Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-18 17:08:32 följande:
    Har varit gifta i över 20 år och vi har båda varit otrogna några gånger var. Soppigt ibland - det har berott på olika saker (konferens, fest, jobbflirt) ofta när vi haft det lite tråkigt i sängen hemma med varandra. Vi har inte direkt skyndat oss att berätta, men vi har grälat och hittat tillbaka till varandra varje gång. En gång provseparerade vi i några veckor (nyttigt, vi längtade...) , ett tag hade vi öppet förhållande och fick dejta andra diskret. 

Jag tycker att man ska förlåta och gå vidare. Man har ansvar för varandra och att ge varandra bra samliv med lust och skratt. Om man slarvar med samlivet blir det lätt så att den andre söker sig till nån som kan ge sex och kärlek...

Jag tycker att ni ska förlåta och gå vidare. Känn efter om ni älskar varandra, då är det värt att förlåta.
    Jag håller dock inte med dig där. Jag tycker otrohet är fel, jag ska inte behöva ligga med honom när jag inte är sugen av rädsla för att han ska söka sig till någon annan. Otrohet för mig är inte acceptabelt och det är det inte enligt honom heller.
  • Anonym (Kvinna86)
    Sandrasöt88 skrev 2020-02-18 17:17:57 följande:

Du litar inte på din man, samtidigt är du helt säker på att han aldrig älskat henne för att han säger så... Hör du själv hur korkat det låter?

Rättelse, jag litar inte på min man med henne. Det är stort steg mellan förälskelse och att älska någon det är två vitt skilda saker.

Jag har läst runt lite här på trådar och många lyckad förlåta otrohet där även sex flera gånger varit centralt. Dvs är långt ifrån omöjligt.
  • Anonym (Kvinna86)
    Sandrasöt88 skrev 2020-02-18 17:20:05 följande:

Sluta slösa på samhällets resurser för att du känner sig kränkt. Herrejävlar vad provocerad jag blir över ditt barnsliga agerande. Och du ska vara en förebild för dina barn?

Nu fick jag rådet av en gemensam vän som vi berättade för att hon höll på (han vet dock bara att hon förälskat sig i min man inget mer) som är polis och som uppmanade oss att anmäla.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-17 15:08:26 följande:

Han visade sin ånger genom agerande och genom att prata med mig och ge mig full insyn. Hade han inte varit otrogen kanske vi inte varit gifta idag men då sattes allt på sin spets och vi var tvungna att utvärdera det vi hade och kämpa för en gemensam framtid och det har gjort oss mer enade och starkare. 

Det tar tid att släppa men med tids nog bleknar det och allt ni upplevt kommer ses som lyckligt igen. Inte kollar du på ditt barn och ångrar dig? Din man har också gett dig det finaste du fått.

Jag kände mig förrådd men accepterade efter något år att det hade hänt men också att jag var kvar och var tvungen att börja lita på honom för bådas skull. I sinom tid bleknade minnet av henne och nu när jag hör någon med liknande namn reagerar jag inte. Hon finns inte i hans liv längre men blev lämnad av sin man och verkar väldigt mycket mer olycklig än min man.

Jag beklagar graviditeten. Jag hade nog inte lämnat min man även om jag inte blivit gravid men jag är glad att jag blev det. Vår dotter höll ihop oss och det anser jag väldigt vackert. Flera menar säkert att hon symboliserar en jobbig tid men för mig och min man är hon början på en nystart och tillsammans med sin storebror var det hon som fick oss att kämpa. Att börja om med ny bostad var också väldigt skönt. Allt blev nytt och på så vis kunde vi också lägga det förflutna lite bakom oss.

Hoppas du börjar må bättre!

Jag resonerar likadant men vet ärligt inte om det är hållbart. Att allt ställts på sin spets och vi får utvärdera vad vi har och vill ha och det gör oss starkare.

Nej jag ser enbart med kärlek på mitt barn och jag kommer vara evigt tacksam för han gav mig henne. Jag vidhåller också att han är en fantastisk pappa och jag tror vi kan bli en varm, kärleksfull familj igen. Problemet är att jag nästan blivit mer kär i honom, JAG har blivit rädd att förlora honom. Vi har haft väldigt många fina stunder tillsammans de sista tio mån som varit väldigt viktiga. Jag brukar vanligtvis inte lägga upp kärleksförklaringar på Instagram men har gjort det under den här tiden. Jag älskar honom så otroligt starkt och vet att han älskar mig minst lika mycket. Tanken på att aldrig få vara nära honom igen, aldrig ha sex med honom, aldrig skratta med honom känns så himla fel...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-18 18:46:37 följande:

En anmälan är allmän handling. Vem som helst kan nu läsa om hans älskarinna och deras affär . Hon behöver ju inte krydda något. Han ville till och med ha henne på er bröllopsdag. Tydligare än så blir det inte... Det går inte att krydda på det för det går inte att få det mer tydligt och förnedrande mot dig.

När förundersökningen läggs ner ja. Så är det men tror inte att någon i vår närhet kommer söka upp en anmälan dom inte känner till... jag menar att hon kryddar det han sagt, inte det han gjort för det är som du skriver redan det värsta tänkbara.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-18 19:55:09 följande:

Att du älskar honom starkt är det ingen som tvivlar på. Han tänkte tanken om att aldrig få hålla dig nära igen, aldrig ha sex med dig och aldrig skratta med dig igen. För honom kändes det rätt. Det var viktigare att få göra dessa saker med den andra kvinnan. Han älskar dig inte alls minst lika mycket. Det vet du om.

Jo jag vet väl det men för mig är det så komplext. Det går att faktiskt genuint ångra sig och vilja göra det ogjort och han har ju förstått hur fel och sårande det faktiskt var (dvs fått uppleva det live). Det har bidragit med någon form av uppvaknande för honom om hur mycket han älskar mig. Tyvärr är det för sent..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-18 19:59:21 följande:

Du litar inte på honom med henne? Om du inte gör det borde du nog inte fortsätta ert förhållande. Du måste kunna lita på honom och de situationer han utsetts för

Han kommer dock aldrig någonsin träffa henne igen
  • Anonym (Kvinna86)
    Juicebaren skrev 2020-02-19 11:22:50 följande:

Tänk att den här tråden aldrig dör. Släpp det, ni kan inte hjälpa TS, hon vill uppenbarligen inte lämna.

Nu sitter sådana här idiotier och normaliserar skiten också. Kan inte ni otrogna äckel bara skapa en egen tråd eller gärna ett eget forum där ni kan skryta till varandra om hur härliga liv ni har. Vi andra som tycker synd om er och äcklas av era handlingar skulle gärna slippa era livslögner.

Jag tog beslutet att lämna min man inatt och ska träffa honom och prata om det ikväll.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-19 13:10:27 följande:

Flykt från verkligheten blir det ju om ni just nu tar desperata beslut, ni är känslomässigt inte redo för att ta viktiga beslut och såna beslut skulle bli förödande eftersom du inte kan fly från det du känner och det som hänt. Du är sysselsatt för stunden med att tex måla taket i köket men när taket är klart har du full panik över allt du "missat" i informationen om henne och vardagen faller över dig med förnyad kraft.

Att gå vidare handlar om att vara känslomässigt klar med det inträffade och det är ju där många skilsmässor inträffar efter en otrohet eftersom nästan alla inser att känslorna fortfarande går bananas efter flera år och att tilliten fortfarande är borta.

Att vara känslomässigt klar och redo för en nystart handlar om att man inte längre reagerar på den andra kvinnan, att hennes namn inte längre gör ont, det känns okej att en kompis döper sitt barn till just det namnet, att hennes liv är totalt ointressant och man tycker inte längre något om kvinnan what so ever, man kan till och med önska henne lycka till i livet och mena det, att prata om det inträffade startar inte längre någon känslostorm inom en, det går månader utan att man ens tänker på det som hänt, andra kan prata om otrohet utan att man själv måste hålla brandtal om sitt val att stanna, man upptäcker att man faktiskt kan börja skämta om det lite smått när man vinkar av maken på after work med fnisset att han ska akta sig för brunetter.. , när man hittar naturliga orsaker till att köpa större bostad/förändra något och tänker praktiska och rationella tankar kring det, när det inträffade på något sätt börjar bli ett neutralt minne, man har fått distans och självinsikt och lärt sig läxan. Då har man kommit till en punkt där man kan börja tänka sig att en nystart skulle kunna funka.

Först vill jag bara tacka dig för hur saklig du är. Jag har väldigt lite att tillägga i det du skriver för det du skriver stämmer. Jag antar min längtan om att ?börja om? är just en verklighetsflykt men heller inte särskilt ovanlig. Att klara ett år efter en otrohet är kanske inte det svåra, då är det så närvarande och påtagligt och kampen för överlevnad är det centrala. Det är nu när allt börjat lägga sig det riktigt tuffa börjar på nåt sätt, då min man börjar slappna av och tror det värsta är över.

Jag har tagit beslutet att lämna honom/separera. Jag mår ju uppenbarligen väldigt dåligt över det här och insåg att det är destruktivt att påpeka hur fin han är för det mesta. En fin man är trogen, han gör inte sin älskarinna gravid innan han knappt fått av sig bröllopskostymen. Situationen är absurd.

Med det sagt kommer jag stå kvar vid att hon inte är frisk och en anmälan är enda sättet att bli kvitt henne..
  • Anonym (Kvinna86)
    SysterEm skrev 2020-02-19 09:42:27 följande:

Det finns ju många som förlåter mord också. Det betyder inte att man blir lycklig för det, eller att mördaren går att lita på och aldrig mer kommer skada någon. Många förlåter ju för sin egen skull för att orka med livet. Och klart att du på sikt kanske kan förlåta. Glömma kommer du däremot aldrig göra, inte förrän du blir gammal och dement iaf. (Min farmor var dock väldigt upprörd över min farfars otrohet även när hon var dement...oerhört rossligt hur hela hennes liv blev plågat ända in i döden.) Som sagt, ja det går att förlåta. Det går inte att glömma. Man kan gå vidare med livet, men det som hänt går aldrig att ändra på.

Allt ni hade innan och under otrohetsaffären kommer alltid vara färgat av hans svek (i ert fall hans enorma svek). Har faktiskt aldrig hört talas om en otrohetsaffär med så här mycket hemska omständigheter. Hans svek är verkligen enormt. Tror näst intill ingen hade kunnat bli lycklig igen med någon som behandlar en så här. Fy fan.

Har läst er konversation men tänkte bara flika in och svara. Du har helt rätt det är skillnad på att förlåta och glömma. Jag vet inte om jag imponeras eller föraktar dem som kan acceptera och gå vidare.

Sirligt att höra om din farmor. Otrohet sätter såna spår, mycket djupare än jag ens kunde tänka mig.

Ja min mans svek är enormt. Kanske är det därför jag inte kan ta till mig det, resonerar förmildrande etc. Det är för stort för att ens kunna greppa på ett sunt sätt.
Svar på tråden Nygift och otrogen