Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-15 17:22:37 följande:
Jo.. men jag kanske kan få vara naiv då? Om det får oss att bli riktigt lyckliga igen? Och ja, han kunde bli förälskad i en annan, något jag själv aldrig skulle kunna bli och kan inte riktigt förstå. Går det så långt att man säger att man är kär borde man lämna det första man haft.
Det tycker jag absolut att du borde få vara, bara du kan avgöra vilka delar i er relation som är mest värdefulla för dig. Men fundera seriöst på om du vill gå igenom det här efterspelet fler gånger. Vill du blunda och släppa det måste du sluta snoka, det han gör bakom din rygg måste du låta vara, så här kan du inte må vart femte år. Känns det som en sorts relation som du vill ha så kör hårt. Det är ju knappast något jag tycker låter som en kul relation, men det är du som måste kunna leva med dig själv och ditt val. Vad jag tycker ska du skita i när du gör det valet.
Måste påstå att jag inte håller med dig. Jag är upp över öronen kär i min extra, tänker inte alls lämna min man, honom älskar jag och vill leva med. Men min man är helt med på flersamhet, även om han själv hellre har mer tillfälliga partners vid sidan av som han inte vill ha känslor för så glädjs han med mig åt att jag funnit mer kärlek.
Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-15 17:22:37 följande:
Det har du rätt i. Vi försökte ju bygga upp nåt nytt, som på sätt och vis är ärligare. Vi vet mer vad vi har nu på nåt konstigt sätt.. jag tycker absolut inte att otrohet är okej, jag tycker det är fruktansvärt och ännu mer nu. Men om jag tror på att det inte sker igen måste jag ju testa?
Som så många andra? Menar du lämna? Efter att ha läst runt tror jag faktiskt merparten stannar och gör som stinsson hör över dvs snabbt får ett nytt barn, byter boende. Raderar det gamla och börjar om för bakgrunden är för smärtsam.
Nej, jag menar att stoppa huvudet i sanden och tro att det inte kommer att hända igen. Jag tror att det är en kass taktik, om du inte på allvar tänker att du inte vill veta nästa gång. Vad folk än tänker om dig så är det många som gör så, väljer att blunda och låtsas att allt är som de vill att det ska vara. Vill du verkligen på riktigt ha en ärligare relation med just den här mannen behöver du nog tillåta honom att vara ärlig. Han var rutten som ljög för dig när han blev kär i en till. Kan det vara ok om han delar sina känslor med dig nästa gång? Är du ok med att han har såna känslor? Vill du att han stänger av dem? Hur tänker du att han ska göra det isåfall utan att stänga av en del av sig själv?