-
-
Svar på tråden Pulverdiet 2020, häng med!
-
Imponerande helt klart! Både den stora viktnedgången och träningsprestationerna. Kommer ryggen att kunna fixa sig?
Hur lång tid tog det för dig att gå ner 33 kg?
Ja, fasen vad bra man mår när man kommer i form! Knappt så att jag kan förstå hur jag kunde låta mig själv öka i vikt såhär men har stressat alldeles för mkt och struntat i mig själv senaste två åren. Men - jag är stenhård med det här nu.
Kul att få sällskap! :)
-
Helt klart. Jag pajade mitt knä och kunde inte promenera på ett halvår men har nu kommit igång så sakteliga. Har också gått hos sjukgymnast och det känns bra att kunna gå igen. Samma här med att avlasta knäet och hälsan överlag. Hehe, varför är det så svårt att göra sjukgymnastträningar, lättare att träna annat...
Jag har också provat pulver förut, fyra år sen, åt i två tre veckor och gick ner. Skiiithungrig var jag då, åt Itrims produkter men äter nu Modifast och det går mkt lättare då de mättar mer. Lite fler kalorier men jag tror att motivationen håller i sig lättare då man inte är vrålhungrig. Typ 900 kcal/dygn. Jag hade tänkt att bara väga mig på måndagar men vägde mig igår morse, - 1 kg till :D Så 4,5 på 10 dagar. Vätska såklart ett par kilo men ändå!
Bra, 3 veckor är grymt ju. Jag pendlar mellan att vara ifs mest nöjd men också hungrig och ibland typ hög och inte vilja äta något mer efter halva dagen. Min man äter mat som jag inte är så glad i så det underlättar helt klart för mig.
Utan tvekan!!! Råpeppad!
-
Måndagens vikt: 94 kg och har gått ner 1 1/2 kg sen förra måndagen. 5 kg på två veckor
-
Grattis själv!
Det är bara vätskebalansen som spökar, ingen viktuppgång i fett. Därför jag bara tänkt väga mig en gång i veckan (fast det blev två förra veckan haha) för att få ett genomsnitt. Står bra förklarat om det på modifasts hemsida.
Ja jag fryser nästan hela tiden, tur att denna vinter inte är så kall!
Hur många kcal är det i nutrilett? Jag har det faktiskt inte jobbigt alls med modifasten, känner mig mätt och det går oväntat lätt. Tom så gillar jag en del smaker riktigt bra. När jag åt itrims produkter så dog jag nästan av svält kändes det som, googlade på mat som en galning andra veckan. -
Självklart Sanna!
Kul att vara flera ju!
Har du bytt ut två måltider hela tiden eller kört på bara påsar i början och har du fått något resultat? Vilka påsar äter du? -
Ah, kollade just deras sida och beställde hem ett prov (19 kr) på smaken hasselnöt. Blir spännande att prova och helt nödvändigt med variation i smaker efter ett tag. Jag har provat Nutrilett, Camebridge, Itrim, slanka och Skinnyshake. Tyckte inte att några av dem var något vidare, isåfall Nutrilett. Slanka var hemska, Skinnyshake otroligt söta och konstig konsistens.
De jag äter nu (Modifast) är:
Lite fastare:
chokladpudding - jättegod på riktigt och mättande
nudlar i curry - god och mättande
pasta med champinjonsås - god och mättande
Shake:
blandar vanilj och jordgubb - god och okej mättnad
har druckit honey and oats lite för mycket men helt ok fortfarande okej mättnad
Har också provat:
blåbär - hemsk med otäck bismak
hallon - helt ok
choklad - god
raspberry oats - helt ok
vanilj - helt ok
vaniljpudding - inget vidare
Skitbra med dina promenader! Och 5 kg bara av att byta ut lunch är ju riktigt bra. -
Håller med, aaaasduktiga!
Tugga är trevligt!
Förvånande nog så har jag på något sätt vant mig vid flytande och föredrar det på morgon, lunch och på kvällen + en av måltiderna nudlar el pasta som middag. Tror faktiskt att det kommer att gå bra att gå över till att byta ut en måltid efter dessa 12 veckor på heltid med måltidsersättningar. Då byta ut middagen som jag tycker är det trevligaste målet på dygnet.
Hans, ska du äta som du beskrev i en vecka el vad tänkte du?
Dricker ni extra vatten? Jag gör inte riktigt det, något glas här och där men inget mer.
Har ni datum och målvikt å sånt? -
Hej Nina! Kul att vi blir fler!
Snyggt jobbat, 3 veckor är ju en skitbra! Jag tycker att veckorna rullar på, trodde att det skulle bli svårare än det är.
Glömde att skriva in veckans vikt som i lördags var 93,2. Struntade att väga mig i måndags då jag kände mig så svullen - hormoner - och ville inte bli misspepp. 5,8 kg minus än så länge och är nu på fjärde veckan.
Snyggt Hans! Som kille så går det ju fort, avis! Och vilken skillnad det ser ut att vara på bilderna.
Jag har mindre sockersug nu än när jag började med Modifast, dricker mest söta shakes så jag tycker att det dämpar. När jag är sugen så äter jag chokladpuddingen och byter ibland ut 2-3 tsk vatten till starkt kaffe, då smaker det lite som nougat :)
När min motivation sjunker tänker jag på ett par resor jag har bokat in (sol och bad). Jag vägrar att gå en sommar till med skav mellan låren och att känna mig ofri i mina klädval. Det får verkligen vara slut med det nu. -
Dagens vikt: 92,3 efter 4 veckor.
Stadigt neråt -
Tack! :D kunde inte låta bli att väga mig igår, kändes som att jag var lättare och vågen stod på 91,2 så det var ner mer :)
Vad blev det nu för vikt då efter fyra veckor för dig? Nyfiken!
Ägg är förbannat gott, ägg och salt i alla former. Den kommer nog inte att avstanna på 750, jag tänkte köra 1000 kalorier om dagen när jag börjar med mat.
Roligt! Klart man ska äta på semestern, jag ska försöka att hålla nere kolhydraterna på semestrarna. Vi ska till Italien och Frankrike i sommar. Tänkte att jag skulle hålla mig ifrån bröd och socker i alla fall. Min tanke är ju att jag går ner men okej att stå stilla i vikt under semesterveckorna. Några weekendresor och ett bröllop också som är motiverande för att bli i form.