Nygift och otrogen
Fast nä, nu går du alldeles för långt. Det är absolut inte 50% som är otrogna i äktenskap! Herre gud. I sådana undersökningar (man brukar säga 30%) pratar man 1. Om hela livet (dvs även betydligt mindre seriösa förhållanden, dvs innan man träffat den rätta) och 2. Otrohet definieras av den svarande, kan ex handla om pussar eller t.o.m. porr som är otrohet för vissa. Det är ABSOLUT INTE 50% som gör det din man gjort mot dig. Dvs skaffar älskarinna och gör henne på smällen. När han aktivt försöker skaffa barn med sin fru samtidigt. Herre gud. Hur står det till med verklighetsförankringen egentligen?
Jag kan inte säga hur kan kände eller varför han gjorde som han gjorde, jag har aldrig ens övervägt otrohet. Men jag har heller aldrig utsatts för den påfrestningen i form av så starka känslor som han gjorde.
Jag börjar upplevs att jag går lite vidare och att jag nog kommer kunna förlåta honom. Det var ett brutalt felsteg men det var under en kort period, jag tror inte jag vill förlora honom resten av livet för det.