Inlägg från: Anonym (nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja)

Har min partner en årskris?

Hanpålandet skrev 2020-01-22 19:41:25 följande:

Butterfly, du måste verkligen ta mitt ord på detta!

Jag har verkligen lyssnat på henne och försökt pratat öppet under hela vårat förhållande så att små problem senare inte ska bli för stora. Jag har berättat för henne att hon absolut måste berätta om hon tycker att jag gör för lite hemmavid (om det är nånting jag själv missar)

Fast det kan ju vara ett problem i sig - varför ska en vuxen person behöva säga åt en annan vuxen person om denne gör för lite hemma?  Man vill helst att ens partner ska vara en jämlike och att man av sig själv ska fatta vad som behöver göras, och när. Hon vill inte vara din morsa liksom. 

Jag förstår att det inte är lätt att skriva ner allt här, men av det du skrivit hittills så får jag vibbarna av att du missar målet lite. Att du gissar på att det handlar om saker det kanske inte alls handlar om. Det kanske inte alls handlar om det praktiska. Det kan handla om brist på närhet, omsorg, eller tristess och längtan 
    Sätt er ner och prata igen. Fråga vad hon drömmer om, vad hon tror behövs för att uppnå det osv. Se om det kan lossna då. 
Svar på tråden Har min partner en årskris?