Nygift och otrogen
Märkligt att du ens frågar varför. Du är ju kvinna? Då vet du också att kvinnor tävlar. Hon vill bevisa att hon är ett lika bra ligg som den andra kvinnan.
Märkligt att du ens frågar varför. Du är ju kvinna? Då vet du också att kvinnor tävlar. Hon vill bevisa att hon är ett lika bra ligg som den andra kvinnan.
Ehm....den andra kvinnan hade något som varken du eller någon partner någonsin kommer kunna ha... hon var inte du....tjusningen ligger i spänningen att ha sex med någon annan än sin partner. Ombyte helt enkelt... och det förstår du väl själv aldrig går att "tävla med"?
Hur står det till med självkänslan TS? Jag kan förstå att den är låg nu efter hans otrohet. Men har den varit låg innan dess? Du resonerar som någon som anser sig helt sakna eget värde, utan stolthet.
Jag instämmer i vad andra skrivit, du borde prata med någon professionell.
Ja, jag ville provocera, och jag var lite hård/elak. Men jag tycker inte du ska känna nån press att du måste vara "bättre" än den andra kvinnan. Sex ska vara kul och kännas bra. Du får känna efter vad som känns bäst för dig. Om du vill fortsätta vara ihop med honom t ex. Ingen är perfekt, och alla har brister. Men glöm inte att du är bra som du är, och du förtjänar det bästa för dig.
Jag tror det är bättre för dig att försöka se sanningen i vitögat.
Ju längre du stoppar huvudet i sanden desto svårare blir det att gå vidare.
Du kan t ex gå till en samtalsterapeut och få prata av dig.
De kan hjälpa dig att se saken ur en annan synvinkel också.
Han har pratat skit om dig till henne. För att få ligga.
Och nu pratar han skit om henne till dig.
För att skydda sig själv.
Det är väl ändå ganska tydligt att han inte går att lita på?
Kanske inte hon heller. Men det är honom du är gift med och honom du ska kunna lita på.
Hur mycket mer info ska du behöva innan du förstår att du måste lämna? Det här kommer ju aldrig ändras. Har ni ens återupptagit sexlivet? Kan i så fall inte varit lätt...
Varför är det du som bokar tid för terapi och inte han?
Och då borde du väl kanske förstå att det inte går att ha ett förhållande med någon du inte litar på?.... hade du valt att bli vän med någon du inte kunde lita på? Om inte... varför tror du att du kan ha en partner du inte kan lita på?
Att man kan lita på personen är ju grundläggande för alla slags relationer, både vänner och partner.
Det är bra. Jag tror att du behöver det.
Jag förstår hur det känns. Jag trodde inte att mitt ex skulle vara otrogen heller. Men det var han.
Men det går att komma vidare med sitt liv igen.
Även om man inte gör det med just den man blev bedragen av.
En relation till honom som skilda föräldrar är inte samma sak som att ha en relation till honom som förälder OCH partner. Som skilda behöver du enbart lita på honom vad gäller barnen och inget mer. Så nej du behöver inte alls börja lita på honom vad gäller dig.
Nej, du måste inte lita på honom bara för att han är pappa till ditt barn. För ditt barns skull måste du misstro honom tills vidare. Du ska inte lita på någon som visat sig vara opålitlig. Du kan förlåta honom om du vill, men lita inte på honom. Om några år, om han verkligen visar sig vara en ny och bättre människa, då kan du fundera på det, men inte tidigare än så.
Jag litar inte på mina barns far, och jag har ingen relation med honom. Den relation han har med sitt yngsta barn, är något han får ta hand om själv.