Nygift och otrogen
Åh, nej, det är såklart inte alls så att det stärker ett förhållande hur som helst. Uppenbarligen förstör det de flesta förhållanden. Det kanske potentiellt kan vara så att det med oerhört mycket jobb och väldigt mycket tid och personlig utveckling kan stärka ett riktigt dåligt förhållande, att det blir ett wake up call där man gör kraftiga förändringar. Men naturligtvis blir ett sedan tidigare bra förhållande skadat av otrohet. Det jag har sett händer är att känslor intensifieras efter påkommen otrohet. Man blir varse om att man inte alls är självklara längre och att känslorna på så sätt blir mer angelägna och mer desperata. Det är ju inte på långa vägar samma sak som ett starkt förhållande. Det handlar om desperation. Precis som man ÄLSKAR klasskamraterna som mest precis på skolavslutningen. Det är jobbigt att ta farväl.
Intressant jämförelse med klasskamraterna. Desperationen du beskriver känner jag helt igen mig i. När avtar desperationen då och vad händer då? Går det att leva i förnekelse resten av livet?