• SOgu19

IVF försök 1 misslyckande

Hej!

Håller på med vårt första IVF försök, satte in embryot 17/1 och har testdag imorgon. 
    Dock fick jag min mens i måndags (exakt den dagen då den var planerad) och jag blöder än idag, dessutom är det blodklumpar och lite slem i. 
    Ska tilläggas att jag tjuvtestat mån-ons med stickor som visat negativt.

Känns som det är rätt kört va? :(
    Har bara 1 embryo i frysen så hoppas verkligen att det klarar upptiningen.
    Vet någon hur stor chans det är att upptiningen lyckas? 
    Känns så jobbigt att börja om resan med ny behandling igen ifall det inte lyckas. Vet någon om man har förtur eftersom man redan är igång el man får ev vänta flera månader igen för ny behandling?

Tacksam för svar

• Svar på tråden IVF försök 1 misslyckande
  • Anonym (Dido)

Hej! Det låter tyvärr som att det inte lyckades denna gången för er.

Med dagens frysteknik är det väldigt ovanligt att embryot inte klarar sig, tror det är 1% eller nåt sånt. Dock så hände det oss och kliniken vart så förvånade att de bjöd oss på infrysningskostnaden inför nästa försök.

Nu när ni är igång med behandling så finns det ingen väntetid för er, men oftast så vill de att man väntar en cykel för att kroppen ska komma tillbaka så du kommer alltså att få vänta och ha en vanlig mens först om 4 veckor ish och sen på mensen efter det starta en ny behandling eller i erat fall börja mäta ägglossningsstegring vid den nästkommande ägglossningen. Hängde du med? ;)

• SOgu19

Tack för ditt svar Anonym (Dido) !

Ja jag är helt inställd på att det är kört!
    Får se fram emot nästa försök istället helt enkelt.

Okej, skönt att det inte är massa väntetid, är ju jobbigt psykiskt med.
    Då borde nästa försök ske i slutet på feb, el första v i mars, går ju fort dit.
    Läst mkt om det här med upptinig och det verkar väldigt olika, vilket det såklart är.
    Får hoppas att ägget klarar sig och att det blir graviditet vid nästa försök :)

• Anonym (Dido)

Ja den där väntan är en av de jobbigaste bitarna med Ivf tycker jag.. hemskt påfrestande! Men jag tror att du kommer behöva vänta ytterligare en cykel, så om jag räknade rätt så kan nästa frysåterföring ske runt de första dagarna i april. Det kan kännas onödigt långt men det är för att hormonerna ska hinna gå ur kroppen ordentligt. Lycka till håller tummar för nästa försök!

• Anonym (Dido)

Ja den där väntan är en av de jobbigaste bitarna med Ivf tycker jag.. hemskt påfrestande! Men jag tror att du kommer behöva vänta ytterligare en cykel, så om jag räknade rätt så kan nästa frysåterföring ske runt de första dagarna i april. Det kan kännas onödigt långt men det är för att hormonerna ska hinna gå ur kroppen ordentligt. Lycka till håller tummar för nästa försök!

• SOgu19

Enligt lappen jag fick av RMC så står det att frysåterföring kan tidigast utföras på menstruationen efter min nuvarande blödning. Min nästa menstruation ska komma den 21 feb, så tolkar det som att det går att sätta in då?! 
    Enligt lappen dvs, sen kanske det är som du säger med hormonerna.
    Aja får ju se imon när jag meddelar mitt resultat, då får jag väl veta nästkommande direkt, eller vad tror du?

• Anonym (Dido)

Okej, då är det säkert så som det står på lappen. De gör nog lite olika på olika kliniker.

• Anonym (Dido)

Ja det har jag, och ska snart på ett igen med frysåterföring!

• SOgu19

Misslyckades ni första gången?
    Hade du många ägg till frysen?

• Anonym (Dido)

Har gjort Ivf två gånger (två barn) Första gången gick det på försök nr två med en frysis. Andra gången var krångligare med totalt 5 försök plus ett som uteblev då pga att embryot inte klarade upptiningen. Fick embryon till frysning vid två av fyra äggplock. Usch jag bävar inför att gå in i den där karusellen ännu en gång, man har ju fan inget annat i huvudet än det. Men priset vid lyckad Ivf är värd besväret :) Men vi håller tummar som sagt för både dig och mig framöver!

• SOgu19

Härligt att du har 2 barn iaf :)

På äggplocket tog dom 10 ägg, varav 5st blev befruktade. Sen klarade bara 1 sig till frysen!

Gjorde test imorse och som förväntat var det negativt :( 
    Dock ställde jag in mig på detta redan i måndags då bortfallsblödningen kom.
    Fick svar av RMC att de skickar ut en ny plan inom det snaraste och har vi tur får vi göra återförandet efter nästa mens beroende på när den kommer osv. 
    Så nu blickar vi framåt och ser fram emot nästa försök istället :)

Håller alla tummar för dig också :)

Svar på tråden IVF försök 1 misslyckande