Är MIN man otrogen?
Hur agerar man?
Tja, jag skulle nog ligga lågt ett tag och bida min tid. Skaffa bevis, planera för skilsmässa och lägga upp strategier för framtiden.
Men jag fattar att det är jobbigt och att du enbart vill konfrontera och försöka få en bekräftelse/förklaring från honom. Men det kommer högst sannolikt inte hända. Och i sak ändrar ju inte en konfrontation någonting om han förnekar. Det ger dig enbart sämre möjligheter att kunna undersöka hans förehavanden. Lita på att han kommer att vara noga med att ta bort konversationer och liknande om du berättar om dina misstankar.
Vad jobbigt för dig, detta måste vara. Men vilken tur att du nu fått upp ögonen för vilket dubbelliv han antagligen har levt. Det är nog början på ett bättre och mer äkta liv för dig.
Visst kan man förlåta en otrohet men när det har skett under så lång tid, tror jag att skadorna på er relation är för stora för att kunna repareras. Men det är förstås helt upp till dig vad du önskar och vill efter att du bearbetat det som hänt.
Sök stöd i vänner och familj som du litar på och som är på din sida.
Ett annat tips är att gå i parterapi. Det är bra oavsett om din man inte vill följa med dit, och oavsett om ni väljer att skiljas eller ej.