furelise skrev 2020-05-10 23:03:05 följande:
Har ni börjat köpa in saker? Nu är jag i v27 och planen var att vi köper allt i juni-juli. Jag hör dock att många redan köpt allt och fick rådet också att ha de flesta sakerna redo i början av den tredje trimestern. Delvis för att vara redo om barnet föds för tidigt, delvis för att vem vet hur mycket kommer jag att orka sista månaderna.
Det har dock hänt i min familj att barnet dog i v35, ett annat barn under förlossningen. (Inte med mig, faster o kusin.) Jag är så rädd att det värsta händer och man måste komma hem och sörja när barnets rum är färdigmöblerat, allt finns här... förutom bebisen. Så än så länge har vi inte köpt något, nada. Vi skrev en lista, alltså bestämt vilken säng, sitter osv. Jag vågar dock inte... varken köpa saker eller välja namn. Hur känner ni?
Har börjat köpa en del saker. Lite kläder samt barnvagn och babyskydd. Försöker köpa mycket begagnat. Ska snart flytta och kommer då fixa typ skötbord och lite annat. Får hålla mig att köpa mer kläder, tänker att det mycket väl kan bli en del presenter också så vill inte köpa för mycket :P
Förstår att det finns en oro om du haft det i släkten, det är klart jag också känner en viss oro för att nåt ska hända, men försöker tänka att i de allra flesta fall går det bra och att inte låta oron ta över, utan faktiskt njuta av tiden som gravid med bebisfix och allt vad det innebär.