Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

molly50 skrev 2020-02-02 15:58:04 följande:

Det är bra att ni har pratat och att han verkar förstå din känsla.

Hur menar du att han blir fienden?

Det är ju han som är det. Inte hon.

Det är han som gjort dig illa och att hon berättade för dig har han bara sig själv att skylla.

Börja med två veckor och ta det sen därifrån.

Jag tror att ni behöver vara ifrån varandra ett tag.

Nej men nu kan vi ju kanske lite enas i hennes beteende, båda tycker ju att hon beter sig illa. När hon är helt borta måste vi ju lite facea vardagen och varandra. Då är kanske krisen lite över?

Ja det tror jag också men han fick typ panik..tyckte konstigt nog synd om honom.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-02 15:58:23 följande:

Klart som fan han säger allt du vill höra och säger ja till allt du vill ha, det är inte ånger och dåligt samvete, det handlar om att han ljuger sig till att slippa konsekvenserna av sin otrohet. Han gör allt för att du ska stanna kvar, inte av kärlek utan för att han vill slippa ta ansvar för sina handlingar.

Att skaffa barn, köpa hus, ta ner månen, be dig hålla tyst, åka utomlands etc är ju bara ett sätt att muta dig till att stanna kvar och invagga dig i falsk trygghet. Det är snarare det bästa beviset du kan få att du inte kan lita på honom.

Intressant resonemang, har inte tänkt så. Men jag tycker det här med ?konsekvenser av sin otrohet? för ingen annan konsekvens än att bli lämnad. Och någonstans, såhär 10 månader senare, är ju på nåt sätt kärleken mer närvarande än någonsin paradoxalt nog. Att jag har stannat i 10 månader måste ju ändå betyda något? Vi måste ju vara en bit på väg?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-02 18:23:29 följande:

Tror tyvärr inte det är helt vanligt att partnern som är otrogen trash-talkar sin partner. Det gör de för att det ska kännas ok/mer legitimt för älskaren / älskarinnan

?Hon är naiv du är smart?

?Hon vill aldrig ha sex, du är grym i sängen?

?Hon tränar inte, du har värsta kroppen?

?Hon går bara i mjukis och sneakers, du är alltid uppklädd? osv

Säkert. Enligt henne har han sagt mycket privat om mig, om vårt liv och sexliv och också klankat ner på mitt jobb, på min allmänbildning, mina vänner osv. Han hade sagt att han ville lämna mig men att det inte gick för vi hade barn enligt henne. Han nekar till det...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-02 18:31:01 följande:

Är kärleken verkligen så närvarande eller är det så du vill tro?

Han har kniven mot strupen, varje dag riskerar han att du går för gott, hur ska han annars reagera liksom?

Han har inget annat val än att stryka dig medhårs. Det betyder inte att det är äkta.

Jag tror den är med närvarande men också för att den på något vis måste vara det. Vi är ju smärtsamt medvetna om hur skört vårt förhållande är och är inte kärleken där finns ju absolut inget att kämpa för. Luddigt formulerat men hoppas du fattar.

Så är det och det är rätt åt honom. Just också därför nu när hans otrohet är närvarande som vi kanske överlever men när den ?försvinner? kommer han kanske inte tassa på tå längre och det kommer bli ett tomrum typ.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-02 18:57:49 följande:

Och det kan ju faktiskt vara sant just där och då som en form av legitim anledning till att välja henne. Det är hans ursäkt för att försvara sin otrohet.

Ja vissa saker vet jag ju han sagt för det är inget hon kunnat gissa sig till men då säger han att det är förvrängt eller taget ur sitt sammanhang... och jag fattar ju att det är så han gjort, han har ju inte bara legat med henne utan haft en nära relation med henne. Ibland önskar jag han hade valt henne och inte kämpat för mig...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-02 19:05:50 följande:

Vem tror du på? 

Båda. Jag tror han sagt saker om mig, varit nedlåtande om vårt sexliv osv sen tror jag att hon nu använder det för att såra mig och därmed också överdriver..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-02-03 07:26:19 följande:

Jag tror mer på att han var ute efter det som fanns under de neddragna trosorna.

Ja det är ju svårt att ligga med trosor... och det är ju det som är problemet. Han har uttryckt att vårt sexliv förändrades när vi gick barn (chocker) och att vi hade mycket mindre sex. Vi har pratat om det innan men då höll han med mig om att allt inte handlade om sex. Sen har han sex med henne och skojar om med henne att vi aldrig har sex. Så för att laga oss måste jag börja ha mer sex med honom pga att han låg med en annan...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-02 19:45:48 följande:

Han har valt att frivilligt förnedrat dig på det grövsta tänkbara sätt enbart för sin egna njutnings skull. Men du tror inte när älskarinnan säger att han sagt förnedrande saker till henne om dig?

och blir sur när hon kallar dig naiv.

Lyssna på henne. Hon behöver inte överdriva. Du vet själv vad han gjort i handling. 

Ja jag vet att han sagt mycket om mig, saker hon vet om mig hade hon inte bara kunnat hitta på. Han säger att hon vrider och tar saker ur sitt sammanhang vilket säkert kan stämma till viss del (hon vill väl såra honom) men jag tror absolut att han försöker förmildra saker och måla upp henne som galen.

Däremot behöver jag inte veta mer om vad som sagts mellan dem för det bara stjälper istället för hjälper.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-02 19:48:26 följande:

Han har inte fått kämpa för dig. Du hatar ju till och med hans älskarinna och vill vinna över henne. Du tittar på hus och vill ha fler barn med honom. Det är DU som kämpar hårdast för ert förhålland. Det är du som förnedrar dig själv och mår skit enbart för att få behålla honom. 

Nej. Vi kämpar tillsammans för vårt förhållandes överlevnad. Han har bönat och bett på ett näst intill patetiskt sätt och jag har ju sett hur panikslagen han varit. Sen har jag tagit konstiga beslut absolut. 2 månader efter otroheten kom fram tog jag hans efternamn bara för att försöka gå vidare tex. Binder fast mig mer typ.. det kanske är att stoppa huvudet i sanden jag vet inte?? Men jag tycker absolut han kämpat för mig också..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-03 08:22:57 följande:

Ja,men samtidigt så har hon kanske lite rätt i att du är naiv?

Sen att hon påstår att han ska ha sagt saker om dig kan ju vara ett sätt att försöka få dig att lämna honom.

Men det kan ju också vara så att han sagt dessa saker om dig.

Men i så fall är ju hon lika naiv om hon går på de sakerna.

Det är ju ganska typiskt att otrogna män hittar på saker om sina fruar för att de ska få ligga.

Ja,men låt honom få panik då. Det är ju han själv som försatt sig i den här situationen. Det kan han inte skylla på någon annan.

Absolut, just nu är jag nog medvetet naiv för att överleva. Stoppar jag huvudet i sanden tillräckligt länge kanske vardagen kommer tillbaka så som jag vill.

Det är det jag tror också så därför litar jag inte riktigt på någon av dem. Så är det, han säger ju väldigt mycket om henne till mig om hennes brister osv nu också (såklart).
Svar på tråden Nygift och otrogen