• Svensk och stolt

Vilken tycker ni ska bort, vilken högtid är mest värdelös?

Jag är trött på högtiderna. De är för många. Släkt vänner och allehanda märkliga människor.

minst en kan strykas. Jag undrar vilken? Förstå hur mycket pengar vi kan spara, för att inte tala om mängden s k ?koldioxid?. Folk som åker hit å dit i stora bilar med massor av utsläpp. Nej, stanna hemma i stället och spara planeten. Tack Greta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tycker ni ska bort, vilken högtid är mest värdelös?
  • Anonym (J)

Tycker att julen ska bort förutom för troende kristna. Hade helst klarat mig utan samtliga listade högtider, utom nyår. Nyår är bäst.

• Anonym (H)

Nyårsafton är den mest överskattade och överhypeade högtiden som finns. Hade gladeligen strukit den.

• Grande Rock

Påsk och Kristi Flygare fyller inte längre någon funktion, dessa har jag inte firat på flera år.

Att tro är att inte veta
  • CarpeNoctem

Midsommar är totalt överskattat, förstår inte alls vad som är så speciellt med att hoppa runt som en j*vla groda runt en meningslös stång.

• Håkan på Öland

Tycker inte vi ska rösta bort någon högtid över huvud taget. Det är väl bra väl alla knegare att de får en dag ledigt med full betalning. Säger jag som inte har jobbat på flera årtionden.   Skäms

• Håkan på Öland

Tycker inte vi ska rösta bort någon högtid över huvud taget. Det är väl bra väl alla knegare att de får en dag ledigt med full betalning. Säger jag som inte har jobbat på flera årtionden.   Skäms

• Anonym (Mera!)

Jag tycker vi ska fira mer, hoppas att halloween blir större så man kan träffas hela familjen utklädda, och kanske införa presenter också! Behövs mer i Oktober/November. Hoppas att vi kan få hit thanksgiving och superbowl från USA också - med presenter och släktträff! Norska nationaldagen firas också bra, tycker Svenska nationaldagen borde firas minst lika mycket, annars ser vi ut som mesar jämfört med Norge. Jag ska jobba på att införa dessa nya traditioner!! Tack för inspiration!

• Anonym (Lillemor)

Ni har det ganska bra med högtider. Här i USA har vi utöver de ni redan har (förutom midsommar - Valentines Day, St. Patrick?s Day, Patriot?s Day, Memorial Day, 4th of July, Labor Day, Halloween, Thanksgiving - jag har säkert glömt något....

• Anonym (Lillemor)
    Anonym (Mera!) skrev 2019-12-31 05:48:25 följande:

Jag tycker vi ska fira mer, hoppas att halloween blir större så man kan träffas hela familjen utklädda, och kanske införa presenter också! Behövs mer i Oktober/November. Hoppas att vi kan få hit thanksgiving och superbowl från USA också - med presenter och släktträff! Norska nationaldagen firas också bra, tycker Svenska nationaldagen borde firas minst lika mycket, annars ser vi ut som mesar jämfört med Norge. Jag ska jobba på att införa dessa nya traditioner!! Tack för inspiration!

Man brukar inte ge presenter på Halloween men man kan det om man har Switch Witch som tradition. Det är en häxa som kommer på halloween natten och tar barnens godis och lämnar en present istället.
  • Anonym (Lillemor)
    Anonym (Lillemor) skrev 2019-12-31 05:49:02 följande:

Ni har det ganska bra med högtider. Här i USA har vi utöver de ni redan har (förutom midsommar - Valentines Day, St. Patrick?s Day, Patriot?s Day, Memorial Day, 4th of July, Labor Day, Halloween, Thanksgiving - jag har säkert glömt något....

Glömde superbowl

Mors och farsdag firar man också stort här med middag och presenter.
Svar på tråden Vilken tycker ni ska bort, vilken högtid är mest värdelös?