Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

Hur ska jag hitta tillbaka till livet efter flera missfall?

Jag har varit i liknande situation som du. Är också 28 och örsökte i flera år och förlorade 4 stycken innan jag till slut fick levande barn i somras. Det enda som hjälpte mig psykiskt var att bara fortsätta försöka. Varje månad jag av någon anledning var tvungen att hålla upp med försöken var en total plåga och gjorde bara depressionen, ångesten och stressen värre. Så för mig hade det verkligen inte hjälpt att pausa ?bebisberkstaden? som någon annan nämnde, men där är man olika så känn efter vad som passar dig/er när det gäller det. Det kan vara en bra idé att söka psykologhjälp för det är enorma trauman och kriser man lever i konstant.

• Anonym (R)
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-04 23:41:42 följande:

Det är skillnad på att må dåligt och vara deprimerad. Är man deprimerad är man sjukligt nedstämd. Då behöver man läka och man blir inte botad för att man blir gravid.

Jag tycker du ska akta dig för att uttala dig om hur saker funkar för andra. Jag mådde så dåligt att jag gjorde flera självmordsförsök och ibland låg i sängen och grät nästan dygnet runt i dagar, veckor och även månader. Kunde absolut inte sköta utbildning och jobb. Ingenting, absolut ingenting, var roligt och jag orkade inte ens sköta min hygien riktigt. Slutade älska folk. Ingen matlust. Deprimerad ABSOLUT. Inte ens ?bara? deprimerad utan väldigt svårt deprimerad. Det lättade varje gång jag blev gravid (och krashade tillbaka varje gång jag givk missfall) och sedan jag blev gravid med, och fick mitt barn, har jag inte känt så mer. Så ja, jag vet vad det är att vara deprimerad och jo, jag blev botad av att bli gravid och få barn.
Svar på tråden Hur ska jag hitta tillbaka till livet efter flera missfall?