Inlägg från: Anonym (012) |Visa alla inlägg
  • Anonym (012)

Känner du dig trygg i Sverige?

Bara läst ts.

Klyftorna mellan höger och vänster växer alltmer, retoriken blir mer radikaliserat.
    Politiken är galen, sd, m och kd blir längre åt extremhöger-hållet, s försöker styra med moderatbudget och v vill nu alliera sig med m.
    Den fria pressen attackeras.
    Våldtäkter inom förhållanden viftas fortfarande bort.

Mångkultur ser jag som framtiden, inte för att det är något jag gärna vill ha men teknologin har gjort att det kommer att bli så tror jag. Vi har däremot misslyckats med integration och det är svårt att ha riktiga samtal om hur vi ska lösa det för antingen heter det, från högern, att invandrare är hela problemet och annars hade vi haft ett Astrid Lindgren- samhälle utan minsta problem, eller så heter det, från vänstern, att det finns inga problem med invandringen, de är alla utbildade och vi tjänar pengar på dem.

Sverige blir mer och mer högerextremt och jag är autistisk. "Vanliga" svenskar säger till tidningarna att de är rädda att autistiska ska våldta deras barn, här på fl har jag sett det skrivas att autistiska borde bo på institutioner så de "vanliga" är säkrare. Och autistiska ska inte få ha luva på sig i skolan och därmed inte kunna utbilda sig och jobba, och då blir de "vanliga" upprörda för att det går åt skattepengar till försörjning istället.

Svar på tråden Känner du dig trygg i Sverige?