Inlägg från: Anonym (Hmmmmmmmm...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Anonym (pappa) skrev 2020-03-05 05:07:42 följande:

Vilka jävla as ni är, som svarar "det är fullt". Vi pratar om familjer och barn som flyr krig.

Skulle gladeligen byta ut er mot dem.

Naturligtvis, men det finns inga bostäder i Sverige (nej faktiskt - titta gärna på UG:s båda reportage om saken, där finns en syrisk flyktingfamilj med också). De som kom 2015-2016 antingen redan är bostadslösa eller riskerar att bli det - liksom svenskar som också är sk strukturellt bostadslösa.

Vi kan lösa det genom att sätta upp tältläger eller genom att personer permanent hyser in en familj/några ensamma män i sina egna bostäder. De som har sommarstugor kan då räkna med att få dessa tvångsinlösta så att migranter kan få bostad.

Hur bor du? Såvida du inte bor i en etta med kokvrå antar jag att du redan nästa vecka kan erbjuda husrum exempelvis åt den bostadslösa syriska flyktingfamiljen som var med i Uppdrag Granskning!
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonym (Trötter) skrev 2020-03-09 23:45:39 följande:
    Norge ligger verkligen i framkant vad gäller flyktingmottagande, eller hur?
    Vi kanske ska kopiera deras koncept.
    Ja. Danmark också. De tog emot, vad var det nu... en lite bråkdel av vad Sverige tog emot? Kanske är deras tur nu?
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-03-06 10:48:21 följande:

Läste att inom en nära framtid så är "vita" amerikaner i minoritet då latinamerikanska familjer föder många fler barn, Så hur ser det ut här när vissa grupper ser kvinnor som "babymaskiner" med stora barnkullar som ofta försörjs av samhället?

De sa på nyheterna härom dagen att detta valet är det första där vita amerikaner inte är i majoritet av väljarna och att det påverkar kampanjarbetet.
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonymous12 skrev 2020-03-06 00:55:30 följande:

Jag är en av dom som 2015 verkligen ville hjälpa.. Man ska ju behandla andra som man själv vill bli behandlad.. Å om de skulle vart tvärt om.. Att det va vi som behövde hjälp, så skulle vi nog uppskatta om dom inte stängde gränserna.. Men vi tappa kontrollen å det kom hit alldeles för många.. Ingen koll alls på vad det är för människor som kommer hit.. Här är det bara att vandra in.. Medans våra grannländer säger stop.. Å tyvärr har flyktingvågen 2015 gett konsekvenser.. Man märker av mer kriminalitet å sprängningar osv..

Jag tycker att det är fruktansvärt att alla dessa människor flyr för sina liv.. Men vi kan ju inte ta hit alla.. Hade ju vart mer rimligt om dom delades upp lite i olika länder.. Men tyvärr är det ingen som vill det..

Precis som människorna på Lesbos. De ville verkligen hjälpa. De blev kända för det. Men det slutade inte komma migranter (alla är migranter, några även flyktingar) och nu är det alldeles för många. Folket på Lesbos sträckte ut lillfingret och blev av med hela handen kan man säga.
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonym (pappa) skrev 2020-03-10 11:00:44 följande:
    "De sa på nyheterna"

Ok, boomer :) 
    ???

Vill du ha detaljer? OK jag tittar på Rapport och Aktuellt. Jag tycker att det är intressanta nyhetsprogram och extra intressant när de rapporterar om valet i USA (jag har många släktingar i USA så visst kan jag få information från dem också). Och ja, faktiskt sa de i ett reportage om valet i USA att nu för första gången kommer vita inte att vara i majoritet.

Förresten, bara losers använder uttrycket 'OK boomer'
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-03-10 12:02:46 följande:

Läste att inom kort ca tio år så är "vita" amerikaner en minoritet då främst latinamerikaner föder fler barn.

Det kommer dessutom in fler hela tiden. I södra USA är alla offentliga skyltar på både spanska och engelska.
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?