Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?

Anonym (Bedragen) skrev 2020-04-02 09:47:12 följande:

Många tror sig vara säkra på att de skulle lämna, men om de sedan hamnar i den situationen är valet ofta inte lika enkelt.

Det borde alltså finnas separata svarsalternativ, dels för de som inte blivit bedragna ,dels för de som blivit det.

Eller tvärtom.

Också känt människor som var säkra att de skulle förlåta en otrohet men de blev för sårade i verkligheten och gjorde slut.
  • Anonym (J)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-04-02 11:37:46 följande:

Berätta nu om hur det gick då din partner var otrogen, och ni hade flera små barn och villaområdet, dagiset och skolorna var utmärkta. Då din partner trots allt visade ärlig ånger och gjorde allt för att förbättra sig.

Hur gjorde du då?

Anonym (Bedragen) skrev 2020-04-02 09:47:12 följande:

Många tror sig vara säkra på att de skulle lämna, men om de sedan hamnar i den situationen är valet ofta inte lika enkelt.

Det borde alltså finnas separata svarsalternativ, dels för de som inte blivit bedragna ,dels för de som blivit det.

Har du också varit barnet i den scenarion?
  • Anonym (J)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-04-02 16:40:12 följande:

Bara den vuxne bedragne. Barnen gillade det inte heller för den delen. (Barn kan klura ut en hel del, visade det sig.)

Precis.

Själv har jag varit barnet därför är jag rätt säker att jag skulle lämna.

Jag tror i alla fall inte att man kan / ska stanna för barnens skull , som är i många fall anledningen till att man stannar.
  • Anonym (J)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-04-02 16:40:12 följande:

Bara den vuxne bedragne. Barnen gillade det inte heller för den delen. (Barn kan klura ut en hel del, visade det sig.)

Precis.

Själv har jag varit barnet därför är jag rätt säker att jag skulle lämna.

Jag tror i alla fall inte att man kan / ska stanna för barnens skull , som är i många fall anledningen till att man stannar.
  • Anonym (J)
    Anonym (Ja, pga att jag vet hur det blir annars) skrev 2020-04-02 17:22:04 följande:

Är väl inte så konstigt? Barn tar ofta parti för den ena föräldern vilket kan bli ganska jobbigt då oavsett (nästan) vad vill man att det skall funka smidigt hos både mamma och pappa. Att då ge barnet ""ammunition"" som "Din mamma låg med andra karlar, det är därför vi skilde oss" sabbar bara ungens relation med mamman (i mitt exempel).

Är mamman (eller pappan) inte en total dynghög som människa, sett objektivt, så vill man ju att barnet skall ha en sån bra relation det kan med henne, även om jag och hon skilt oss. Sådan information kan sabba det.

Men barn är oftast inte dumma i huvudet.

De ser vad som pågår utan att de får information från den andra föräldern.
Svar på tråden Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?