Inlägg från: Sagoflickan |Visa alla inlägg
  • Sagoflickan

Är MIN man otrogen?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-05-31 16:28:03 följande:

Önskar bara nån hade något vettigt att komma med som kunde hjälpa mig på traven i detta helvete. Inte peka o säga flytta ifrån. DET ÄR INTE DET JAG VILL!

Har du sett denna tråden? Jag stannade hos min man och detta har hjälpt mig mycket så det kanske kan hjälpa dig också?

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80432478-hjalp-till-den-som-vill-stanna-kvar-efter-otrohet
  • Sagoflickan

[quote=80438354][quote-nick]Anonym (Spegeln) skrev Tack för alla era kommentarer, vissa har hjälpt en bit på vägen, andra inte.

Jag tror inte många som svarat i denna tråd valt att ge den otrogne en andra chans, och därmed inte kan se det från mitt perspektiv.[/quote]

Jag har gjort det. Hoppas du tittar på länkarna i tråden jag rekommenderade. De kommer att hjälpa dig. Du får gärna kontakta mig om du vill. Styrkekram!

• Sagoflickan
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-05-31 22:20:44 följande: 

Tack för alla era kommentarer, vissa har hjälpt en bit på vägen, andra inte.

Jag tror inte många som svarat i denna tråd valt att ge den otrogne en andra chans, och därmed inte kan se det från mitt perspektiv.

Jag har gjort det. Hoppas du tittar på länkarna i tråden jag rekommenderade. De kommer att hjälpa dig. Du får gärna kontakta mig om du vill. Styrkekram!
  • Sagoflickan
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-02 23:11:47 följande:

Har läst tråden jag blev länkad till, och ska försöka få mig tiden till att kolla igenom filmerna.

Bra, de är inte långa men de gör under för den som vill stanna kvar i förhållandet.

Jag tycker du gör rätt och att du precis som jag ska vara stolt över ditt beslut att stanna, åtminstine försöka, när samhället istället vill få en att skämmas. Du är stark och vi är några stycken här som står vid din sida.

Åter styrkekram!
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 08:57:53 följande:
    Men varför vill du inte att någon ska veta? Vill du gå och bära allt inom dig själv och bara må sämre och till slut explodera? För det är vad som kommer att hända.
    Ett sätt att ta reda på om han verkligen ångrar sig och vill reda upp allt är att låta honom berätta för era släktingar och vänner vad han har gjort mot dig.
    Det är han som ska skämmas. Inte du. Det måste du komma ihåg.
    Så gjorde jag. Min man fick ringa upp sin mamma och syskon och berätta vad han gjort. Hans närmaste vänner berättade jag för och sedan fick han prata med dem.
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 10:30:47 följande:
    Jag tror det kan vara ett bra sätt att se om den som varit otrogen verkligen ångrar sig.
    Om h*n gör det frivilligt.
    Ja, nu var det jag som föreslog det väldigt tidigt i uppdagandet innan han själv ens hunnit komma på tanken men han gjorde det utan några som helst invändningar. Han var helt förstörd när han ringde upp dem en efter en.
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 13:09:06 följande:
    Ok. Men han gick ändå med på det. Han vägrade inte.
    Och det visade väl ändå att han ångrade sig.
    Ja, visst gjorde det det. Han har uppvisat otroligt mycket ånger utöver samtalen dessutom så det känns bra. Så bra det kan vill säga. Jag hoppas på detsamma för TS.
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 13:27:17 följande:
    Din man var kanske inte otrogen lika länge som TS man heller?
    Jag hade själv haft väldigt svårt att förlåta en otrohet som pågått i flera år.
    Jag kunde inte ens förlåta mitt ex som bedrog mig i "bara" ett halvår.
    Men jag tycker man är stark om man klarar av det.
    Nej, det ska erkännas att hon sitter i en betydligt jobbigare sits så hon är ännu starkare än jag. Min man hade en jobbflirt i en månads tid inklusive två misslyckade samlag och han var inte attraherad/romantiskt intresserad av flirten ifråga. Jag tror att jag hade velat stanna även om jag var i TS sits men det skulle varit tuffare helt klart.
  • Sagoflickan
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-03 21:21:12 följande:

Vad sa han till din familj? Mådde du bättre av att familj och vänner fick veta hans snedsteg?

Min familj vet inget. Vi bor nära mina föräldrar och de avgudar honom. Jag vill inte att de ska veta för jag vill inte att han ska förlora anseende hos dem och att relationen med dem ska försämras. Det skulle försämra vår vardag mer. Sedan känner jag mina föräldrar och är inte säker på att jag själv skulle gynnas av att de vet.

Till sin egen familj berättade han att han varit otrogen och att vi går igenom en kris. Att han gjort något fruktansvärt som riskerat vår familj och fått mig att må otroligt dåligt. Att han kämpar med sin självbild, sin skam och sin skuld. Han har berättat precis allt som hänt för sin mamma. Det var såklart jobbigt för honom att berätta för dem för han visste att det till viss del skulle förändra deras bild av honom men han kände själv att det var rätt sak att göra. Sen är det ju hans familj och de älskar ju honom ändå. Han grät och hade panikångest när han ringde dem. Jag berättade för hans vänner innan honom för jag ville fråga dem om de visste någonting och sedan har han berättat allt för dem också. Jag mår absolut bättre av att hans familj och vänner vet.
  • Sagoflickan

Säg gärna till när du sett de videos jag rekommenderat, vilket jag verkligen hoppas att du gör. Jag skulle vilja veta om du blev hjälpt av dem. Kram!

Svar på tråden Är MIN man otrogen?