Inlägg från: Anonym (Jag har handsprit hemma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag har handsprit hemma)

Är skalliga män oattraktiva?

Jag kanske har fel men jag har i alla fall fått uppfattningen att i stort sett alla kvinnor föredrar män med hår på huvudet. Och att det också är helt ok att tala om det i olika sammanhang. Även med en skallig man närvarande (har själv upplevt det flera gånger). Är det så?

Du som föredrar män med hår, kan du ändå tänka dig en skallig man om andra fysiska attribut är tilltalande? I såfall vilka? Tänk dig en vältränad och snyggt klädd man. Dock skallig. Hiss eller diss?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är skalliga män oattraktiva?
    Anonym (nej) skrev 2020-03-16 13:29:35 följande:

Mycket stilig och sexig man och en av Sveriges mest välklädda.

Vem är det där?

Utfallet, samt diskussionerna i stort, i tråden så här långt är ju ändå hoppingivande för oss tunnhåriga. Men jag konstaterar ändå följande i min omgivning....

Det verkar vara helt normalt och accepterat av flertalet kvinnor att fälla nedlåtande kommentarer om tunnhåriga män. Jag tror inte att dom medvetet är nedlåtande utan att det "bara slinker ur dom" lite tanklöst. Jag har många sådana exempel. Dessvärre även från någon såpass närstående som min fru.

Min fru påstår sig älska mig och jag tror henne. Hon säger t.o.m med ibland att hon tycker att jag är snygg. Det har jag svårt att ta till mig rent objektivt utan väljer istället att tolka hennes om att hennes kärlek till mig "gör mig snygg i hennes ögon". Inget mer eller mindre. Nåväl....
    Hon har vid ett antal tillfällen i olika sociala sammanhang när vi umgås med vänner nämnt exempelvis någon gammal manlig bekant hon såg nyligen och som hon inte sett på decennier, att han tyvärr är helt skallig nuförtiden. Hon har också sagt att hon inte vill gå på klassåterföreningar och träffa gamla manliga klasskompisar från exempelvis högstadiet och se hur dom blivit gamla och tunnhåriga. Hon säger sådana saker utan att ens reflektera att jag står bredvid henne som ett klockrent exempel på det hon just beskriver. Och de väninnor hon pratar med nickar alla instämmande. 

Nu är inte jag någon skör person som går omkring och blir kränkt och så...men jag tycker att det här är rätt märkligt. Det är helt ok och accepterat att uttrycka sig nedlåtande om tunnhåriga män.  

Svar på tråden Är skalliga män oattraktiva?