutera (kanske gör redan nu), dvs det kan vara t o m så att man kan aldrig uppnå flockimmunitet. Hur löser vi det?
Självklart stannar vi hemma. Promenad och go mat inget mer. Ta ansvar det kommer fler påskar.
Det är just det jag gör - tittar på hela världen, och ser att ingen vet än exakt hur det är.
Vi har ingen immunitet till andra coronavirus - det är ju virus som ger oss alla förkylningar och vi alla (typ alla) blir sjuka flera ggr per år.
Vi ska åka till fjällen, har hyrt en stuga tillsammans med några vänner och deras familjer.
Intressant, har du källa? Vill gärna läsa mer.
Kan du skriva om ditt inlägg utan alla stavfel... Antar du skriver på mobilen för det är så det ser ut iallafall. Men med så mycket fel är det jättesvårt att förstå hela texten... Det är främst sista meningen som jag inte helt förstår vad du menar...
Kan du skriva om ditt inlägg utan alla stavfel... Antar du skriver på mobilen för det är så det ser ut iallafall. Men med så mycket fel är det jättesvårt att förstå hela texten... Det är främst sista meningen som jag inte helt förstår vad du menar...