Inlägg från: Anonym (Älskarinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinna)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 13:31:16 följande:
    Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin
    Ta det iallafall lugnt så det inte blir fler skilsmässobarn än ett ifall det brakar. Bo kvar i lägenheten, eller byt till en annan. Köp ingenting när läget är som nu.

Som jag brukar säga, "en gång är ingen gång, två gånger blir lätt en vana".

• Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 14:54:13 följande:
    Säger personen som gladeligen deltar i att se till så det blir fler skilsmässobarn Drömmer

Kom igen nu, du kan väl ligga med upptagna män om det är det du vill, men att sitta här och låtsas som att du bryr dig ett skit om bedragna kvinnor och deras barn är ju bara smaklöst.

Vadå en gång ingen gång? TS sk "man" knullade den andra kvinnan i minst ett halvår. En vana blev det för länge sen.
    Jag är inte helt hjärtlös trots allt verkar det som.

Jag engagerar mig inte i mina älskares familjer, men detta är ett forum och även jag har rätt att uttrycka mina åsikter. Det är inte mig ts man haft ett förhållande med heller.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 15:15:39 följande:
    Dina handlingar säger något annat. Att säga att man bryr sig men ändå välja att GÖRA saker som bidrar till just det man påstår sig bry sig om är väldigt falskt.

Självklart har du rätt att uttrycka dig på ett öppet forum, men andra har ju även rätt att uttrycka vad de tycker om dina påståenden.
    Absolut får du tycka vad du vill om det jag skriver. Har inte påstått något annat.

Och sen så bryr jag mig väl egentligen inte i det här fallet heller men jag kan ändå ge ts ett eller ett par goda råd så hon slipper sätta sig själv i en ännu värre situation.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 16:12:46 följande:
    Absolut, all info som kan hjälpa TS är bra, och jag tror absolut det är nyttig för henne att förstå hur den andra kvinnnan tänker.

Dock tror jag att inte att något som sägs här kommer hjälpa så länge TS lever i förnekelse och stoppar huvudet i sanden.
    Du  har absolut helt rätt i din sista mening. Och tråden känns som en evighetslång cirkel utan slut... 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-02 11:24:46 följande:
    Jag är helt övertygad om att han inte kommer göra om det. Senast igår så sa han att han älskar mig. Varför skulle han säga något sånt om det inte var sant?
    Nu skämtar du va?
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2020-02-02 11:40:14 följande:
    För att få dig att stanna kvar. För att du är tryggheten som han vill ha kvar.
    Du var väl övertygad om att han inte skulle göra om det igen efter första gången också?
    Ändå så har han gjort om det igen och dessutom med med flera andra!
    För mig hade det varit oförlåtligt. Jag hade aldrig kunnat lita på honom igen.
    Det är inte ts som skrivit det där, det är någon lustigkurre som petat in en extra bokstav i hennes anonyma nick.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:15:05 följande:
    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!
    Nu ljuger du för dig själv... en fantastisk pappa knullar inte runt och ser till att hans barn får växa upp med skilda föräldrar.

Det som hänt är BARA hans fel och ingen annans. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-10-31 10:16:29 följande:
    Och din smarta lösning på allt är att lämna - både mannen och det uppbyggda, tillhörande livet?

Jag har lagt det bakom mig för MIN skull. Ska jag kunna gå vidare måste jag genuint har förlåtit och gått vidare och det har jag. Nåt jag är stolt över.

VI älskar varandra, det vet jag.
    Sån vet man aldrig.
    Men jag hoppas du har rätt, för din skull.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-10-31 12:23:50 följande:
    Alltså va? Det är väl det tillit handlar om. Ingen annan människa vet väl om personen de lever med menar det de säger men jag får ju lita på det, utgå från det. Annars skulle man väl inte leva ihop...
    Fast det visste du väl innan otroheten också?
  • Anonym (Älskarinna)
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 11:15:45 följande:
    Absolut, tolka mig hur ni vill. Men bara för att jag önskar att min fru skulle gå med på att öppna förhållandet så innebär inte det att jag tänker försöka övertala, tvinga, pressa, ligga på, manipulera osv. När jag skrev att jag "hoppas kunna påverka henne i den riktningen" menade jag bara att eftersom jag själv har fått en annan syn på detta så är det möjligt att hon också skulle kunna få det. Om ni vill tolka det som att jag är en elak och hemsk manipulerande person, ja då får jag väl bjuda på det.
    Hur har du tänkt att påverka henne?
  • Anonym (Älskarinna)
    hejsvejs1978 skrev 2020-11-03 11:38:33 följande:
    Genom att mycket varsamt, försiktigt och respektfullt föra det på tal och se hur det tas emot. Låta henne veta att jag skulle kunna tänka mig att vara öppen för det, att jag inte skulle se det som en katastrof om hon ville göra något med någon annan.
    Du måste ha med i beräkningen att hennes första tanke kommer vara att du vill utvidga sällskapet i sängen.
    Att du väljer bort henne, även om det inte är så DU tänker.
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2021-08-29 22:26:52 följande:
    Hon hade tittat i hans mobil och råkat se att han haft sex med den andra kvinnan.
    Det är inte samma sak som att snoka.
    Och han har väl antagligen inte gett TS någon anledning att vara misstänksam så varför skulle hon börja snoka nu?
    Hmmm, har hon ett uttalat tillstånd att titta i hans mobil så visst. Har hon det inte så har hon helt uppenbart snokat.
    Tänk om folk bara kunde ge fan i att peta i saker där de inte hör hemma!

Hur svårt kan det vara att använda sin egen mobil?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 13:02:26 följande:
    Tänk om folk kunde fatta att när man missbrukat andras förtroende så kan man inte förväntas sig att andra ska respektera ens privatliv bara sådär. Det är inte upp till andra att förmå sig själva att lita på den som klantat sig, det är upp till den som klantat sig att försöka återvinna förtroendet man krossat.
    Och då ska man ge upp all sin personliga integritet menar du?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 16:13:39 följande:

Tills man reparerat skadorna man gjort ja. Det säger väl sig självt att man inte kan förvänta sig samma frihet man hade innan man missbrukade det? Någon motprestation måste man väl visa om man vill ha en andra chans?

Eller tycker du det är alldeles för mycket begärt?

Ja, det tycker jag. Jag skulle hellre ta separationen än snokandet.
Svar på tråden Nygift och otrogen