Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

SysterEm skrev 2020-02-25 18:54:28 följande:

Hm. Förstår att du gärna vill tro att han inte skulle gjort det igen. Men det hade han. Så mycket ändras ingen. Kan man vara otrogen planerat så många gånger så är det något med en. Han är fortfarande den personen, hur mycket han än ångrar sig. Sedan vill han säkert inte vara otrogen igen. Men det är en annan sak. I övrigt tycker jag du skriver väldigt fint om dina känslor. Klart det är synd om honom, men han är skyldig likväl. Det är såklart mycket mer synd om dig som inte valt den här situationen.

Jag tror inte han skulle det, jag tror att merparten som gör som han faktiskt ångrar sig och förstår att det inte går att både äta kakan och ha kvar den. Att handlande får konsekvenser. Vissa här har skrivit att det går att gå vidare tillsammans efter en sådan otrohet som han utsatte mig för och det tror jag också. Däremot känner jag nu att jag inte vill det.

Så är det. Han är han som låg med en annan kvinna, som kunde ta det steget. Kanske har otrohet börjar normaliseras för mig pga allt men för mig känns det steget inte så långt att ta. Jag skulle aldrig göra det men som att det han gjort mest är ?lite dumt, nåt många gör?. Vet såklart att det inte är så...

Tack snälla!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-25 19:51:05 följande:

Fast poängen är att du tror dig kunna tolka hans känslor. Du säger dig se känslor som äkta ånger, kärlek, sorg och brinnande hat. Hade du haft förmågan att läsa hans känslor så hade du aldrig blivit så här lurad.

Ni hade det inte tryggt och kärleksfullt. Han ljög varje dag och gjorde sin älskarinna gravid! Det handlar inte bara om passion utan att han saknade grundläggande respekt för dig som människa.

Han hade flera tillfällen att välja att aldrig göra om det men gjorde det ändå om och om igen.

Du kan omöjligt veta att han inte skulle göra om det. Bara det att du avslöjade honom säger mycket. Han har högst troligt haft flera förälskelser och otroheter under era år. Han berättar inte om dom av samma anledning som att han inte berättade om denna kvinnan.

Men samtidigt, trots hans svek och hans lögner, så kvarstår det faktum att jag känner honom bättre än någon annan. Han gjorde fel och kommer få sota för det resten av livet men jag känner honom. Att bli utsatt för otrohet är vidrigt men att vara den som bedrar måste också vara tufft. Att så gärna vilja vara med någon men samtidigt veta hur fel er är

Ja han gjorde henne gravid. Det är så absurt så jag kan inte ta in det.. är bara tacksam för hon gjorde abort. Men jag har svårt att se att han inte har respekt för mig, jag tycker det är mer komplext än så. I hans skeva otrohetshjärna var jag en del av hans liv och hon en annan.

Han var med henne (sexuellt) 2-3 gånger så inte massor gånger, men ändå..

Jo jag kan säga att jag inte tror att han skulle göra om det för jag är säker på att hans ångest är äkta. Jag tror att han, också av ren egoism, aldrig skulle utsätta sig själv eller någon annan för något liknande igen.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-25 20:04:17 följande:

Jo,men han har ju själv försatt sig i den här situationen.

Och han verkade inte tänka en tanke på hur det skulle bli för dig när han valde att ha sex med den andra kvinnan.Visst har hon en del i skulden. Speciellt om hon visste om dig.

Men han bär det största ansvaret eftersom han är gift med dig.Varför skulle det påverka er relation som föräldrar om ni berättar?

Nej just dom två veckorna tänkte han/prioriterade han inte mig och det kommer han för alltid få ångra. Hon visste om mig, hon visste när vi gifte oss, att vi försökte få barn osv.

För jag vill att han ska fortsätta ha en god relation med mina föräldrar.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-25 20:10:33 följande:

Han borde väl ha insett sitt misstag redan innan han låg med henne första gången.

Det håller jag till 100% med om.
  • Anonym (Kvinna86)
    SysterEm skrev 2020-02-25 23:30:57 följande:

I trådstarten skriver du 4-5 gånger. Känns som att du kanske omedvetet börjat bagatellisera det han gjort. Försök att inte göra det, är mitt råd.

En fråga, varför kollade du igenom hans mobil där i juni?

Ja och jag förstått rätt (deras berättelser går lite isär) så träffades dom 2-3 gånger men under de träffarna hade dom sex flera gånger så dom har haft sex 4-5 gånger totalt men under 2-3 tillfällen (under ca en tvåveckortid).

Ja jag gör nog det. Har börjat fundera på om det är så farligt det han gjort och börjat tänka att många nog skulle förlåtit och glömt redan. Vet såklart att det inte är så..

Jag vet egentligen inte. Jag anade inget skulle kolla vilken tid hans tåg skulle gå dagen efter och såg då en notis om henne och läste det. Jag visste ju att dom var vänner men misstänkte verkligen ingenting...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-26 14:43:13 följande:

Det har snart gått ett år. Du borde kommit längre i din process och ni borde ha hittat tillbaka till en fungerande vardag nu. Så klart kan du tänka på det men du borde börja av att blicka framåt och se vart ni är påväg inte fundera över var ni varit. 

Jag beundrar dig för hur du resonerar kring din mans otrohet och jag önskar jag var lika stark. Samtidigt undrar jag en sak - du verkar ju fortfarande tänka på hans otrohet eftersom du skriver här? Missförstå mig rätt, jag är tacksam för dina inputs men det känns som om du på nåt sätt känns det som om du försöker rättfärdiga ert äktenskap. Om inte undrar jag på vilket sätt ert förhållande blivit till det bättre? Finns det inte alltid med er? Finns det inte alltid en distans? Tänker du aldrig på henne?

Att inte fundera på det som varit är att slänga bort 10 år av mitt liv.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-26 13:26:08 följande:

Ja,precis.

Ja,det är ju fult av henne med. Men kanske var hon också upp över öronen förälskad och blev lika lurad som du?

Han kanske lovade henne guld och gröna skogar osv,men blev skrämd när hon blev gravid och la benen på ryggen.

Jag kan förstå att du känner så i och med att ni har barn också.

Men om någon frågar vad som verkligen hände,vad ska du svara då?

Jag tänker också på att du kan behöva stöd i det här själv också.

Det är ju egentligen dig det är mest synd om.

Du som själv inte valt att hamna i den här sitsen.

Det var/är hon säkert men dels visste hon att han var gift och dels blev hon besatt. Och han dumpade henne redan innan hon visste att hon var gravid. Eller dom slutade ha sex redan innan men hade fortsatt kontakt som vänner fast han försökte få dem att inte ha kontakt heller..

Jag kommer inte berätta om hans otrohet. Vill han det så får han det men jag har inget behov av att förklara omständigheter. Kanske kommer jag ändra mig tids nog men efter att ha försökt prata med min bästa vän och det inte gick bra ser jag ingen mening med det.
  • Anonym (Kvinna86)
    Västmanlänning skrev 2020-02-26 16:49:02 följande:

Jag mår tyvärr lika dåligt nu som då. Jag kunde förlåta henne, ville bara ha svar på mina frågor. Vi lyfte fram anledningen till otroheten och jobbade därifrån för att ta bort dom anledningarna i förhållandet. Visst har det varit en del bråk angående det och jag har ju fortfarande väldigt svårt att lita på henne, men tror att är man villig så läker tiden alla sår. Men det gick ju som sagt bara några månader sen lämnade hon mig iaf.

Du måste kunnat förlåta henne väldigt snabbt ändå? Ursäkta om jag frågar men var sex inblandat? Hoppas du kommer tillbaka starkare.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Sviken) skrev 2020-02-26 23:11:56 följande:

Vi försöker gå vidare, men förlåta kommer jag aldrig göra.

Och jag inser nu efter några år att det aldrig kommer bli som innan.

Hur kommer det sig att du beslutat om att gå vidare? Var din otrogen länge och var sex och känslor inblandat? Hur menar du att det inre kommer bli som innan? Kan du acceptera det?
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-27 12:58:56 följande:

Ok. Ja,hon visste ju vad hon gav sig in i och hur det kunde sluta.

Så i det avseendet har hon ju sig själv att skylla.

Men sina känslor kan man inte rå för. Bara välja hur man ska agera på dem.

Ok. Ja,det är ju såklart upp till dig.

Men bara för att din vän inte lyssnade så innebär det ju inte att andra inte kommer att göra det.

Du behöver stöd också. Mer än din man.

Så är det.. och både hon och min man agerade på sina känslor. Att han valde en galen kvinna av alla han kunde välja gör det hela inte bättre..

Jag kanske kommer berätta i sinom tid men just nu orkar jag inte det utan vill bara blicka framåt.
Svar på tråden Nygift och otrogen