Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Rozz) skrev 2020-02-04 09:05:29 följande:
    Sånt kan man aldrig veta. Lätt att man målar upp scenarion i huvudet. Att nån är snygg betyder inte att man är grym i sängen. Bästa sexet jag haft var med en kvinna med alldagligt utseende. Fast hennes tuttar var allt annat än alldagliga får jag erkänna.
    Nått måste hon ju haft eftersom han låg med henne igen..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-04 09:17:30 följande:

Snälla TS, det finns ingenting som din man gör som visar på varken respekt, hänsyn eller kärlek.

Efter 10 månader fortsätter han att välja henne framför dig. Han fortsätter att mata dig med bortförklaringar och lögner för att deras kontakt ska verka oskyldig och legitim.

Du har faktiskt ingen aning om vad hon egentligen har för hållhake på honom och varför han inte kan släppa henne.

Hur vet du att hon inte längre är på samma gym? Hur säker är du på att hon ska flytta? Vad har du för bevis på att din man talar sanning? Inte ett skit...Eller hur?

Och som flera påpekar så kan ju hennes sms etc vara påhittade av din man. Det är ju barnlätt att skaffa falska messenger-kontakter och nästan varenda en har oregistrerade mobilnummer. De sms han visar kan han själv lätt hitta på.

Att han messar dig nu och berättar om hennes abort och att hon vill prata är ju inget annat än jävla utpressning om att det är synd om honom för att han inte får vara ifred och han hoppas att du ska komma springande med din kärlek och ömka honom.

Fortfarande efter 10 månader ljuger han och manipulerar dig. Du ska INTE lita på honom.

Du säger att han inte varit så här förut. Men det kan du faktiskt inte veta ett dugg. Han kan mycket väl tidigare haft intresse för någon och lurat dig på det men av olika anledningar inte gjort något åt den flirten förrän den här kvinnan dök upp och han föll pladask.

Otrohet dyker inte upp från ena dagen till den andra. Oftast är det en lång startsträcka som leder fram till själva handlingen. Och det kan handla om år innan det händer något. Och det handlar i första hand om uppmärksamhet från någon annan. Nånstans behöver man uppmärksamhet och känner sig törstig på det och får enligt sig själv inte tillräckligt hemma av olika skäl så man söker sig utåt. Kollegor, vänner etc. Man flirtar, blir bekräftad och får tillfredsställelse. Men det räcker inte efter ett tag och man vill ha mer. Och man kanske blir attraherad och sen förälskad. När rätt person besvarar känslorna är otroheten runt hörnet.

Om hans ursäkt för otrohet är era småbarnsår så är det ju så han fungerar när ni krisar. Istället för att stötta dig och förstå slitet söker han sig utåt. Stooor varningsflagg på det beteendet. Det betyder att han troligen kan hamna i samma situation igen när ert liv blir jobbigt och bingo... Där har du orsaken till att han inte släpper henne. Han behöver hennes bekräftelse när du går bananas på honom...

Nej, det gör han faktiskt inte. Han gör snarare allt för att få bort henne från vårt liv av respekt för mig.. Han har släppt henne VERKLIGEN så väl känner jag honom och skulle han någon gång vara otrogen igen så är det inte med henne det vet jag till 1000. 

Som jag skrivit frågade jag henne varför hon återigen hörde av sig så jag vet att hon gjort det och jag har också sett vad min man svarat. Just i det avseendet litar jag på honom.

jag litar också på att han inte gjort det igen. Mer än så kan jag inte göra.. men det spelar ingen roll för lik förbannat så har han ju gjort dethär.. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-04 10:14:27 följande:
    Du har svårt att hitta det för det är att "överleva" är jävligt luddigt och subjektivt.
    Väldigt många, (tror tom det är en majoritet) ger sin partner en andra chans efter en otrohet, men sen har vi ju det där med hur många som ff är ihop efter några år och det är få. Så det verkar som att folk behöver lite tid på sig för att landa och klamrar sig fast vid det kända under tiden.

Och av de få som ändå höll ihop, hur många är lyckliga och hur många är kvar enbart för barnen? Av det jag läst i otrohetstrådar här verkar ganska många av dem inte vara speciellt lyckliga, många verkar ångra att de inte drog redan från början.

Så jag tycker du ställer dig fel fråga, överleva kan vilket förhållande som helst göra om man är beredd att offra allt för det, det finns gott om störda och egentligen stendöda förhållanden. Frågorna du borde ställa dig är, är det värt det?kommer jag bli lycklig i mitt förhållande? Kommer jag någonsin känna mig trygg med min partner, kommer jag någonsin lita på mon partner? Kommer jag kunna slappna av?

Att bara överleva är säger ju ingenting egentligen... visst ni kanske bor kvar i samma hus och är ett par, men sen då?

Men varför är otrohet så jäkla svårt? Egentligen handlar det ju bara om sex och jag vet ju att han legat med fleeera innan mig och det bryr jag mig ju inte om.. Hur länge är legitimt att landa och klamra sig fast då? 1 år? 2 år? vad kan vara det vanligaste?

Nånstans tror jag ju att jag i framtiden kan bli lycklig igen, att vi kan lägga det här bakom oss och bli vi igen. Lyckliga tillsammans. Att jag kan förlåta honom på alla plan.. jag vill bara att det ska vara nu. jag är ju någonstans trygg med att det inte kommer ske igen och som jag sagt här i tråden. Jag känner ju honom och tror faktiskt inte det kommer ske igen vad alla här än skriver men trots det så har det ju redan hänt en gång för myckett..

• Anonym (Kvinna86)
    Bjoer skrev 2020-02-04 10:36:18 följande:
    Antagligen för att han vill vara öppen med allt som gäller henne för att TS inte ska bli misstänksam. För att TS ska börja lita på honom igen. Att smyga med att man blir kontaktad är inte supersmart, liksom.

Angående att blocka henne så känns det rätt känslokallt. En abort är liksom inte över bara för att den är utförd. Däremot kanske hon snarare behöver prata med en vän än honom. Vilket är det råd han borde ge henne.

Precis, jag hade blivit bra mer misstänktsam om det om några veckor hade smugit fram att hon skrivit men han inte sagt nåt. Nu om något försöker han ju vara transparent gentemot mig.. 

Han är kort mot henne, anser inte att han kan göra något med hennes abort heller.. det är tyvärr hennes fight att ta. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Ok..) skrev 2020-02-04 10:41:50 följande:

Alltså inte för att vara "den där" men även om jag tycker synd om dig TS, så tycker jag även synd om denna kvinna. Ja, det hon och din man gjorde var fel, fucked up! Men att hon tvingas göra en abort (vet inte varför hon gjorde abort och vad som ledde fram till det beslutet, då jag inte läst alla trådar bakåt). Trots det så gjorde hon antagligen aborten pga av att:

A) Din man pressade henne till det?

B) Hon själv vill inte ha barn med en gift man? (ja båda borde ha tänkt på det innan de låg oskyddat.. lätt att vara efterklok.. Any way)

C) Hon vill inte ha barn alls.

Tippar mer på A eller B. Oavsett så är det en horribel sak att behöva göra. Och varför ska alltid kvinnan som männen har en affär med alltid "bitch-förklaras"?? Du/ni här vet inte hur hela denna affär startade! Ni/TS vet bara det hennes man berättat. Kanske tog TS man av sig ringen på gymmet. Är många som gör. Kanske ljög TS man och sa att han var singel/uppe i en separation, eller gift men vill lämna TS.. bla bla bla..

Oavsett så är det troligtvis så att TS man och denna kvinna haft mer än bara sex. Ingen vet vad de gjorde exakt då de sågs dessa gånger. De kanske myste, såg på film, pratade om framtiden, skrattade och pussades tsm, hade ett stort intellektuellt utbyte, laga mat ihop, tog promenader etc.. Ingen vet vad för lögner han matade denna "andra" kvinna med.

Männen som har en affär kommer nästan alltid lindrigt undan. Medan kvinnan som de här affären med blir ett "psyko" en "bitch" som förstört ett helt äktenskap och familj.. knappast så att TS man bara ramlade med byxorna nere och gled in i denna kvinna av misstag. Detta är planerat av TS man i noga detalj. Han kommer inte att sluta. Känner till fler män som varit och är otrogna. Du TS är i allafall medveten om det och sopar inte allt detta under mattan som många andra kvinnor gör. Allt för att inte förstöra den vackra fasad utåt. Stå på dig och acceptera inte denna skit. Det din man gjort är ett misslyckande och det är HANS misslyckande och inte ditt.

Lycka till & ursäkta för novellen:D

Ja hon gjorde aborten för att min man inte ville ha barnet hävdar hon och han var tydlig med att hon skulle bli ensamstående mamma. Sen var säkert hon i chock också, vad vet jag.. 

Nu kallar jag henne inte psykopat för att jag ogillar henne utan för att hon är en psykopat. Ja jag vet bara vad min man berättat och hade det varit en normal kvinna hade jag kanske kunnat lyssna på henne men med tanke på hur hon uppfört sig så gör det ju att jag litar lika lite på henne.. Sen har dom så klar haft med än sex, det börade ju inte där. Det växte väl fram till dom inte kunde kontrollera sig antar jag..

• Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 11:58:15 följande:
    Hon kanske har lika svårt för det precis som du.. Hon är ju också lurad av honom och dessutom måste deala med känslorna efter sin abort. En abort kan man sörja och må dåligt över i flera år. Hon vill kanske också ha svar precis som du. På ett sätt sitter ni i samma situation eftersom ni båda två behöver din man för att komma vidare. (fast på olika sätt).
    Fast skillnaden är väl att min man tydligt markerar mot henne att hon måste sluta? Tröst får hon söka någon annanstans och han kommer inte ge henne några svar. Mig har han skyldigheter mot som han också värdesätter i det här och försöker vara mig till lags, det har han inte med henne..
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 12:14:58 följande:

Vet du. Jag tror att du hamnat exakt precis på det stället där många till sist lämnar sin partner.

Det är inte den fysiska otroheten man lämnar för utan det smärtsamma känslomässiga efterspelet som gör att man inte längre orkar och som man inte kommer ur. Det ständiga ätandet, det ständiga ifrågasättandet, den eviga ångesten och tårarna som aldrig tar slut. Den förkrossande sanningen som till slut kommer ikapp dig. Det kommer en dag då du fortfarande har tusen frågor men din man har inte längre något svar. Ditt hjärta kommer fortfarande vara krossat men din man kan inte längre ge dig det du kräver. Era gräl handlar inte om henne längre utan nu om att du inte kan sluta älta. Han tappar tålamodet och du tycker han är okänslig.. Snart är du där.

Det är precis DET som gör att man till sist inte längre orkar. Känslostormen och Insikten om att det inte blir bättre än så här även fast tiden går.

Kanske, just nu bollar jag mellan hopp och förtvivlan mer än någonsin.. han kommer kanske inte ha svar men jag har svårt att se att han inte låter mig älta, han försöker svara så gott det går och förstår hur svårt det är för mig. Vi bråkar inte och har egentligen aldrig gjort... som jag skrivit har ajg egentligen inte varit arg utan bara väldigt ledsen..

samtidigt har det ju blivit bättre än den värsta chocken... nej jag vet fatiskt inte. Igår bestämde jag mig för att lämna honom, idag älskar jag honom mer än någonsin typ.

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Ok..) skrev 2020-02-04 12:41:23 följande:
    Det handlar inte om att det är synd om den andra kvinna för att hon just är en kvinna, utan för att hon fick genomgå en ABORT! Och nej det är inte alls den andra kvinnan som kommer lindrig undan utan det är männen. I det långa loppet är det så av erfarenhet. Jag visst de blir kallade för svin men den andra kvinnan ät den som blir sedd som den som "förstört allt" och snott en gift man. Kanske inte alltid, men de flesta av gångerna jag har sett detta scenario så har det varit så. Detta betyder inte att det är en sanning för just alla otrohetsaffärer. Take it Easy..
    Ja det är jobbig med abort, jag har själv gjort en.. problemet här är ju att hon egentligen borde varit borta från vårt liv för 10 månader sedan men låter oss inte läka och gå vidare. Jag hade kunnat tycka synd om henne men pga henne beteende gör ajg inte det. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-04 19:59:32 följande:
    Så jag gissar att han är hemma igen nu?
    Nej, inte hörts något idag. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2020-02-04 20:34:42 följande:

Får man fråga om du vet vad hon skrev ang. aborten? Förstår inte riktigt vad mer det finns att prata om din man? Är det att hon är ledsen och vill ha stöd i sitt sorgearbete eller? Jag tänker som många andra att hon bör vända sig till en vän eller prata med en terapeut. Förstår inte riktigt vad hon får ut av att prata med din man när han är så avig mot henne. :/

Hon tycker han behandlat henne fel i allt med aborten men säger inte vad hon tycker han borde gjort annorlunda..
Svar på tråden Nygift och otrogen