• Hjelte

Hjälp! Otroligt krampigt i sidorna, någon annan?

Hej jag har haft liknande fast inte varje dag utan kanske 5 gånger totalt under några veckor nu. Jag är i vecka 28. Har fått som kramp under brösten i mellan gärdet och revbenen och som bak på hela ryggen som ett bälte. När det händer kan jag inte sitta stå ligga. Det är sån otrolig kramp. Jätte läskig känsla.

Jag åkte in till gyn akuten en av dom första gångerna det hände och allt såg bra ut på ultraljud på både magen och vaginalt. Fick ge blodprov och urinprov och det såg också bra ut.

Smärtan släppte inte. Så dom gav mig någon tablett som innehöll morfin som inte skulle vara skadligt för barnet. Och innan det hemma så hade jag tagit pamol. Sen släppte det.

Nästa gång när jag kände att det var på gång så tog jag två novalucol tuggtabletter för magen och pamol. Satt jag konsentrerade mig på andningen och satt helt still i en skön position och väntade och fokuserade på andas.

Det hjälpte mig.

Juste läkaren sa att det kunde bero på att jag har en extra känslig mage när det kommer till vad jag stoppat i mig. Så fundera på vad du ätit och sen får kramp. Så kanske du ska hålla dig borta från dom sakerna. Det har jag gjort jag det har blivit mycket bättre.

Lycke till!! Petra

Svar på tråden Hjälp! Otroligt krampigt i sidorna, någon annan?