Föräldrar: När hinner ni städa på dagen?
Jag kan inte sätta ett klockslag men dammsugaren finns på entréplanet och är framme minst en gång om dagen. Särskilt så här års när det dras in grus i hallen. Ordentlig dammsugning av HELA huset gör nån av oss på helgen.
Toaletterna tar vi på fredagar + vid behov.
Den som lagar mat går från bordet och leker med barnen efteråt, den andre röjer upp i köket och sätter igång disken direkt för när alla nattningsrutiner är klara är det ingen som vill börja med det. Jag har hand om läggning av yngsta barnet. När han sitter i badet tar jag hans kläder och lägger i maskin och startar den, 9 dagar av 10 är den full sådags för då har även stora sonen hunnit lägga dit gympakläder från skolan mm. Då hinner den maskinen bli klar innan vi vuxna ska lägga oss. Den som hinner först gör det. Men just hänga tvätt har jag inget emot. Mab kan ju lyssna på ljudbok samtidigt!
Utöver det så går man ju runt och småplockar HELA TIDEN!! Tar in post, sorterar, ställer in kaffekoppar i maskinen, lägger tillbaka leksaker som barnen drar fram, lägger tillbaka laddningskablar till paddor och mobiler som dräller överallt... det tar aldrig slut.