Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-06-13 15:59:43 följande:

Vi tar det igen. Jag har sett delar av deras konversation - han skriver flera gånger om sin ångest. Det var inget som kom när han blev påkommen. Deras reella otrohet var två veckor. De hade sex vid två olika tillfällen alltså inte massor gånger. 90% av deras relation var vänskaplig (på ytan då, men de hade ju inte erkänt något för varandra och hade kontakt som vänner). Han avbröt det också för att hans ångest över att skada mig åt upp honom, det finns nedskrivet till henne. Jag tycker diskussionen om otrohet generellt är väldigt intressant men när vi diskuterar min man och vårt förhållande vill jag att vi ska diskutera det som faktiskt var och inte förvränga eller överdriva. Det var nog det som faktiskt var.

Det stör mig att hon inte lider men också tacksamt att hon inte är med min man. Resten skiter jag i. Jag sitter med en man som älskar mig och som jag har barn med. Och hur vet du att hon inte sårat någon? Huruvida hon var i förhållande eller inte när hon blev gravid med min man har aldrig varit på tal här.

Men återigen, är det otänkbart att han ångrar sig och inte kommer göra det igen?

Hur många gånger ringde dom och pratade eller smsade på ett sätt som du hade ansett vara olämpligt? Hur många gånger rörde dom vid varandra på ett sätt som du inte skulle anse vara ok? Hur många gånger ljög han för dig för att dölja sina handlingar och känslor? Hur länge fick han och kände saker för henne som du inte skulle anse vara ok? Är det inte massor och åter massor med gånger?

Om hans ångest var så illa, Varför gjorde honom det?

Hans påstådda ångest är också ett bevis på att han inte var i en bubbla. Han visste att han skadade dig fruktansvärt men bokade ändå ett rum för att hon var värd det.

Du sitter med en man som kan bli förälskad och ha sex i andra kvinnor bakom din rygg.

Det kvittar om hon sårat någon. Hon har ändå en chans som du inte har just nu. Hon kan hitta en trogen man som aldrig vill skada henne.

Din makes handlingar är så grova att det inte finns en chans att han bara haft en affär och aldrig kommer göra om det. Det är som om man plötsligt börjar med heroin och sedan påstår att man aldrig ens provat varken cigg eller alkohol förut.. Och du tror på honom.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-08-26 22:51:12 följande:

Så lång tråden är? men det går bra. Vi är ytterligare en person och faktiskt lyckligare än på flera år. Jag skulle göra allt för att ha sluppit allt som hände men nu är vi nog starkare än någonsin. Närmre varandra och ett tydligare kommunikation?terapi har gjort underverk och vi kan nästan drunkna i varandra på ett sätt vi inte gjort tidigare? jag är dock glad att jag lämnade honom ett tag men också glad att jag tog tillbaks honom.

Har du något sätt att kontrollera att han inte är otrogen igen? Han kunde vara otrogen även när ni drunknade i varandra som mest dvs när ni lovade varandra evig trohet och kärlek vid vigseln. Du trodde ju att ni var lyckligast i värden på ett bröllop och där och då tänkte han på att ha sex med en annan kvinna.

Min poäng är att du kanske borde kontrollera hans trohet regelbundet? Nu har han lärt sig hur du kom på honom sist så han har väl förfinat sina metoder. Leta efter en extra mobil? Kanske förvarar han den på jobbet? Har han kvinnliga kollegor som han säger kärleksord till i smyg? Har hand jobb en chattfunktion? Håll koll om han är överdrivet ?? kärleksfull?? eller uppmärksam på dig. Speciellt då nu nu har ett barn till och småbsrnsperioden verkar trigga igång hans jakt efter andra. Kontrollera hans trohet regelbundet. Även hans ärlighet kring annat. Du vet ju att han tidigare verkligen inte har gått att lita på och han han ju inte självmant kommit och erkänt varken vid första, andra,tredje, fjärde ?..osv tillfället. Men visa inte att du kollar honom för då döljer han allt bättre!!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Tittilina) skrev 2021-08-27 06:45:30 följande:

Men herregud! Det där du pratar om är sjukligt. Du äger ingen och kontrollbehovet är på tok för starkt. Det handlar om tillit. Det är det avgörande! Tillit! Allt annat du skriver är svartsjuka och kontroll. Det där hör inte hemma i ett sunt förhållande. TS har jobbat sig igenom svårigheterna och sytt ihop relationen. Det är en enorm bragd och ska ha applåder! Riktigt tufft arbete! Då ska inte du komma och yra om bevakningsmetoder.

Nej själv skulle jag aldrig fixa att leva i en relation som saknar tillit! Tillit och ärlighet är allt! Men nu har ju ts ingen frisk relation. Lever man med en partner som inte klarar av att vara ärlig, letar andra kvinnor och gjort någon annan gravid så är det sunt att INTE lita på honom. Det sjukaste och mest korkade i ts sits vore ju att lita på att denna man är trogen utan att kontrollera honom. Han har ju bevisat vad han går för och förlorat rätten till ts förtroende
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Tittilina) skrev 2021-08-27 06:45:30 följande:

Men herregud! Det där du pratar om är sjukligt. Du äger ingen och kontrollbehovet är på tok för starkt. Det handlar om tillit. Det är det avgörande! Tillit! Allt annat du skriver är svartsjuka och kontroll. Det där hör inte hemma i ett sunt förhållande. TS har jobbat sig igenom svårigheterna och sytt ihop relationen. Det är en enorm bragd och ska ha applåder! Riktigt tufft arbete! Då ska inte du komma och yra om bevakningsmetoder.

Dessutom vet hon ju inte om hon sytt ihop relationen. Hon har inte en aning om huruvida han är trogen nu? Inte ens bröllop och lyckan av att vara nygift kunde hålla honom trogen sist. Kanske är det han som lärt sig av sina misstag och döljer allt bättre?

Vad är mest sannolikt? Att han plötsligt ändrat alla sina värderingar, beteende och känslor eller att han bara lärt sig att ha en andra telefon?
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-28 13:32:59 följande:

Jo,jag förstår vad du menar.

Men jag tycker ändå inte att det är sunt att ha ett sådant kontrollbehov att man måste snoka i allt ens partner gör,som Anonym (Nej) tyckte att TS skulle göra.

Man kan ha en viss,sund,vaksamhet ändå utan att bete sig helt rabiat.

Skulle han visa sig vara otrogen så får de väl ta tag i saken därifrån.

Problemet är väl att hon aldrig kommer få veta när han är otrogen igen. Han säger ju ingenting när han träffat andra! Enda gången ts kommit på hans otrohet är när hon kontrollerat honom.

Så vad ska hon göra? Gå runt och vänta tills nästa otrohet avslöjas genom en könssjukdom eller genom att han blir skyldig att betala underhåll för nån älskarinnas barn?
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-28 16:16:30 följande:

Jag vill också tillägga att det är jätteviktigt att han är transparent nu och rakt igenom ärlig mot TS.

Det är upp till honom att bevisa att han inte har något fuffens för sig bakom hennes rygg.

TS ska inte behöva börja snoka.

Men hade hon inte snokat förra gången så hade han fortfarande träffat älskarinnan bakom hennes rygg?. Han påstod nog att han var ärlig och öppen mot ts förra gången också
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-29 22:26:52 följande:

Hon hade tittat i hans mobil och råkat se att han haft sex med den andra kvinnan.

Det är inte samma sak som att snoka.

Och han har väl antagligen inte gett TS någon anledning att vara misstänksam så varför skulle hon börja snoka nu?

Han har gjort en annan kvinna gravid! Är inte det anledning till att vara misstänksam?!
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-30 09:13:34 följande:

Dessutom gjorde väl den andra kvinnan abort.

Nämen då är det ju okey ?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-08-30 22:48:56 följande:

Min man är fullt medveten om att jag aldrig tänker dela honom med någon och att han om han någon gång gör något liknande igen så är han körd. Han offrade mycket när han låg med sin kollega, det är han väl medveten om. Att vi är tillsammans idag är för att vi kämpat som fan för det rent ut sagt, båda två. 

Men du har hunnit en aning om ifall han för det igen. Att du anser att ni är lyckliga är ju ingen garanti. Ni var väl lyckliga på er bröllopsdag också? Ändå fick han känslor för en annan kvinna som han hade sex med gång på gång på gång? Han vet bara att du kanske lämnar honom om du kommer på honom igen. ( du förlåt ju honom trots att han gjorde om det massor med gånger med samma kvinna och bara gjorde slut för hon blev gravid)

Jag tycker att du blir lurad, manipulerad och tvingas igenom något hemskt med en hemsk man. Och att dina barn tvingas växa upp i en familj med svåra kriser och osund relationsförebild.

Men det är du och dina barn som måste leva med honom och som måste slitas igenom dessa svek. Inte vi.

Så jag ska vara tyst nu.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-09-03 22:31:32 följande:

Jag blir väldigt provocerad av vad du skriver. Jag är väldigt lycklig i mitt förhållande idag. Så klart att det var en allvarlig otrohet - men det finns grader i helheten. Min mans otrohet var värre än en kyss eller ett hångel men han hade inte en lång affär eller flera års dubbelliv. Allt är relativt. Det var en intensiven men kanska kortvarig period som så klart fick förödande effekter.

Ja vi var lyckliga på vår bröllopsdag men idag är vårt grundföhållande helt annorlunda. Vi har jobbar upp oss själva på ett helt annat sätt. Vår närhet och förståelse och framförallt dialog är idag helt annorlunda. Vi tar inte varandra för givna.

Ibland låter kommentarerna här inne som upprepade robotar. Självklart har jag funderat, allt som skrivits här har jag självklart tänkt men allt är inte svart eller vitt. Vem är du att säga att mina barn växer upp med osund relationsförebild? Jag kan garantera dig att det finns bra mycket med dysfunktionella relationer än vår. Jag blir inte heller lurad eller manipulerad, jag har gjort ett val. Det finns ingen garanti för att det inte sker igen och det finns ingen garanti för att jag inte faller för någon annan. Men jag litar på att han gör allt i sin makt för att aldrig såra mig igen. Jag känner honom, älskar honom och litar på honom.

Det är det att du skriver att -Gör han det igen så vet han att jag lämnar honom! som gör det hela sorgligt. Han har ju redan gjort det minst 5 gånger! Och du stannade. Men har han samlag med en annan kvinna 6 gånger då lämnar du?

Han har varit otrogen minst 5 gånger. Minst 5 gånger har han tänkt att han skadar dig, tänkt att han riskerar ert äktenskap och sedan bestämt att det är värt att riskera det igen. Hur vet han att 5 samlag med annan kvinna är okey men vid samlag nummer 6 sätter du ner foten? Det finns alltid relationer sämre än er! Men bara för att andra kvinnor blir mördande i sina relationer så betyder det inte att er relation är bra.

Hur kan du lita på en man som valt att göra dig så illa om och om och om och om och om igen?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-09-03 22:31:32 följande:

Jag blir väldigt provocerad av vad du skriver. Jag är väldigt lycklig i mitt förhållande idag. Så klart att det var en allvarlig otrohet - men det finns grader i helheten. Min mans otrohet var värre än en kyss eller ett hångel men han hade inte en lång affär eller flera års dubbelliv. Allt är relativt. Det var en intensiven men kanska kortvarig period som så klart fick förödande effekter.

Ja vi var lyckliga på vår bröllopsdag men idag är vårt grundföhållande helt annorlunda. Vi har jobbar upp oss själva på ett helt annat sätt. Vår närhet och förståelse och framförallt dialog är idag helt annorlunda. Vi tar inte varandra för givna.

Ibland låter kommentarerna här inne som upprepade robotar. Självklart har jag funderat, allt som skrivits här har jag självklart tänkt men allt är inte svart eller vitt. Vem är du att säga att mina barn växer upp med osund relationsförebild? Jag kan garantera dig att det finns bra mycket med dysfunktionella relationer än vår. Jag blir inte heller lurad eller manipulerad, jag har gjort ett val. Det finns ingen garanti för att det inte sker igen och det finns ingen garanti för att jag inte faller för någon annan. Men jag litar på att han gör allt i sin makt för att aldrig såra mig igen. Jag känner honom, älskar honom och litar på honom.

Det är det att du skriver att -Gör han det igen så vet han att jag lämnar honom! som gör det hela sorgligt. Han har ju redan gjort det minst 5 gånger! Och du stannade. Men har han samlag med en annan kvinna 6 gånger då lämnar du?

Han har varit otrogen minst 5 gånger. Minst 5 gånger har han tänkt att han skadar dig, tänkt att han riskerar ert äktenskap och sedan bestämt att det är värt att riskera det igen. Hur vet han att 5 samlag med annan kvinna är okey men vid samlag nummer 6 sätter du ner foten? Det finns alltid relationer sämre än er! Men bara för att andra kvinnor blir mördande i sina relationer så betyder det inte att er relation är bra.

Hur kan du lita på en man som valt att göra dig så illa om och om och om och om och om igen?
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-09-30 08:41:37 följande:

Varför blockar han henne inte bara?

För då kan han inte skylla på älskarinnan när ts hittar deras senaste kontakthistorik. Nu har han alibi varje gång. Älskarinnan är galen! ( han är dock helt normal som föll för älskarinnan )
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-09-30 16:45:08 följande:

Men vem fortsätter att kontakta sin älskare 2 år efter att det har tagit slut?

Speciellt när man vet att han har lappat ihop det med sin fru.

Någon som blir uppmuntrad, lovad gröna skogar, blir uppringd på fyllan, får löften om att han snart lämnar frun..

Det finns bara en logisk förklaring till att han inte vill blocka henne..
  • Anonym (Nej)
    Zoegazz skrev 2021-10-10 13:48:11 följande:

Gillar svängen denna tråden tog, ifrån rövhål till otrogen make till galen älskarinna...

Det slutar alltid så för kvinnorna som stannar. Mannen blir ett helgon dom aldrig skulle såra sin fru (igen) och älskarinnan är helt galen! Även om frun kommer på sin make med snoppen i älskarinnan igen så är det den galna älskarinnan som hypnotiserat/tvingat den snälla, trogna mannen?

Frun kommer vägra tro på alla framtida bevis på fortsatt otrohet. För om hon erkänner att hon blivit lurad igen så skäms hon. Bättre att vägra tro alla tecken på att den galna kvinnan fortfarande träffar hennes make?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-10 18:46:50 följande:

precis. För första gången känner jag att jag tycker lite synd om henne. Vet inte var hon är i sitt liv men kan inte vara kul för henne att hon efter flera år vill bekräfta honom. 

jag håller med dig. Samtidigt känns det som om det är det enda vi gör.. pratar pratar och pratar. Försöker pussla vardagslivet. Men inte han då som saknar gamla knull?

Det är ju dig det är synd om. Du är gift med en man som söker sig till och har sex med andra kvinnor och vägrar vara trogen trots att du kommer på honom! Hon är fri att kunna få en trogen man som älskar henne. Dessutom verkar det som om din man älskar henne mer än dig då han gärna riskerar ert äktenskap för hennes skull.
    Så hon och alla hennes väninnor sitter nog och tycker synd om dig. 

kanske är det så att ni inte är menade för varandra? Kanske kan han inte glömma henne för att hon är den han passar bäst med? Du kanske hade varit lyckligare med en man som bara ville ha dig. Inte planerade sexträffar under er vigsel och inte spenderar smekmånaden med en annan kvinna? Kan inte tanken på att ha en man som bara vill ha dig locka ens lite??

• Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-29 23:40:09 följande:

Jag tror faktiskt inte han älskar henne men där emot så tror jag det finns en kemi och passion mellan dem som vårt vardagsliv inte ger honom. Att hon utmanar honom att känna makt, bli sedd och åtrådd. Typ djuriskt. Jag tror ibland att han faktiskt på ett sätt respekterar mig mer än henne, att hans syn på henne enbart är rå men att hon faktiskt har haft känslor för honom. Han har ett begär som jag inte verkar kan tillgodose typ. 

kanske är det så att vi inte är menade för varandra och förhoppningsvis kan jag bli lyckligare med någon annan för jag tror faktiskt inte att jag är lycklig och jag har svårt att se att vi någonsin kommer att hamna i något sunt igen på det sättet som jag vill att våra barn ska vara en del av. 

Oavsett vad han känner så riskerar han medvetet att förlora dig bara för hennes skull.  Han har inte gått bakom ryggen på henne som han gjorde med dig. Att han till och med visar att han skriver att han saknar henne (och sedan fortsätter skriva till henne) är ju respektlöst I kubik.

skönt att du bestämt dig! Tänk på allt bra du gör för dina barn när du lämnar. Barn lär sig hur relationer ska vara från sina föräldrar. Om dom växer upp med otrogen pappa, ledsen mamma, respektlös pappa och mamma som bara tar emot så hamnar dom själv i det som vuxna.  Troligtvis så springer han till älskarinnan. Kanske håller det tillräckligt länge för att hon firar en jul eller två med dina barn. Men det kommer aldrig hålla i längden och du kommer vara den stabila. Du kommer finna den stabila mannen som är trogen och värderar dig. Dina barn kommer se det! Ditt blivande ex kommer se det och ångra sig djupt när han sedan sitter singel och ledsen på sin barnfria jul.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-10-23 10:48:15 följande:

jag tror det är mig han älskar och vill vara med men när slentrianen blir för stor och han söker kickar och bekräftelse så vänder han sig till henne då hon alltid nappat. 

han vet ju inte att jag vet att hon försökt kontakta honom
    flera ggr men jag har också sett att han svarat att hon ska sluta trakassera honom etc. 

skulle säga att jag är lycklig. 

Du har ju redan trott att han velat bli av med henne flera gånger.. för att sedan veta att dom har sex igen och igen. Du har ju redan varit i denna exakta svängen flera gånger och blivit lika lurad varje gån. Han lär ju sig varje gång att bli bättre på att dölja saker och utmåla sig som offer.. Han vet ju att det funkar! Du tror att han älskar dig varje gång och han kan fortsätta med kvinnan som han varit med lika länge som han varit med dig.

Vid någon tidpunkt så måste du våga se att du är lättlurad och att han inte vill vara trogen.

Han älskar henne s mycket att han gång på gång på gång i många år riskerar familj, rykte och äktenskap för att få några korta stunder med henne.  Vad har han gjort för att visa att han älskar dig? 
Svar på tråden Nygift och otrogen