• Lili158

BF augusti 2020 - stannar på FL

Missmissis2 skrev 2020-05-12 20:31:59 följande:

Har inte läst hela tråden men undrar hur mycket fosterrörelser ni känner?

Jag går in i v 26 imorn (25+0) och jag känner bebben på morgonen, ibland under dagen men under dagen så känns det mer som ?fladder? man kände tidigare i graviditeten. Ibland är det full rulle en stund på kvällen men mer som att det känns mycket på en kort stund, sen känner jag inte så mycket mer. Läste nånstans om att man kunde känna sparkar i flera minuter, gör ni det?

Ibland buffar jag på magen och då brukar bebben sätta igång men i söndags tog det lång tid innan jag fick svar, blev nästan orolig då.

Jag Känner främst på kvällarna. Ibland känner jag på dagarna men inte lika ofta. När jag Trycker får jag inte gett svar. Jag är strax i vecka 27. BM sa sist att jag inte behövde oroa mig.
  • Lili158
    Shishii skrev 2020-05-13 15:03:51 följande:

Hur tänker ni kring tiden efter förlossningen, gällande Corona? Kommer ni våga träffa familj och vänner? Karantän första tiden? Tycker det är så svårt att hitta en bra balans...min mamma kommer iaf vara i karantän 2 veckor innan BF så henne kan vi träffa men resten då? Hur gör ni?

Är det som det är nu lär vi inte träffa typ några alls.. men förhoppningsvis är det inte som det är nu. Vi kommer ju troligen behöva lämna för att handla mat och sånt. Men får bli utan bebis i så fall. Min man lär ju börja jobba två veckor efter förlossningen. Så då är ju det som det är..
  • Lili158
    Shishii skrev 2020-05-13 15:20:04 följande:

Ja man får ju hoppas på att läget är bättre tills dess! Jag tänker att handla mat och att mannen (även min) kommer att återgå till jobbet kan man ju inte komma undan men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att tex träffa en vän som själv är i karantän pga riskgrupp men som har en man som jobbar ute. Svårt...

Precis, min man jobbar på en högstadieskola så är det någon som drar hem något så är det ju han.
  • Lili158
    Shishii skrev 2020-05-18 20:46:52 följande:

Alltså jag funderar mkt på det här med förlossning men av någon anledning kommer jag på mig själv med att tänka/känna att: äh, det där löser sig...kommer gå lätt som en plätt. Även om jag är förstföderska så förstår jag ju att en förlossning är allt annat än lätt som en plätt och börjar nu bli orolig för att jag är för chill, haha. Varför är jag inte ens liiiiite stressad, orolig eller rädd?!

Känner precis som du hahah.. ut kommer den på något sätt. Jag känner mig rätt chill som att det känns onödigt att stressa upp mig över något som jag ändå inte kommer styra.
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-05-23 08:49:36 följande:

Precis! Är oxå beredd på att hon vill vara nära i sängen istället! Men man kanske får användning av den lite senare isf. Ska ni köpa en ny? Har ni köpt skötbord? Så himla svårt när man har liten plats. Funderar ändå på att köpa ett enkelt skötbord som man kan ha istället för bara en liten madrass att flytta runt. Känns inget najs för ryggen..

Vi köpte en babybay bedside crib begagnad verkar sjukt smidig intill sängen med babynest i. :) vi kommer inte köpa något skötbord får inte plats alls, men vi har en bänk i tvättstugan/badrummet som vi lägger en mjuk skötbädd på.
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-05-23 11:29:31 följande:

Ja den ser ju kanon ut! Ska kolla efter liknande. Nej men det låter ju bra! Hade vi inte haft torktumlaren på tvättmaskinen skulle vi gjort samma sak lätt! Känns ändå som att man vill ha en station i närheten av vatten liksom!

Ja precis så vi tänkte. Vänta vatten är viktigt. Vi fick köpa en för 500:- med madrass så det var bara att slå till.
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-06-02 10:30:23 följande:

Hej vänner hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Själv är jag i vecka 30! Börjar få tillbaka lite illamående och en jobbig halsbränna. Lillan trycker på blåsan jämt oxå haha. Plus att det strålar ner mot fiffi ganska ofta. Börjar tycka det är svårare att gå promenader och hålla igång. Sorry för klagande. Kommer bli en låååång sommar :p. Ska på picknick nu o vet inte hur ja ska kunna kissa varje kvart haha!

Jag är i samma vecka, men känner mig som vanligt typ ^^. Kissnödig lite oftare och går upp på natten en gång. Men tyngre absolut, men klarar 1-1,5 mil i skogen än så länge Glad hoppas det håller sig så. Känner dock lite oro för värmen, hatar värme över 25 grader från början.. igår med 28 grader höll jag på att smälta bort, får bli att bo vid sjön typ. 
  • Lili158
    liloma skrev 2020-06-02 13:52:48 följande:
    Håller med, hoppas det inte blir föööööör varmt! Lagom varmt så man kan ha klänning men inte varmare än så :P 
    Jag letar efter shorts, klänning och ja är egentligen ingen kombo.. Dock köpt klänningar då det är lättast att få tag i i bra storl. 
  • Lili158
    liloma skrev 2020-06-02 16:20:08 följande:

Jag beställde ett par gravidshorts från HM idag, de hade flera varianter, har du kollat där?

Har därifrån men tycker de är lite korta. Jag brukar ha ngt längre shorts i vanliga fall.
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-08-16 09:05:33 följande:

Hur går det för er i värmen? Någon som fått bebis än? Själv är ja på bf+3. Börjar blir riktigt trött på detta. Nu förstår jag alla som säger att dagarna går extreeeeemt långsamt när man gått över. Känner lite molvärk till o från i mage/rygg men inget mer.

Bf på tisdag, inget mer än lite molvärk från och till. Men värmen alltså! Usch! Jag mår aldrig bra i värmen i vanliga fall, men som höggravid nääh, nu får det bli svalt snart. Varje dag känns som en vecka.. sen har bebis gått från ruckbar till ofixerad så jag kan inte åka iväg så mkt och göra saker.. går vattnet måste jag lägga mig ner och direkt ringa förlossningen.. känner mig lagom låst..
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL