Anonym (Nej) skrev 2020-02-25 19:51:05 följande:
Fast poängen är att du tror dig kunna tolka hans känslor. Du säger dig se känslor som äkta ånger, kärlek, sorg och brinnande hat. Hade du haft förmågan att läsa hans känslor så hade du aldrig blivit så här lurad.
Ni hade det inte tryggt och kärleksfullt. Han ljög varje dag och gjorde sin älskarinna gravid! Det handlar inte bara om passion utan att han saknade grundläggande respekt för dig som människa.
Han hade flera tillfällen att välja att aldrig göra om det men gjorde det ändå om och om igen.
Du kan omöjligt veta att han inte skulle göra om det. Bara det att du avslöjade honom säger mycket. Han har högst troligt haft flera förälskelser och otroheter under era år. Han berättar inte om dom av samma anledning som att han inte berättade om denna kvinnan.
Men samtidigt, trots hans svek och hans lögner, så kvarstår det faktum att jag känner honom bättre än någon annan. Han gjorde fel och kommer få sota för det resten av livet men jag känner honom. Att bli utsatt för otrohet är vidrigt men att vara den som bedrar måste också vara tufft. Att så gärna vilja vara med någon men samtidigt veta hur fel er är
Ja han gjorde henne gravid. Det är så absurt så jag kan inte ta in det.. är bara tacksam för hon gjorde abort. Men jag har svårt att se att han inte har respekt för mig, jag tycker det är mer komplext än så. I hans skeva otrohetshjärna var jag en del av hans liv och hon en annan.
Han var med henne (sexuellt) 2-3 gånger så inte massor gånger, men ändå..
Jo jag kan säga att jag inte tror att han skulle göra om det för jag är säker på att hans ångest är äkta. Jag tror att han, också av ren egoism, aldrig skulle utsätta sig själv eller någon annan för något liknande igen.