Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Nej) skrev 2020-02-01 08:35:23 följande:

Men problemet är ju att du fortsätter tro på honom. Han är tydlig med att han inte vill ha kontakt med henne, skriver du. Var han inte också tydlig med att han skulle vara trogen när ni gifte er? Var han inte också tydlig med att han älskade dig? Hans tydlighet betyder bara en sak: Han ljuger troligtvis. 

Han har ju ljugit så många gånger och om så många saker rätt länge. att tro på ett endaste ord han säger är höjden av dumhet.

Då hon fortfarande söker kontakt så är jag 150% säker på att han ganska ofta kontaktar henne på nätter/ kvällar och ger en HELT annan bild om varför dom inte träffas mer.. Kanske säger han att  är du så galen och tokig att du har riskerat att skada dig själv och ert barn om han lämnade dig? Kanske kräver han att hon ljuger för dig för du är galen och inte tål sanningen?  Det är klassiska saker som otrogna män säger till sin älskarinnan när frun kommer på dom...

kanske ringar han och gråter och säger att han älskar henne och ville ha deras barn men inte kan pga dig?  Därför kontaktar hon honom och vill ha raka rör.

Det enda du vet med säkerhet om din man är att han kan ljuga och vara otrogen och kan bli kär i andra kvinnor.  

Så är det ju, och det är ju ett problem även för mig. Jag VILL tro på honom och nånstans om det här ska funka måste jag ju tro honom annars är det lönlöst.

Det skulle kunna svara så som du skriver men det enda sättet dom har kontakt på nu är via Messenger och där har jag full tillgång. Eftersom hon har nytt jobb fick hon nytt nr och det har inte han. (Jag har krävt att han redovisar sina sms så hans operatör har varje månad skickat vilka nr alla sms gått till). Det jag sett han skrivit till henne överrensstämmer med vad han sagt typ ?du och jag ska inte ha något med varandra?, ?du är mitt största misstag?, ?vi har INGET att säga varandra? osv. Och som sagt, han verkar verkligen avsky henne nu när hennes rätta jag kommit fram.. men vad vet jag, har han ju som sagt vad ljugit tidigare.

Nu är han iallafall och lämnat dottern hos sin mamma och vi har avsatt hela dagen för att prata. Tror jag kommer be om en paus men det känns konstigt eftersom vi bara förra veckan var och kollade på hus..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (???) skrev 2020-02-01 12:45:54 följande:

Önskar dig all lycka till med hur ni nu än gör.

Tänkte bara säga att bara för att du har insyn på messenger så kan man inte ha kontroll på allt. Om han nu vill så kan han tex kontakta henne via annan telefon, kanske på sitt jobb, ha hennes nya jobbnummer bara där osv. Han kanske inte alls gör så, jag bara menar att vill folk ha kontakt så kan man ha det på så många olika vis. 

Tack.

Ja så är det ju absolut. Men av någon konstig anledning känns det som om dom faktiskt inte har kontakt, jag litar nog på honom där. Jag tror han verkligen vill få oss att fungera och ångrar sig och att han faktiskt inte vill ha med henne att göra. Det känns verkligen som att han tycker illa om henne...
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-01 13:05:59 följande:

Köp inte hus med honom!!!!!

För i jösse namn sluta stoppa huvudet i sanden!!!

Nej jag vet, ska säga att vi ska pausa det nu när han kommer hem.

Men är så dubbelt. Som jag skrivit känner jag mig nästan desperat i att vilja gå vidare. Ny bebis, nytt boende, omstart men fokus på framtiden. Lägenheten vi bor nu är på nåt konstigt sätt förstörd fast hon inte ens varit där. Förstår du vad jag menar? En ny framtid typ.

Samtidigt vet jag att det är heeeelt fel väg att gå. Naivt och korkat.. det kommer göra det ännu svårare att lämna om det är det jag vill.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 13:07:39 följande:

I allt du skriver läser jag att du ljuger för dig själv och aktivt övertygar dig själv att lögnen är sann.

Jag hoppas för din skull att jag har fel.

Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-02 11:33:40 följande:

... Jag plussade imorse så vi måste verkligen ta oss igenom det här. Snälla, peppa mig istället för att hålla på som ni gör!

Hej kvinnaN86 vad kul att du gör dig rolig på min bekostnad. Jag kommer svara alla om ett tag men är iväg på gympa med min dotter nu så gör det efteråt.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-01 13:45:53 följande:
    Visst kan han ångra sig. Problemet är bara att allt du berättar om historien pekar på att han inte gör det... Han är mest sur på att han är påkommen och att hon avslöjat deras hemlighet.

Han planerade detta samtidigt som han gifte sig med dig. DET är det värsta sveket ever nånsin. Lägre går inte att sjunka. Och det fattar han inte själv utan skyller på omständigheterna och på henne.

Han gör allt för att slippa ta konsekvenserna av sina handlingar. Vilket gör att han fortfarande blåljuger för dig.

Hur menar du att han mest är sur? För jag upplever här hemma att det är genuin ånger och att han verkligen vill gottgöra mig, sen kanske jag antingen förmedlar det fel eller är naiv och tror för gott om honom (eller båda).

Ja det känns helt sjukt. Hade det hänt om 5 år så hade det så klart varit annorlunda men just så nära bröllopet gör det så mycket värre. Han skyller på omständigheter och henne, helt rätt, men han har också varit tydlig med att han bär det största/enda ansvaret gentemot mig och vår dotter. Att han gjort bort sig och om jag lämnar honom så förstår han det typ.. sen gör han ju ALLT för att jag ska stanna, därmed också försöker förmildra allt typ. 

Ja han ljuger nog för mig, det har ni fått mig att inse, men jag tror han ljuger för sig själv också på nåt sätt..

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-01 13:56:29 följande:
    Men nu var det inte en vanlig otrohet på fyllan. Han ljög under lång tid! Utvecklade känslor för henne. Gifte sig med dig samtidigt som han var kär i henne och planerade att vara otrogen . Han hade tusen tillfällen att ångra sig, att välja dig, men valde henne. Massor med dagar då han ljög för dig för hennes skull. Han ljög ju till och med när han gav sina löften vid er vigsel!!!

Han valde inte dig förrän du kom på honom och hon blev gravid.. Han valde dig framför skammen. Han valde inte dig framför henne. Inte en endaste gång valde han dig, valde aldrig att vara ärlig mot dig.

Han har varit otrogen massor förut. Ingen är så elak, beräknande, känslolös och iskall nar han är otrogen om det är första gången.

Era löften gjordes på falsk grund!! Utan en tanke på att följa löftena och med en pågående förälskelse i en annan!

Ert äktenskap borde inte ens gälla.
    Oj det var hårt, men samtidigt så är det ju som du skriver. Det är det värsta formen av svek att vara otrogen och han var det 3 sek efter att vi lämnat bröllopet. När vi gifte oss hade dom ju inte erkänt vad dom kände för varandra men klart att han tänkte på henne, dom hade som sagt vad tvivelaktig kontakt den dagen tom. Och det är ju det som är så svårt för mig att ta in.. han säger att han älskar mig mest av allt, gråter osv. men hur kunde han då vara otrogen?? Han kanske sa nej till henne nångång men släppte sedan till igen. Jag får inte ihop det med den man jag levt med i så många år. 

Däremot står jag fast vid att jag litar på honom när han säger att bara är henne han varit med och han faktiskt menar att han inte kommer göra det igen..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 14:54:13 följande:
    Säger personen som gladeligen deltar i att se till så det blir fler skilsmässobarn Drömmer

Kom igen nu, du kan väl ligga med upptagna män om det är det du vill, men att sitta här och låtsas som att du bryr dig ett skit om bedragna kvinnor och deras barn är ju bara smaklöst.

Vadå en gång ingen gång? TS sk "man" knullade den andra kvinnan i minst ett halvår. En vana blev det för länge sen.
    Nej han låg med henne ett par gånger under 2-3 veckor sedan avbröt han det..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 15:33:21 följande:
    Men snälla TS, Om ALLA utom du ser en sak och du ser en helt annan sak, vad tror du ligger närmast sanningen?

Du verkar blanda ihop saker, självklart finns det de som är otrogna och faktiskt kan ångra sig, det finns många människor på denna planet så någon lär ju finnas, MEN just din man är nog inte en av dem.

Ditt påstående om att vara "ond" är även den märklig. Vad är en ond person?
    Hur definierar man en ond person?  Normalt utgår man väl ifrån vad en person GÖR? För om det inte spelar någon roll vad man gjort så existerar ju inga onda personer. Då kan man ju mörda och våldta, men bara man pantar, hjälper gamla damer över gatan och plockar upp hemlösa katter så är man ju fortfarande snäll.

Så att snacka om ond/eller god är ju ganska irrelevant, en person kan göra bra OCH dåliga saker. Det som är relevant är hur det personen gör påverkar mig och om det är en person jag kan lita på eller om det är en person man mår bäst utan.
    Såklart, men samtidigt är det ju jag som känner honom, eller i alla fall trodde jag kände honom. och jag ser ju att hans ånger är äkta men det borde han tänkt på innan och jag vet inte om det räcker med ånger efter att ha gjort sin älskarinna gravid.

Så är det, absolut. Men det jag menar är att under vårt förhållande har han alltid varit min drömman, aldrig fått mig att må dåligt osv så kommer det här och ska det då definiera hela vårt förhållande? Jag vet själv inte svaret på den frågan
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-01 16:57:19 följande:

Vet du... Det är jättebra att ni pratar med varandra men det finns en stor fallgrop med det och ett stort problem... Att det finns en gräns för hur ärlig han kan vara utan att såra dig mer och för att undvika den gränsen behöver han medvetet hålla undan en del av sanningen och faktiskt ljuga för dig.

Du måste prata med någon utomstående och få nya fräscha tankar och andra synvinklar och själv våga säga till någon det du inte klarar av att säga öga mot öga till din man.

Förstår du problemet här? Ni tillsammans gräver er ner i avgrunden genom att inte vara så ärliga ni borde vara. Och det kan bara sluta på ett sätt...

Jag vet, men någonstans måste jag ju utgå ifrån att han talar sanning för annars är redan vårt förhållande dödsdömt. Sen är det som du säger antagligen lite som förfinas/undanhålls för att faktiskt inte såra mig och jag tänker själv att vissa detaljer kan jag faktiskt vara utan.

Vi hade ett bra, flera timmar långt samtal igår och får väl ta det därifrån. Jag sa att jag vill börja prata med någon professionell och han förstod det (eller sa att han gjorde, han säger ju ungefär allt jag vill höra nu). Jag är bara rädd för vad det för med sig.. 
Svar på tråden Nygift och otrogen