Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Lollo) skrev 2020-03-11 22:04:39 följande:

Åh, nej, det är såklart inte alls så att det stärker ett förhållande hur som helst. Uppenbarligen förstör det de flesta förhållanden. Det kanske potentiellt kan vara så att det med oerhört mycket jobb och väldigt mycket tid och personlig utveckling kan stärka ett riktigt dåligt förhållande, att det blir ett wake up call där man gör kraftiga förändringar. Men naturligtvis blir ett sedan tidigare bra förhållande skadat av otrohet. Det jag har sett händer är att känslor intensifieras efter påkommen otrohet. Man blir varse om att man inte alls är självklara längre och att känslorna på så sätt blir mer angelägna och mer desperata. Det är ju inte på långa vägar samma sak som ett starkt förhållande. Det handlar om desperation. Precis som man ÄLSKAR klasskamraterna som mest precis på skolavslutningen. Det är jobbigt att ta farväl.

Nej merparten gäller det så klart inte men förstår du inte resonemanget att det kan stärka vissa förhållanden? Även om inte var helt kassa? Jag har hört det från flera, inte bara stinson här över. Så klart det blir skadat, någon som säger något annat är dum, men det behöver ju inte vara krossat. Jag tror verkligen att det går, efter mycket arbete, att komma tillbaka till ett lyckligt förhållande.

Intressant jämförelse med klasskamraterna. Desperationen du beskriver känner jag helt igen mig i. När avtar desperationen då och vad händer då? Går det att leva i förnekelse resten av livet?
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-11 22:06:49 följande:

Visst hade båda ett ansvar för att skydda sig. Men kanske ännu mer han som är gift med dig och redan har barn och inte ville ha fler.Inte bara pga henne. Mest pga att din man inte kunde motstå frestelsen.

Vill ni försöka glömma och gå vidare så börja med att blockera henne så att hon inte kan kontakta er mer.Ofta är det väl så att för män är den sexuella biten värre och för oss kvinnor den emotionella.

Därav att din man tycker att han bara varit otrogen sexuellt.

Men han måste ju också bli medveten om att det för dig är minst lika illa med den emotionella biten. Att han haft starka känslor för henne.

Ja,det är just det. Hade du kunnat lita på att de skulle hålla händerna borta från varandra om de hade fått chansen att träffas igen utan din vetskap?.

Ja han borde hållt kuken i styr, det logiska i mig vet det och undrar hur jäkl svårt det ska vara att hålla sig trogen? Spec som nygift? Men det känslomässiga i mig klandrar henne fullt ut.

Ja och han förstår så klart att deras kontakt sårat mig men att det är sexet dom för honom är det han skäms mest över. Om dom träffats nu är jag en miljon procent säker på att han aldrig skulle röra henne.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Lollo) skrev 2020-03-11 22:07:46 följande:

Å jo, han njöt. Visst hade han häftigt sex och visst kom han i henne upprepade gånger. Så jo....väldigt mycket njutning tyvärr. Och tyvärr är det ju också så att den njutningen att få vara med henne trumfade över det eventuellt dåliga samvete han hade. På så sätt kunde han upprepa om och om igen.

Hade han njutit så som du beskriver hade han väl inte avslutat sitt med henne?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-12 12:47:14 följande:
    Människor kan anpassa sig till det mesta OM man är villigt att helt göra om sig själv och sina värderingar. Men en intressantare fråga är varför man skulle vilja göra det? Vad har man tjänat på att få ett förhållande att överleva om du till slut bara är en skugga av den du var, om du lag dig platt och format om dig själv helt och hållet för att passa någon annan? Är det ett friskt förhållande?

Jag tror att tragiska händelser kan stärka människor, lite sådär som utsatt hur utvecklar valkar. Man lär sig saker om sig själv och människor, man blir mindre naiv och mer realistisk. Men jag tror aldrig svek, lögner och manipulation stärker ett förhållande.

Så är det, det har du rätt i. Men jag tror faktiskt inte man behöver ge upp sig själv men kanske är jag naiv. Jag tror att det går att bli lycklig i ett förhållande trots en otrohet såsom min mans men det krävs så enormt mycket. Allt är liksom inte svart eller vitt, det är så mycket runtom som spelar roll. Livets slås ju i spillror och försöket att laga det är vidrigt. Som när någon dör, livet går ju vidare då också fast på ett annat sätt. Det gör ont, men du kan bli lycklig igen. Det kan ju också bli så att den var otrogen blir skuggan, genom att inte kunna vara sig själv längre utan gör allt för sin partner för att visa att en älskar henne. Kanske inte så friskt det heller...

Jag håller med dig om det sista, att det inte går att stärka ett förhållande med lögner. Men ett förhållande som utsatts för otrohet är ju inte enbart sveket. Det är så mycket mer. Kanske går det inte att läka i den miljö som sårade en men samtidigt så kanske det är den miljö man älskar mest av allt och då står man inför ett moment 22. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-12 12:52:01 följande:
    Att skaffa ännu ett oskyldigt barn som han kan svika genom att knulla andra är väl ingen bra idé. Du verkar inte kunna acceptera att han inte var den du trodde han var utan tror att han är snäll innerst inne och yttre faktorer får honom att agera på olika sätt. En annan kvinna får honom att svika, ett nytt barn får honom att stanna... andra kvinnor kommer alltid finnas, ska ni hålla på och göra nya barn på löpande band för att han inte ska dra menar du?

Jag håller väl fast vid hoppet antar jag, att finns det en promilles chans att ett barn skulle rädda oss så tänker jag på det. Men tanken på att ha sex med honom nu känns fel. När jag fick reda på hans otrohet hade vi massor sex, nästan bättre än någonsin, men nu känns det otänkbart. Nej jag kan inte acceptera att han inte är den jag trodde han vad, jag får inte ihop det. Klart jag visste att han inte var perfekt?? samtidigt så är han ju den jag trodde han var, han är ju ingen annan person. 

Ett barn får honom inte att stanna, ett barn får möjligen mig att stanna. 

• Anonym (Kvinna86)
    Sandrasöt88 skrev 2020-03-12 14:08:45 följande:
    Du hade ju nyss lämnat honom, och nu har du planer på att sätta ett barn till världen för att du i din enfald tror att det skulle "lappa" ihop er... sök hjälp snarast är mitt tips för du klarar uppenbarligen inte att bearbeta detta på ett rationellt sätt.
    Ja jag har lämnat honom men jag mår katastrofalt, av både sorg och saknad. Jag har på ett sätt förlorat min livskamrat och har svårt att ta in det. Jag vet andra där ett barn faktiskt lappat ihop en otrohet så omöjligt är det inte. Sen tänker jag inte ta det steget. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-12 14:20:43 följande:
    Vill du leva ditt liv med din make måste du förändra dig och även om han gjort felet så beror det ju på något. Hon - älskarinnan - kommer alltid att ha funnits i era liv och av och till kommer du bli påmind om henne men det kommer inte längre göra ont på samma sätt. Jag var lika nedbruten som du men som sagt vårt barn förenade oss. Att få skapa nya, kärleksfulla minnen i ett nytt hem som inte förknippades med hans otrohet gjorde att vi kunde gå vidare. Jag tror inte som många här skriver att det vanligaste är att lämna utan jag tror att flera faktiskt tar sig igenom det. det blir inte större än vad man gör det till. 

Jag är inte villig att förändra mig, jag har inte gjort fel. Felet är hans otrohet. Att han körde kuken i en kvinna han blev förälskad i. Det är så sårande och förnedrande att jag finner inte ord för det. Att mannen jag älskar svek mig.

Jag tror faktiskt också att väldigt många förlåter en otrohet. Jag försöker hitta siffror på hur många som förlåter men hittar inget. vet du något? Kanske tar jag för stort på min mans otrohet.. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-03-12 20:44:55 följande:
    Jo för du kom på honom
    Han avslutade deras förhållande innan jag kom på honom. 
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-12 19:57:50 följande:
    Då hade det ju likaväl kunnat vara någon annan.
    Han visade ju att han inte klarar av att stå emot frestelsen när en kvinna erbjuder honom sex som du inte ville ge honom.
    Nej, jag är helt säker på att det var hon. Hon rubbade honom på ett sätt som ingen tidigare gjort, hon var något speciellt. Han kunde inte stå emot henne
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-03-12 22:16:34 följande:
    Oj vad naivt. Det var inget magiskt med just henne. Då hade han ju lämnat dig för henne om det var himlastormande kärlek. Alltså, det här var ingen love story, det var rejäl kåthet. Spänningen att vara med någon annan som INTE var du. Det är just det som var grejjen, att hon var inte du. Det hade alltså kunnat vara vilken attraktiv kvinna som helst. Nu blev det hon.

Du måste gå vidare. Det här är så osunt att du sitter och försvarar hans beteende. Han var en gris, det är en del av hans personlighet. Sörj och gå vidare med livet!
    Jag tror inte han var så sugen på att vara otrogen så han gick och letade upp första bästa. Jag tror att han in i det sista försökte "stå emot" men så till sist föll allt och han sket i allt annat (oss) för ett par veckor. Enligt henne hade han ju också faktiskt funderat ett kort tag på att lämna mig. Känslorna för henne var så klart intensiva men när det blev realitet av allt och han förstod hur fel allt var svalnade känslorna fort och jag tror faktiskt inte att han någonsin kommer låta en relation gå så långt med någon annan igen. Jag har ju sett hur fruktansvärt han mått under det här året (med all rätt ska tilläggas). Jag tror det var hon som rubbade honom, han föll verkligen för henne. Det gör för mig ondare än om det varit vem som helst, det du försöker påtala.  Det är inte att försöka försvara honom, det är enligt mig att skuldbelägga honom ytterligare. 
Svar på tråden Nygift och otrogen