• liloma

BF augusti 2020 - stannar på FL

Katta2020 skrev 2020-02-09 09:58:30 följande:
    Magen är ju svullen emellanåt sen har man inte ätit de bästa heller dessa första veckor. Utan bara ätit de man fått i sig. Så när sambon säger är det en liten mage så säger ja det är bara fett... hehe
    Ja, och mest på kvällen tycker jag! Sen på morgonen så känns det ibland som det inte är någon skillnad.
    Har fotat varje vecka och där ser man iaf att det skiljer sig från början till nu, så när jag blir nojig brukar jag kolla på fotona, haha. 
  • liloma
    Katta2020 skrev 2020-02-10 17:54:51 följande:
    Jag har oxå börjat fota men tycker inte ja ser nån skillnad än... är ju så olika från person till person. :)

Vill ni ta reda på kön?
    Nej vi tänkte inte ta reda på kön. Ska ni? 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-02-11 16:47:05 följande:

Idag köpte jag det första klädesplagget. Kunde inte hålla mig!!

Åh! Vi köpte första för några veckor sen, bara för att det skulle bli lite mer konkret. Men sen har vi inte köpt nåt mer, blir säkert snart :)
  • liloma
    Katta2020 skrev 2020-02-05 17:17:58 följande:

Hej alla! Vad kul att det går bra för er!

Jag ska på KUB den 13e. Är så nervös att det inte ska vara nåt i magen... då man inte känner eller ser nåt än! Längtar tills magen kommer! Är nu i v 11 (10+4)

Hur gick det idag? :)
    Imorgon är det min tur! 
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-02-13 18:50:12 följande:

Hej alla :)

Igår var vi på kub och fick se den lilla lilla bäbisen rulla runt därinne! :D En sån otrolig lättnad att allt stod rätt till. Och så himla häftigt att se hur den lever runt därinne!

Åh! Skönt att allt är bra! Lite nervös för mitt kub imorgon men hoppas allt är bra! Ska bli häftigt att få se den lilla krabaten, overkligt!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-02-14 09:41:58 följande:

Skönt o berätta ändå! Har oxå mest leggings. Har inte haft jeans sen jag plussade tror jag haha. Min är oxå otroligt uppblåst.... ska oxå jobba hela helgen. Hoppas den går relativt fort ändå

La också undan jeansen när jag plussade :) även om jag inte gått upp så mycket är det så obekvämt med byxor som sitter åt.... älskar tights! Har du köpt några gravidkläder än?

Jag har berättat för två kollegor men inte chefen, ska nog göra det inom 2-3 veckor, då semesterplaneringen redan är igång.

Idag var jag på kub så nu har jag också sett den lilla filuren där inne! :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-02-14 11:51:15 följande:

Ja men precis!! Jag går mest runt i tights hela dagarna :p. Har fått en bh och ett par gravidbyxor av en kompis än så länge men inte köpt nåt. Ååh visst är det helt sjukt häftigt? Var den livlig eller lugn? Ska ni kolla kön senare? :)

Ja verkligen! Den var ganska lugn först, så hon fick bra bilder och kunde se den bra, sen började den röra lite på sig och röra på händerna :)

Vi tänkte inte kolla kön det får bli en överraskning!

Åh nu vill man ju bara köpa massa bebiskläder och börja fixa, haha fast det är ju ett tag kvar!
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-02-15 08:28:46 följande:
    Åh vad skönt att det gått bra! :) Haha, har inte heller haft jeans sen plusset. Så himla oskönt.
    Ja verkligen, känns som jag kan slappna av betydligt mer nu! 
  • liloma
    Katta2020 skrev 2020-02-15 02:37:37 följande:
    Det gick så bra! När hon började med apparaten och vi såg fostret så kunde jag inte hålla mig utan fällde en tår! Även sambon och barnmorskan nästan oxå! Haha! Så härligt att veta att det låg nåt där! Hen viftad en del med handen! Blev framflyttad en dag bara på bf. Hur gick det för dig?!
    Ja, det kom nog en liten tår hos mig också :) Ja verkligen skönt att veta att det var någon där inne. Och vi fick låg sannolikhet, så allt gick bra! 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-02-21 15:12:19 följande:

Berättade just för chefen. Hon började gråta haha. Hon vet om vår ivfresa så... men sån lättnad! Nu känns det inte hemligt för någon längre :) kram på er

kul! :) jag har inte berättat för min chef än. Hur mår du i kroppen? Jag tycker det märks att magen växer mer och mer nu, både att det känns och syns! Snart blir det kanske dags att inhandla gravidbyxor men än så länge går det bra. Trevlig helg! :) 
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL