Inlägg från: Anonym (kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kille)

Man, skriver kvinnor först till dig (nätdejting)

Av vad man läst och hört, så får alla kvinnor, oavset utseende och vikt 2 miljoner meddelanden varje dag. 

Och sticker man inte ut bland alla dom, så är chansen att dom kommer att titta på det 1 på 2 miljoner. 

Kvinnor som trycker gilla, eller gör något annat på min dejting profil, ignorerar jag. 

Jag är inte desperat, jag vill heller inte träffa en osäker eller feg människa. Då jag helt enkelt inte kan lita på en sådan. 

Dom gångerna man skapat en kontakt, så har flera kvinnor hållit en utdragen chatkontakt via dejting sidan. Som om jag har den igång dygnet runt? Så kul är inte internet. 

Vill man tala så träffas man eller ringer. Dom tjejerna som körde på den linjen, att hålla kontakten länge via nätet, visade sig ha problem på olika sätt. Och jag bröt den kontakten. Jag tänker inte ha ett online förhållande med nåt som kanske inte ens är äkta på något sätt. 

Borderline, jisses, tack gode gud kan jag trigga fram det fort. Så många kvinnor med borderline, har hört för många skräckhistorier av vänner, en familjemedlem som är ihop med en "personlighetstyp". 

Tack men nej tack. Det är så många kvinnor med borderline och jag tänker inte anpassa mig till det. Jag tänker heller inte acceptera sådant beteende. 

Kvinnor som identifierar sig med allt annat än sig själv i sina profil texter, oerhört skrämmande. Dom har stannat i sin utveckling som individer och är fast. Det finns väldigt många av dom också. 

Och efter mina dejting erfarenheter, som har varit allt ifrån inteettsägande till skrämmande. Så litar jag aldrig på vad kvinnor skriver i sina profiler. För min erfarenhet har varit att det mesta är lögn.

Så jag tröttnade på det där, och valde att inte syssla med onlinedejting. 

Visst, jag är ingen fotomodell, inte heller mångmiljonär så jag hamnar långt ned på listan och då har man ett begränsat urval av kvinnor, specifikt när det kommer till online dejting. 

Men när jag läser kvinnors profiler, så känns det bara opersonligt och väldigt innehållslöst.  Många ställer dock väldiga krav.

Som t.ex du Måste vilja ha barn inom en Snar framtid?

Men, om det är så bråttom ,kanske du skulle tänkt på det tidigare, jag personligen tänker inte stressa fram något. Klickar det, så klickar det. Men ett bra förhållande tar tid och alla måste vara förmögna till att kompromissa.

Detta blir ju ointressant och tjatigt,sådana krav, visar ju bara din desperation. Och det uppfattas som om du vill projicera det på en partner och inte vara förmögen till kompromiss. I allt.

För min del, så kommer jag inte hitta en person via internet. Jag har mycket vänner via nätet, men när det gäller kvinnor, så har kvinnor svårt att uttrycka sig i textform. Visst det kräver övning. Men om du är seriös, så måste du lägga ned den tiden. Det är som att gå ned i vikt, motionera, studera och arbeta. Det ska inte finnas några andra alternativ för det handlar ju om dig och ingen annan.

Då är det betydligt lättare, att gå fram till kvinnor under olika situationer utanför den digitala världen.

En annan erfarenhet är att alla kvinnor är extremt restriktiva och väldigt försiktiga. Det är en vägg man som kille måste ta sig igenom. Men blir ganska uttjatat och trist i längden. Så märkvärdiga är i regel inte kvinnor som har den väggen. 

Så det är mer givande att läsa en bok, gå en promenad, ta en fika, eller gå på bio, oj men just ja, det är det jag skulle vilja göra med en kvinna, ja typ en dejt, kanske flera dejter, lära känna någon. Men, nej, det är viktigare att  fortsätta bygga den där muren från dåliga erfarenheter, trauman och fördommar. 

Istället för att kanske inte ge sig ut i dejtingvärlden om man är så och kanske jobba på sig själv och reda ut problemen och bli en fugnerande människa igen.

Något jag märkt av kvinnor som skriver att dom söker en kille som just inte har dom problemen, eller ni vet, skelett i garderoben.

Ändå är kvinnorna just det, eller värre. 

Intellektuellt, är det fruktansvärt svårt att hitta en intressant personlighet i online dejting världen. Och det gör att jag känner att, ja jag får vara singel, för jag vill ju inte ha en person som är antisocial, med någon form av mentala problem eller ett fyrkantigt tänkande. Herregud, en person som inte förstår, ironi eller sarkasm, eller kan sätta sig in i någon annans perspektiv. Ni vet, empati.

Nu kanske detta låter grinigt och bittert, kanske det, men det är inte det när en kvinna skriver det på sin dejtingprofil. Bara när en kille gör det. Att tänka så, är ju bara ett tecken på den intellektuella omognad som många verkar besitta idag. Tyvärr så har inte kvinnor på nätet, speciellt i den kategori jag kan kontakta, inte förmågan att uppenbarligen fungera normalt.  Då kan man lika bra skita i det. Och träffar man någon via jobb, eller på annat sätt så får det hända när det väl händer. Jag tänker dock inte aktivt sitta på internet och skriva till snuttis33, eller mariemaria36 som bara sitter och blåljuger. 

Internetdejting är dött nu, det kanske funka för några år sen, för killar med magrutor så funkar det. Ni vet, dom killarna som representerar ALLA män i verkligheten på internet... Jisses. Som ett dåligt skämt. 

Jag rekomenderar killar att inte använda nätdejting alls, utan fokusera på att må bra i er själva och sen gå ut och tala med kvinnor ute i verkligheten. Inte via ett utdaterat pm system från 90 talet. Det är lika givande som att tala med en bot.

Svar på tråden Man, skriver kvinnor först till dig (nätdejting)