Inlägg från: Anonym (Lillemor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillemor)

Vilken tycker ni ska bort, vilken högtid är mest värdelös?

Ni har det ganska bra med högtider. Här i USA har vi utöver de ni redan har (förutom midsommar - Valentines Day, St. Patrick?s Day, Patriot?s Day, Memorial Day, 4th of July, Labor Day, Halloween, Thanksgiving - jag har säkert glömt något....

• Anonym (Lillemor)
    Anonym (Mera!) skrev 2019-12-31 05:48:25 följande:

Jag tycker vi ska fira mer, hoppas att halloween blir större så man kan träffas hela familjen utklädda, och kanske införa presenter också! Behövs mer i Oktober/November. Hoppas att vi kan få hit thanksgiving och superbowl från USA också - med presenter och släktträff! Norska nationaldagen firas också bra, tycker Svenska nationaldagen borde firas minst lika mycket, annars ser vi ut som mesar jämfört med Norge. Jag ska jobba på att införa dessa nya traditioner!! Tack för inspiration!

Man brukar inte ge presenter på Halloween men man kan det om man har Switch Witch som tradition. Det är en häxa som kommer på halloween natten och tar barnens godis och lämnar en present istället.
  • Anonym (Lillemor)
    Anonym (Lillemor) skrev 2019-12-31 05:49:02 följande:

Ni har det ganska bra med högtider. Här i USA har vi utöver de ni redan har (förutom midsommar - Valentines Day, St. Patrick?s Day, Patriot?s Day, Memorial Day, 4th of July, Labor Day, Halloween, Thanksgiving - jag har säkert glömt något....

Glömde superbowl

Mors och farsdag firar man också stort här med middag och presenter.
  • Anonym (Lillemor)
    JesusChrististheway skrev 2019-12-31 17:47:10 följande:

Jag håller med om att nyår är den mest överskattade högtiden. Julen känns mer som en lugn och harmonisk tid på året. Nyår är motsatsen en livlig högtid med mycket fyrverkerier. Med allt miljötänk så tror jag att det blir mindre och mindre fyrverkerier för varje år som går. Det mest konstiga med nyår är att somliga ska fira det med champagne och hummer och andra lyxigheter. Det känns lite överdrivet eftersom champagne är dyrt. Jag brukar mest köpa något extra att äta och dricka och fira högtiden med familjen framför tv:n. Någon annan som har någon åsikt om alla lyxigheter som det pratas om i samband med nyårsfirandet?

Det är trevligt att fira in det nya året med lite lyx. Champagne behöver inte vara dyrt Korbel är billigt t ex. Man kan ju också köpa prosecco eller cider.
Svar på tråden Vilken tycker ni ska bort, vilken högtid är mest värdelös?