Corona , är du rädd?
Du skrev ju att det är 200 som har misstänkt coronvirus?! Nu har de ju inte misstänkt virus om de redan testats.
Du skrev ju att det är 200 som har misstänkt coronvirus?! Nu har de ju inte misstänkt virus om de redan testats.
Ja det klart det gör.
Du skriver man har testat 200 och av dessa hade 2 viruset. Man läser ju det som att man fått svaren från de 200 utifrån hur du skriver.
Det tar 12 timmar att få svar så antar då att vi har fått svaren imorgon i alla fall då.
Om det blir väldigt många som smittas så hamnar antagligen många på sjukhus för det är värre än en vanlig influensa och det finns ju inget vaccin mot det ännu. Vanligtvis tar äldre vaccin mot influensan.
Nu kommer ju inte ambulanserna heller, småbarnsföräldrar som inte vill göra sitt jobb!
"När SOS-alarm kontaktade en ambulansenhet om ett misstänkt fall av corona ? vägrade ambulansvårdaren att ta uppdraget. "
www.expressen.se/nyheter/ambulans-vagrade-aka-pa-coronalarm/
Det finns ju väldigt många äldre (75+) som bor hemma i egna lägenheter eller hus.
Btw.... Den smittade kvinnan i Jönköping, hur gick drt för henne? Jo, hon(ung) har enligt läckta sjukhuskällor avlidit... Nej, du hör det inte från regimen.
Nope, inte orolig, snarare lätt hoppfull att det sprider sig rejält.
På tiden att naturen får rensa lite, vår vetenskap har räddat för många som borde dött bort för länge sedan.
Men att alla är så oroliga! HPV virus är ju jättefarligt det med!!
Har man tur känner man knappt av att man får det dvs vanlig förkylning. Varför så orolig?
Har ni uppmärksammat att man på Apotea bara kan inhandla 3 paracetamol paket?
Det som stör mig mest är att jag har svårt att på nätet finna oralt paracetamol till barn. Det första jag gör imorgon är att besöka apoteket för att inhandla det och suppar( dom det dock inte verkar vara brist på).
Undrar hur det är med vuxen suppar... kanske är det man ska satsa på att handla på sig
Ta kvinnan som dog (igår tror jag det var??). Enl. hennes krets var hon inte utomlands och åkte knappt buss/t-bana. Så antagligen inte svårt att bli smittad. Det värsta är fortfarande att vi inte vet, och hittills underskattat hotet, trots att man vet att i kris- och krigstider är det ALLTID bättre att överskatta än motsatsen.